Auteur Topic: Overlappende vlakken met een boom in het midden  (gelezen 1264 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Overlappende vlakken met een boom in het midden
« Reactie #4 Gepost op: 5 november 2018, 13:06:08 »
Een hele leuke en creatieve creatie :good:. Bij deze creatie ga je eerst even denken wat je nu precies ziet en hoe het is opgebouwd (in eerste instantie dacht ik aan een collage van meerdere foto's, daarna zag ik pas dat het verschillende vlakbewerkingen van 1 foto betreft).

Groet,  Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Overlappende vlakken met een boom in het midden
« Reactie #4 Gepost op: 5 november 2018, 13:06:08 »

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Overlappende vlakken met een boom in het midden
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2018, 11:36:45 »
[...]Ik heb dit nog nooit voorbij zien komen dus ben wel benieuwd of je dit zelf bedacht hebt of dat hier een standaard tool voor is die ik gemist heb?
Als je het zelf gemaakt hebt zou ik wel kijken of je de linker- en rechter-rand van het grote middenvlak iets minder aanwezig kunt maken, die leiden iets af van het geheel (met name de witte rechter).
Maar overall, leuk en creatief gedaan!
Ik heb dit zelf gemaakt met behulp van Photoshop. Ik vond het leuk doordat de randen van de vlakken 3D suggereren. De hele dunne witte lijntjes langs de vlakken waren me nooit als storend opgevallen. Of ik ze ook had kunnen voorkomen bij gebruik van deze techniek weet ik niet zeker. Ik zou opnieuw in PS moeten duiken om dat opnieuw uit te vinden. Maar bedankt voor het commentaar.  :)

Ik mag dit experiment ook wel, de vlakverdeling doet het goed met het onderwerp. De donkere lijnen zijn ook voor mij wat minder storend dan de witte. De witte lijnen zorgen voor minder verbinding tussen de vlakken, met de zwarte scheidingslijnen ervaar ik meer een eenheid...
Ook bedankt voor het commentaar ...  :)
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Overlappende vlakken met een boom in het midden
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2018, 10:32:55 »
Ik mag dit experiment ook wel, de vlakverdeling doet het goed met het onderwerp. De donkere lijnen zijn ook voor mij wat minder storend dan de witte. De witte lijnen zorgen voor minder verbinding tussen de vlakken, met de zwarte scheidingslijnen ervaar ik meer een eenheid...
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Overlappende vlakken met een boom in het midden
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2018, 23:31:07 »
Een foto uit de oude doos gemaakt met de K20D.

IMGP9456-57-58-59--1-2_-3__tonemapped_v1 copy9 by 2011*Alwin, on Flickr

Groet, Alwin.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)