Auteur Topic: Accu's defect na gebruik met K10D  (gelezen 1654 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2014, 17:58:47 »
Ook ik heb een originele en een "nepper" zonder merkbaar verschil. Ik heb een "original OTB". Maar zoals al gezegd: je hebt goede en slechte en dat zie je niet. Veel "merken" hebben verschillende namen, zowel in de fotografie (bijv. flitsers) als accu's. Zo heb je voor bepaalde gsm's accu's van 2600 mAh terwijl standaard 1200 is. Dat (b)lijkt niet te kunnen. Kwestie van uitproberen en geluk hebben. Óf pech!
Maar over Jupio heb ik nog niets slechts gelezen. Feit is wel dat de originele té duur zijn.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2014, 17:58:47 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2014, 23:16:42 »
Ik heb neppers van verschillende merken en heb ook 2 originele en gebruik alles door elkaar in een K01 en K5 en merk geen echte verschillen, al zal er hier en daar best wel wat verschil zijn. Als ik met een volle accu begin, ongeacht welke, hoef ik nooit te wisselen tijdens een fotosessie dus voldoen ze best en koop ik geen dure.

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2014, 23:04:30 »
Een goede accu voor 13,50 kan imo niet. Voor een goede nepper (ik heb Jupio) betaal je plm 45 euro, en die zijn prima.
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

bbwijdieks

  • Gast
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2013, 20:13:50 »
Ik heb ook eens zo'n nepperd gekocht en na een maand kon ik hem niet meer opladen.
Nu is het wel zo dat er veel verschil zit tussen 3rd party accu's en dat er ook wel goede 'merken' tussen zitten.
Van horen zeggen zijn Patona accu's (Duits merk) van goede kwaliteit alleen heb ik hier zelf geen ervaring mee.
Ik gebruik vaak AA batterijen (in de grip) en ik heb ook nog een extra originele accu erbij gekocht.

Offline Koos

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 273
  • Geslacht: Man
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2013, 11:43:58 »
Accu's bestaan uit complexe en daardoor dure techniek. Aan de buitenkant is een accu niet te beoordelen. Pentax zorgt er wel voor dat ze accu's afnemen van een goede kwaliteit. Maar ook merken die als core busines (Jupio) accu's maken leveren betrouwbare producten. Helaas wordt er ook veel rotzooi verkocht. En als je een goedkope merkloze accu koopt dan loop je inderdaad het risico rootzooi gekocht te hebben. Ik zeg dus niet dat goedkope accu's per definitie slecht zijn (ik heb zelf een hele goede ervaring met een accu voor een K10 waar ik maar een tientje voor betaald heb) maar het risico een slecht produkt te kopen is wel levensgroot aanwezig. Jouw K10D molt geen accu's. Je hebt gewoon slechte accu's gekocht. Neem je verlies en koop een merk produkt.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2013, 11:06:26 door Koos »
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2013, 10:42:38 »
In eerste instantie denk ik toch de accu slecht is, ze geven wel een nieuwe maar als die uit dezelfde batch en de hele batch is slecht blijf je aan de gang.
Ik heb 2 Pentax en 1 nepper, maar die nepper is zwaarder en houd het het langste vol.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Alexander

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 122
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2013, 21:08:41 »
Ik heb er inderdaad 13,50 p/stuk voor betaald!

Of de lader nog wel goed is.. goede vraag! Feit is dat de overige 2 accu's die ik heb prima opgeladen worden (dat is een originele en een niet-originele accu) en de beide niet originele accu's die gesneuveld zijn, zijn beide gesneuveld terwijl ze in de camera zaten. Nu heb ik vanmiddag een goede accu ook een tijd in de cam laten zitten en de cam gewoon aan laten staan zonder er iets mee te doen, maar nu is er dus niets aan de hand en werkt de accu nog prima.

Ik ga voor alsnog uit dat het toch inferieure accu's zijn. De service is trouwens wel prima van die winkel. Zonder problemen worden ze omgeruild, hoewel het terugsturen wel op mijn kosten is. Ik heb nu maar mijn geld terug gevraagd, dat was ook geen probleem.

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2013, 21:04:50 »
Ik ben niet zo bijgelovig. Gebruik al jaren neppers in K10 en K5, die doen het zonder morrelen en vaak nog langer dan de originele versies die ik bij de camera's kreeg.

Nu heb ik volgens mij wel iets meer betaald dat de 13,50 die ik hier lees. Ik heb Jupio accu's en eentje van Saake shop.

Vriendelijke groet, René

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2013, 20:39:30 »
hier alleen nog maar originele Pentax accu's.


Hell yé ...  Duur maar betrouwbaar ... 

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2013, 20:17:16 »
Is de lader nog wel goed?

Ger

Zou je inderdaad denken.....

Ik heb overigens een "nep" accu en als ik die in de grip stop, slaat de camera soms vast.
Dan batterijen eruit en opnieuw opstarten en het werkt weer.
Sindsdien hier alleen nog maar originele Pentax accu's.

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2013, 17:40:44 »
Is de lader nog wel goed?

Ger

Offline Alexander

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 122
Accu's defect na gebruik met K10D
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2013, 13:43:01 »
Ik heb via http://www.accu-shop.nl 2 accu's besteld voor mijn K10D. Ze zijn iets zwaarder (1800mAh) dan de originele. Al snel bleek een accu niet meer te werken na aanvankelijk wel gewerkt te hebben. De camera ging niet meer aan bij het gebruik van deze accu en ook ging het lampje van de lader niet meer aan als ik deze accu in de oplader stopte.

Deze accu is toen netjes omgeruild en gisteren ontving ik een nieuw exemplaar. Deze werkte aanvankelijk gewoon, maar nu -1 dag later- heb ik het zelfde probleem! Ik vraag me af of het gewoon een slechte kwaliteit accu's is of dat mijn camera ze om zeep helpt (mijn camera heeft wel wat kuren zie ook mijn eerdere topics).

Wat opvallend is, is dat beide accu's bezweken zijn nadat ik mijn camera enkele uren aan had staan maar niet gebruikte.

Wat denken jullie?
« Laatst bewerkt op: 18 december 2013, 21:09:05 door Alexander »