Auteur Topic: Trots op mijn Pentax!  (gelezen 1273 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Charly

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 76
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2017, 12:21:07 »
... Na het uitlezen van de exifs stond hij verbaasd en zei jaloers te zijn op de Pentax. “Dit kan mijn Canon niet”, was het heerlijke antwoord...

Ik denk dat de persoon in kwestie met een oudere Canon fotografeert, hij zegt duidelijk dat zijn Canon dit niet kan.

Volgens mij loopt Canon in de zelfde prijsklasse zeker niet achter.

Charly
Pentax K10D - kitlens 18-55
Pentax SMC DA 18-250
Sigma 50 mm 1,4 DG HSM

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2017, 12:21:07 »

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2017, 11:57:14 »
Ik vind het wat wonderlijk dat al die fotografen de ontwikkelingen van fotografie zo sterk door de bril van hun eigen merk zien. Ik ben daar geen uitzondering op: ik kijk voornamelijk door een Canon-bril. Maar ook nog steeds behoorlijk sterk door een Pentax-bril.

Wat betreft FF is Canon sterk vanwege het grote aantal moderne FF lenzen. Pentax zal die achterstand waarschijnlijk niet in kunnen lopen. Maar laat dat het plezier dat Pentax-liefhebbers hebben niet bederven.

Time will tell ...

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2017, 21:10:04 »
Ja, en dat is dan nog maar een K5....  :police:
De K3 zou nog weer beter zijn (heb die niet zelf).

Anyway, ik deel die trots ook wel. Ook qua vormgeving torent Pentax ver uit boven CaNikon, imo.




Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2017, 20:57:34 »
Ik vind het wat wonderlijk dat al die fotografen de ontwikkelingen van fotografie zo sterk door de bril van hun eigen merk zien. Ik ben daar geen uitzondering op: ik kijk voornamelijk door een Canon-bril. Maar ook nog steeds behoorlijk sterk door een Pentax-bril.

Wat betreft FF is Canon sterk vanwege het grote aantal moderne FF lenzen. Pentax zal die achterstand waarschijnlijk niet in kunnen lopen. Maar laat dat het plezier dat Pentax-liefhebbers hebben niet bederven.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2017, 20:08:50 »
Leuk!  ;C
Ik vind ook nog steeds dat een Pentax voor hetzelfde geld nét wat meer bied dan een Canikon.

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Stout

  • Gast
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2017, 17:08:34 »
Helemaal eens! :clap2:

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2017, 19:25:59 »
Goed te lezen dat je zo tevreden met je Pentax bent en ik kan je vertellen, ik deel die tevredenheid helemaal met je. ArnoR weet het mooi te omschrijven:
... Lekker eigenzinnig en uitstekende prijs-kwaliteit-verhouding...

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2017, 19:04:54 »
Dit wilde ik toch even met jullie delen.   :clap2: :cheer:


 :drinks: :toppie:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2017, 17:07:18 »
Ja, zeker leuk zo'n reactie! Ik ben ook nog steeds blij met mijn keuze voor Pentax.  :)
Lekker eigenzinnig en uitstekende prijs-kwaliteit-verhouding.

Sommig andere merken zijn op onderdelen (zoals AF) met sommige types beter, maar dan betaal je ook grif meer.
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

newmikey2

  • Gast
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2017, 17:01:31 »
Tsja, het is uiteraard wel héél leuk om te horen en mee te maken. Ik ben meestal niet zo van de trots als het over een merk gaat, of dat nou een auto of een camera of iets anders is. Waar het mij om gaat is of de camera doet wat ik wil en mij de nodige mogelijkheden biedt. Of er dan een Pentax badge of een Nikon  of een Canon aan hangt doet mij niet zo héél erg veel. Ik ben wel altijd erg tevreden geweest over mijn Pentax spullen zowel op body's als op de beschikbare objectieven, dat dan weer wel.

Maar leuk blijft het uiteraard!

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Trots op mijn Pentax!
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2017, 16:36:26 »
kees, dat ben ik al jaren.... ;)
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Trots op mijn Pentax!
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2017, 16:17:00 »
Sinds een aantal weken bezig met een cursus Photoshop o.l.v. twee professionele fotografen. Leuke, interessante cursus waarbij er ook af en toe wat eigen werk langs komt. Nadat ik al indruk had gemaakt met de verzameling Pentaxen heb ik hem ook een foto laten zien gemaakt met de K-5 op 6400 Iso. Dit omdat in de cursus werd aangegeven dat werken met Isowaarden tot 400 wel kon, met uitzondering zelfs nog wel 800.
Op mijn vraag met welke Iso-instelling hij dacht dat de betreffende foto genomen is was het antwoord: 800! Nou het uitlezen van de exifs stond hij verbaasd en zei jaloers te zijn op de Pentax. “Dit kan mijn Canon niet”, was het heerlijke antwoord. Ik was weer even héél trots op mijn camera en merk!
Dit wilde ik toch even met jullie delen.   :clap2: :cheer: