Auteur Topic: JPG vanuit Picasa laad moeilijk in CS6 .. enig idee waarom?  (gelezen 653 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: JPG vanuit Picasa laad moeilijk in CS6 .. enig idee waarom?
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2013, 13:15:22 »
Herkennen doe ik het wel.....in die zin dat Bridge tijd nodig heeft om de voorvertoningen te genereren en de bestanden te cachen. Ik heb het ook met de rawfiles direct uit de camera.
Volgens mij ligt het dan ook niet aan Picasa maar uitsluitend aan Bridge zelf.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: JPG vanuit Picasa laad moeilijk in CS6 .. enig idee waarom?
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2013, 13:15:22 »

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
JPG vanuit Picasa laad moeilijk in CS6 .. enig idee waarom?
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2013, 11:51:10 »
k werk nu bijna twee jaar met heel veel plezier met Picasa en kan er eigenlijk alles mee doen wat ik er mee zou willen doen ..  toch zijn er in CS6 vele functies die voor mij nieuwe mogelijkheden openen .. maw ik ben Picasa wat aan het ontgroeien.
Ik ben steeds vaker bezig om mijn via Picasa gemaakte JPG bestanden in CS6 wat meer nabewerking te geven ...  draadje weghalen of de ogen iets oplichten etc .... 

Nu komt het ..  het duurt echt heel erg lang voordat foto's zichtbaar worden in Bridge ... ik kan wel dubbelklik doen op een leeg plaatje en dan opent de foto prima in CS6 .. maar een pre-view kost echt heel veel tijd. ( ik hoop dat ik dit zo duidelijk verwoord )

Ik kreeg nu de opmerking tijdens een cursus dat mogelijk Picasa een verouderde / dan wel niet compatibel bestandsopbouw zou hebben ..   
Bij mijn zoektocht naar een eventuele update voor Picasa kom ik niets tegen ...

Wie o Wie herkend dit en weet er eventueel een oplossing voor .... 

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand