Auteur Topic: kerktrap 2  (gelezen 1573 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: kerktrap 2
« Reactie #11 Gepost op: 3 november 2007, 08:21:30 »
Pim,

Het spijt me dat ik 'deze foto over het hoofd heb gezien toen ik overal snel doorheen ben gegaan na vakantie :-[
Het is echt een hele moooie foto goed compositie mooie kleuren alleen inderdaad erg jammer van die scheve horizon :-/

Gr>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: kerktrap 2
« Reactie #11 Gepost op: 3 november 2007, 08:21:30 »

Pim

  • Gast
Re: kerktrap 2
« Reactie #10 Gepost op: 3 november 2007, 00:12:47 »
Citaat
Hey Pim,

Hoop niet dat het te pijnlijk is geweest...
Ik kon het echter niet laten om in ieder geval de foto recht te zetten, bij mijn eigen foto's is dat het eerste wat ik nakijk en eventueel aanpas. Het is overigens ook een fluitje van een cent, ik gebruik Paintshop Pro en daarin zit deze tool, gewoon een streep gelijk zetten met de horizon en dubbel klikken op de foto en klaar is Raymond...

Als je er écht op staat, zal ik de bijgesnede versie er weer af halen...

Overigens vind ik het een topfoto, zegt alles met beeld kleur etc. Precies waar ik vaak naar zoek bij het maken van een foto.

Groet,
Raymond
Nee,zo pijnlijk is het nu ook weer niet hoor. Ben ook flink bezig geweest om de foto recht te krijgen maar dan stond er weer iets anders scheef. Ik ga eens een stip op dat plein zetten. Het is een knap lastig gegeven omdat het zo snel moet. Overigens is het maar een net gelukte foto gezien een sluitertijd van 1/15 sec. De SR heeft me net gered,hoewel op het randje qua scherpte.

Groet,Pim.

Raymond

  • Gast
Re: kerktrap 2
« Reactie #9 Gepost op: 2 november 2007, 23:42:55 »
Hey Pim,

Hoop niet dat het te pijnlijk is geweest...
Ik kon het echter niet laten om in ieder geval de foto recht te zetten, bij mijn eigen foto's is dat het eerste wat ik nakijk en eventueel aanpas. Het is overigens ook een fluitje van een cent, ik gebruik Paintshop Pro en daarin zit deze tool, gewoon een streep gelijk zetten met de horizon en dubbel klikken op de foto en klaar is Raymond...

Als je er écht op staat, zal ik de bijgesnede versie er weer af halen...

Overigens vind ik het een topfoto, zegt alles met beeld kleur etc. Precies waar ik vaak naar zoek bij het maken van een foto.

Groet,
Raymond
« Laatst bewerkt op: 2 november 2007, 23:43:50 door Raymond »

Pim

  • Gast
Re: kerktrap 2
« Reactie #8 Gepost op: 2 november 2007, 22:57:08 »
Foei!!,snijden in mijn foto's. Liever niet.
Maar het klopt dat de trap iets scheef zit,maar als het snel moet en dat moet het meestal is het erg moeilijk om dit soort zaken uit te lijnen.

Groet,
Pim.
« Laatst bewerkt op: 2 november 2007, 23:01:20 door Pim »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: kerktrap 2
« Reactie #7 Gepost op: 2 november 2007, 22:49:00 »
Goed gedaan Raymond. Ik vind jouw bewerking de mooiste!

Wytze

Raymond

  • Gast
Re: kerktrap 2
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2007, 07:46:52 »
Oke Lucien, bedankt he... voel me meteen schuldig :-[
Nee gekheid hoor, mijn mening over de foto;
prachtige scene, alleen zou ik het origineel eerst van een rechte horizon voorzien (kan ook aan de positie liggen waarvandaan de foto genomen is ten opzicht van de trap). Ik weet niet hoe anderen er over denken maar een scheve horizon werkt bij mij op de zenuwen.
Tevens zou ik hem wat ruimer uitsnijen zodat er wat meer van de deuren en de trap te zien is, komt volgens mij de foto sterk ten goede.

Zoiets:


Als ik hem verder crop blijft er jammer genoeg weinig van scherpte over, daarom iets groter gelaten. zou wat verder mogen...
groet,
Raymond
« Laatst bewerkt op: 2 november 2007, 07:56:07 door Raymond »

lreyns

  • Gast
Re: kerktrap 2
« Reactie #5 Gepost op: 2 november 2007, 00:08:36 »
Ik haal deze foto bewust weer naar voor.
Ik vind het onbegrijpelijk dat hier niet meer reacties op komen.
Dergelijke foto's verdienen het om beoordeeld te worden...

Dus forumleden KOM OP!!

Lucien

lreyns

  • Gast
Re: kerktrap 2
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2007, 22:16:04 »
Schitterend Pim,

Lijkt wel of je vooraf alles in scene hebt gezet.......

Een mooi "stilleven"

Groeten, Lucien
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2007, 22:16:34 door lreyns »

Pim

  • Gast
Re: kerktrap 2
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2007, 21:39:14 »
Citaat
Pim,

Ik stop even met complimenten over compo, onderwerpkeuze, kleur, kijken.... enz, enz.

Maar van deze foto zou ik graag een detailopname willen zien van dat jongetje met aan de andere kant die weggooibeker.


Groeten, Lucien

Let wel,Lucien 1/15 sec. bij F11. iso100. Obj;DA 2.8-40mm.
De uitsnede is uit een onbewerkt bestand.


lreyns

  • Gast
Re: kerktrap 2
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2007, 16:48:52 »
Pim,

Ik stop even met complimenten over compo, onderwerpkeuze, kleur, kijken.... enz, enz.

Maar van deze foto zou ik graag een detailopname willen zien van dat jongetje met aan de andere kant die weggooibeker.


Groeten, Lucien
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2007, 16:49:23 door lreyns »

Pim

  • Gast
kerktrap 2
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2007, 10:50:44 »