Auteur Topic: Artrage creatie  (gelezen 608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Artrage creatie
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2017, 17:35:52 »
Bij deze tekening kwam ik erachter dat er voor het potlood een preset bestaat die lijnen automatisch vloeiend maakt. Niks geen bibberende lijntjes meer.

Het materiaal waaruit het canvas is gemaakt kun je ook zelf kiezen. Het ziet er allemaal heel mooi uit!

Het inkleuren van de tekening heb ik evenwel nog niet onder de knie.

3.
Portrtet van vrouw 01 by 2011*Alwin, on Flickr
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Artrage creatie
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2017, 17:35:52 »

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Artrage creatie
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2017, 10:06:04 »
je kan als demo het volledige programma downloaden, zonder save optie,me dunkt kan je ook fotoos bewerken...
Je kan inderdaad foto's importeren (de jpeg). Ik heb even om te proberen met olieverf op een foto geschilderd. De kleur van de verf past zich dan automatisch aan aan de kleur van het deel van de foto waar je op verft.

Je kan ook foto's overtrekken. Je laadt dan foto's op de achtergrond die dan met een bepaalde dekking zichtbaar is (voorinstelling is 40%). Je kunt dan op het canvas dat daarbovenop ligt de foto overtrekken.

Je krijgt niet zulke fotorealistische resultaten hoor. Lijnen overtrekken gaat vrij onbeholpen bijvoorbeeld. Maar kunstzinnig kun je het wel noemen. Als je wilt past de kleur van de verf zich automatisch aan aan de kleur van de foto die daaronder ligt.

Hier is een voorbeeld van het overtrekken van een foto. Dit is nog maar het begin als je dat wilt. Je kunt net als in fotoshop met lagen werken. In een tweede laag kun je bijvoorbeeld kleur aanbrengen. Het resultaat kun je bijvoorbeeld - inclusief de lagen - exporteren als photoshop document bestand (PSD), die je in photoshop kunt openen.

Portret van een vrouw4_laag potlood by 2011*Alwin, on Flickr

Lijnen overtrekken gaat best wel goed trouwens zoals ik het hier zie.
« Laatst bewerkt op: 1 mei 2017, 11:11:50 door Alwin »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re: Artrage creatie
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2017, 09:30:05 »
je kan als demo het volledige programma downloaden, zonder save optie,me dunkt kan je ook fotoos bewerken...
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Artrage creatie
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2017, 23:47:08 »
Artrage is een leuk programma waar je digitale kunst mee kunt maken. Bijgaand werk is gemaakt met behulp van de muis. Bij gebruik van een grafisch tablet is ook de druk die je uitoefent op de pen van belang. Deze inbreng is niet gemaakt met een fototoestel, dus hoort officiëel wellicht niet op dit forum thuis. Ik hoor het wel. Als ik niets hoor zal het wel mogen.

1.
Abstract 001_Artrage by 2011*Alwin, on Flickr

met vriendelijke groet, Alwin.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)