Auteur Topic: K5 objectief ontgrendelknop  (gelezen 1055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: K5 objectief ontgrendelknop
« Reactie #6 Gepost op: 8 oktober 2016, 17:05:05 »
heb het zelfde probleem gekregen, ook op vakantie. met behulp van een cactus naald nog gewoon lenzen kunnen wisselen :)

maar ik heb het onderdeel bij die amerikaanse website besteld. knopje er voorop ingedaan, tape erover en klaar.

welliswaar niet heel mooi maar niet weg hoeven brengen ter reparatie en ik zie mijzelf niet de camera openmaken en hem dan weer goed inelkaar zetten (ga geheid schroefjes overhouden..)
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: K5 objectief ontgrendelknop
« Reactie #6 Gepost op: 8 oktober 2016, 17:05:05 »

Offline shadoogie2960

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: K5 objectief ontgrendelknop
« Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2016, 00:01:03 »
Ik ben al een stukje wijzer geworden (dankzij het Amerikaanse Pentax-forum) en heb de onderdeeltjes besteld in Berlijn bij Maerz.
Deze zijn vandaag toegekomen en ik heb m'n stoute schoenen aangetrokken en heb de K-5 open gevezen ...
Ik heb een goede beschrijving gevonden (op het Pentax-forum) geschreven door een zekere 'Borelli' - die zou in Utrecht wonen ...?
Is deze brave man ook toevallig hier bekend ?
Ik krijg namelijk het front niet helemaal los van de camera; deze brave man zou mij misschien kunnen verder helpen ???

Offline shadoogie2960

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: K5 objectief ontgrendelknop
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2016, 18:01:28 »
Het is een bekend K-5 probleem. Meer info:
https://www.google.nl/search?q=pentax+k+5+lens+release+button&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=O6nqV-nyK8mT8Qfnm5GoCQ
Bedankt !
Dat brengt me al een beetje dichter bij een mogelijke oplossing. Ik zie ondermeer een webadres van een Amerikaanse firma die het bewuste onderdeel verkoopt (http://www.uscamera.com/international/77240-a107.htm). Bestaan zulke zaken niet hier in Europa ?

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8276
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3514
  • Geslacht: Man
Re: K5 objectief ontgrendelknop
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2016, 13:07:40 »
Kun je voor de rest geen beschadigingen zien waar de knop heeft gezeten? Is de knop bijvoorbeeld niet afgebroken en dat een deel ervan nog in de behuizing zit?

Offline shadoogie2960

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
K5 objectief ontgrendelknop
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2016, 09:32:55 »
 :(
Op reis deed ik een excursie met een bus en toen ik 's avonds terug in het hotel kwam merkte ik dat de objectief-ontgrendelknop van m'n K5 verdwenen was !?
Die kon dus overal liggen waar we die dag geweest waren ...
Vermits ik vermoed dat dit kleinood gewoon maar op z'n plaats te 'klikken' is en er geen demonteerwerk bij te pas komt, ben ik op zoek naar iemand die mij dat onderdeel kan bezorgen (verkopen). In de camerawinkel vertelden ze mij dat dit onderdeel niet kan besteld worden, maar dat het een 'reparatie' wordt.
Iemand die raad weet ? ...
Bedankt voor mogelijke reacties!