Auteur Topic: Wiep  (gelezen 1307 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Wiep
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2018, 18:59:16 »
Leuke setting heb je hier gecreëerd. Naast de opmerkingen die al door anderen gegeven zijn, wil ik nog aangeven dat ik het jammer vind dat je kleindochter steeds net naar een punt kijkt dat zich rechts boven de lens bevind. Net geen oogcontact. Maar dat zal best lastig zijn om dat voorelkaar te krijgen denk ik.

Groet,  Peter
:lolk: Ja, daar stond oma gek te doen, als ze achter me ging staan keek ze weer teveel omhoog. Dit vond ik uiteindelijk een betere keus, en ervaar het zelf niet echt als storend. Wellicht over 1 of 2 jaar als ze het wat beter begrijpt.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Wiep
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2018, 18:59:16 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Wiep
« Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2018, 15:31:00 »
Leuke setting heb je hier gecreëerd. Naast de opmerkingen die al door anderen gegeven zijn, wil ik nog aangeven dat ik het jammer vind dat je kleindochter steeds net naar een punt kijkt dat zich rechts boven de lens bevind. Net geen oogcontact. Maar dat zal best lastig zijn om dat voorelkaar te krijgen denk ik.

Groet,  Peter

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Wiep
« Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2018, 13:07:01 »
Mooie serie, het dubbelportret met het hondje vind ik erg leuk  :)
Als Wiep het leuk vindt dan organiseer je toch gewoon nog een sessie!
Ze vind het meestal wel leuk, maar het moet wel op haar manier  :D  Het is mijn kleindochter, dus er komen nog genoeg gelegenheden.

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Wiep
« Reactie #10 Gepost op: 4 februari 2018, 08:37:33 »
Mooie serie, het dubbelportret met het hondje vind ik erg leuk  :)
Als Wiep het leuk vindt dan organiseer je toch gewoon nog een sessie!
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Wiep
« Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2018, 18:43:21 »
Fraaie reeks Henk.
Gevoelsmatig ga ik voor foto 1.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Wiep
« Reactie #8 Gepost op: 2 februari 2018, 19:53:03 »
Mooie serie.
Inderdaad is #2 het fraaist, ook qua kleur.


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: Wiep
« Reactie #7 Gepost op: 2 februari 2018, 19:15:30 »
Mooie serie. Voor mij is 1 de mooiste. De nostalgische sfeer, aankleding en de verlegen blik passen prachtig bij elkaar.
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Wiep
« Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2018, 16:28:14 »
@Alwin, dank je, ik zie idd ook dat op foto 3 mn het gezicht wat erg rood is tov de anderen. Ga ik nog wat aanpassen.
@ReneM, die 2.8 was bedoeld om de achtergrond nog wat onscherper te krijgen, maar had van mij nog wel iets meer gemogen. Ze zijn met de Sigma 50mm 2.8 gemaakt, toch wel fijn lensje, en vooral ook betaalbaar.

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re: Wiep
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2018, 15:51:17 »
Leuke set.

Het valt idd niet mee om jonge kinderen te regisseren. Vak apart en ik beheers het niet.

De tweede foto steekt wat mij betreft net boven de anderen uit. Met f2.8 heb je toch nog een knappe scherptediepte gekregen.

Vriendelijke groet, René

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Wiep
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2018, 13:27:01 »
Ik vind het mooie foto's. Foto 2 vind ik het meest geslaagd. Grappig om te zien hoe je kleindochter in een koffer zit. Er zijn inderdaad wat verschillen in de bewerking tussen de foto's. Wat betreft belichting en huidtint vind ik 2 ook het meest geslaagd. Met belichting doel ik erop dat het gezicht in foto 2 het meest egaal is. Bij de andere foto's is meer schaduw te zien. Het zal een persoonlijk gevoel van mij zijn om dat zo te ervaren. Foto 3 is misschien te verzadigd.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Wiep
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2018, 12:50:58 »
@Cire, bedankt voor je opmerkingen. Dat kort op de achtergrond klopt, helaas was dit een compromis ivm met de ruimte.
Wat betreft de kleurzweem, het was telkens dezelfde achtergrond, en alle foto`s hadden ook dezelfde kleur, ik ben alleen wat aan het schuiven geweest aan de magenta kleur waardoor ik de achtergrond naar verschillende tinten kon bewerken, het was niet de bedoeling om ze hetzelfde te maken, want dan had ik dit stukje bewerking achterwege gelaten. Ik zie zelf nu wel wat verschillen in huidtint per foto, dit is er toch ingeslopen door het afzonderlijk bewerken, ik had ze nog niet eerder direct onder elkaar gezien. Ik had de kleurenfoto`s 1 voor 1 moeten plaatsen, was het minder opgevallen  :lolk:

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Wiep
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2018, 12:38:05 »
Harstikke leuke foto's
Maar toch wat opmeringen:
Je kleindochter (wat een schatje) staat wel erg dicht op de achtergond; probeer dat te vermijden.
Er is wat kleurzweem te herkennen; waarschijnlijk reflectie van de achtergrond.
Probeer met een neutraal grijsfilter eerst een foto te maken en gebruik deze foto voor kleur instellingen
De foto's die je daarna neemt kunnen dan de zelfde waarden hebben.
Vooral foto 1 vind ik heel erg goed, vooral door dat enigszins verbaasde en verlegen snoetje en de typisch verlegen stand van haar beentjes.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Wiep
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2018, 12:20:31 »
Thuis een studio opgebouwd en mijn kleindochter weer eens vastgelegd, het blijft lastig om kinderen van die leeftijd (nog geen 2) goed op de foto te krijgen. Maar gelukkig toch wel een aantal waar we tevreden mee zijn, ook al kan het altijd beter.

1
Wiep by Henk, on Flickr

2
Wiep by Henk, on Flickr

3
Wiep by Henk, on Flickr

4
Wiep by Henk, on Flickr