Auteur Topic: Anta  (gelezen 472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Anta
« Reactie #6 Gepost op: 6 december 2013, 17:19:34 »
Zo, Albert is los  ;)
Goed te zien Albert dat je weer op pad bent en er zo te lezen ook weer lo in hebt. Top!

Mooie foto's van toch wel erg bijzondere bouwwerken. Altijd leuk te zien dat iedere cultuur toch weer zijn/haar eigen dingen heeft.
Deze had ik nog nooit gezien of iets over gehoord.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Anta
« Reactie #6 Gepost op: 6 december 2013, 17:19:34 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Anta
« Reactie #5 Gepost op: 6 december 2013, 12:22:36 »
Apart bouwwerkje, idd veel weg van een hunne bed. Mooi vastgelegd. En het allermooiste is natuurlijk dat je weer aan het fotograferen bent.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Anta
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2013, 12:18:05 »
Gek genoeg heb ik er nooit bij stil gestaan dat hunebed-achtige bouwsels niet alleen in Nederland te vinden zijn.
Interessant om te zien, dat ze toch net een beetje anders zijn...
Als ze zo dichtbij zijn komt er vast nog wel een herkansing, we zijn benieuwd!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Anta
« Reactie #3 Gepost op: 5 december 2013, 22:56:04 »
Licht trapje vergeten te maken, stom zal wel een weerbeginnersfout zijn  :D
Maar ik maak alles in RAW, kijken wat er nog aan te passen is, en anders met het weekend weer terug, hij staat op ongeveer 15 minuten lopen.
Het zijn allemaal rituele overblijfselen, de verhalen gaan van begraven tot offerplekken.

Hier nog eentje, deze is een stuk lager, locatie is wel mooier, licht ook en nog gemaakt met de IstDs

Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Anta
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2013, 22:30:06 »
Hey Albert, mooi om te zien dat er hier weer foto's van je voorbij komen - dat is een goed teken.
Met dit soort licht valt het met 1 opname niet mee, dan moet je al een trapje belichten en die bewerken, als dat het doel is.
De schaduw partijen zijn netjes belicht, maar de zonstukken zijn aardig wit uitgeslagen zo....
Het geeft zo een cartoon effect aan de achtergrond, waardoor het mij wel prettig overkomt.
Mijn Exif viewer maakt er een N-program van, maar die ken ik niet, dat zal een M geweest zijn, handmatig belicht... of niet?
 
Trouwens nooit geweten wat een Anta is, woonde iemand daar ook in of is het meer een ceremonieel ding?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Anta
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2013, 22:12:48 »
Weer begonnen met wandelen en natuurlijk weer foto´s maken, over het eerste ben ik meer tevreden dan over het tweede.
Hier in de buurt staan verschillende Anta´s, het zijn een soort Hunebedden, volgens het informatiebordje zijn ze ongeveer 4000 jaar oud.
Ze zijn er in verschillende maten, de meeste zijn wel kleiner dan de Nederlandse versies.
Deze is echter ruim 2,5 meter hoog.
Ik heb deze keer maar 1 foto die een beetje toonbaar is, ik denk dat ik de lichtmeting niet goed had staan, volgende keer beter.
Keihard licht op een fel zonnige onbewolkte winterdag.

Met vriendelijke groet,
Albert

Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters