Auteur Topic: Ideeënbus  (gelezen 94811 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Ideeënbus
« Reactie #354 Gepost op: 30 mei 2015, 22:23:08 »
Goed plan inderdaad, maar gaat toch afgeschoten worden  :evil: :angel:
[...]Ik snap alleen die laatste opmerking niet.  Moet dat nou?
In snap die opmerking van Edzo wel gelet op de laatste (non)reacties op voorstellen/suggesties die werden gedaan..... :-X :angel: :police:

SMF is niet op gezet om zoiets dergelijks te kunnen maken. Dan moet je eerder kijken naar een add-on zoals hier op het http://www.qashqai-passion.nl forum. Daar is een PORTAAL om het forum heen gebouwd. Geen idee hoeveel werk het is en of het kan met ons forum.[...]
Je geeft al aan dat het technisch wel mogelijk is (want ook dat is om een smf forum gebouwd)  maar dat het wel wat ( of veel) extra werk vraagt, zoals het maken (en onderhouden en vullen) van een schil/portaal om een forum....alleen op een smf forum is de suggestie van Harry volgens mij niet mogelijk.
Bij Nikon gebeurt dat ook: http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/index.php al is het daar wordpress en phpBB. Ik meen mij te herinneren dat wordpress en smf niet zo lekker samenwerken.
Ik zou het overigens wel mooi vinden als er een schil om het forum zou komen.......

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ideeënbus
« Reactie #354 Gepost op: 30 mei 2015, 22:23:08 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Ideeënbus
« Reactie #353 Gepost op: 30 mei 2015, 19:56:25 »
En even voor de duidelijkheid : het wordt niet afgeschoten uit onwik hè!

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Ideeënbus
« Reactie #352 Gepost op: 30 mei 2015, 18:56:33 »
Ik zou graag op de homepage een mooie, grote foto willen zien. Tussen de grijze balken NIEUWS en ALGEMEEN is daar mi voldoende ruimte voor. Kiezen van de foto is eenvoudig: wij hebben een mooi topic waar alle winnaars van de fotowedstrijden staan. Random kiezen.

Ik weet alleen niet of dat technisch mogelijk is....

SMF is niet op gezet om zoiets dergelijks te kunnen maken. Dan moet je eerder kijken naar een add-on zoals hier op het http://www.qashqai-passion.nl forum. Daar is een PORTAAL om het forum heen gebouwd. Geen idee hoeveel werk het is en of het kan met ons forum.

Ik zie in de huidige vorm ook niet direct een grote foto die een groot deel v/h beeld zal gaan vullen waardoor je nog veel meer moet gaan scrollen. Forum functie zal mijn inziens teniet worden gedaan op deze manier. Just my two cents.


Ik zal wel zoeken naar een mogelijke MOD, wie weet is er wel wat bruikbaars te vinden.

Groet,


Johan.

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Ideeënbus
« Reactie #351 Gepost op: 30 mei 2015, 13:32:14 »
Ja goed idee. Als het technisch kan wat Johan betreft.
Ik snap alleen die laatste opmerking niet.  Moet dat nou?

Beetje frustratie over de veranderingszin hier mag toch wel?  ;C :angel:

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Ideeënbus
« Reactie #350 Gepost op: 30 mei 2015, 13:25:42 »
Goed plan inderdaad, maar gaat toch afgeschoten worden  :evil: :angel:
Ja goed idee. Als het technisch kan wat Johan betreft.
Ik snap alleen die laatste opmerking niet.  Moet dat nou?

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Ideeënbus
« Reactie #349 Gepost op: 30 mei 2015, 13:10:40 »
Goed plan inderdaad, maar gaat toch afgeschoten worden  :evil: :angel:

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Ideeënbus
« Reactie #348 Gepost op: 30 mei 2015, 10:13:14 »
Goed plan, wat meer dynamisch en niet meer zo oubollig. Zelfs wisselende foto's zijn mogelijk, zie http://www.fotografencafekampen.nl/

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Nieuwe HomePage
« Reactie #347 Gepost op: 30 mei 2015, 10:01:18 »
Ik zou graag op de homepage een mooie, grote foto willen zien. Tussen de grijze balken NIEUWS en ALGEMEEN is daar mi voldoende ruimte voor. Kiezen van de foto is eenvoudig: wij hebben een mooi topic waar alle winnaars van de fotowedstrijden staan. Random kiezen.

Ik weet alleen niet of dat technisch mogelijk is....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Ideeënbus
« Reactie #346 Gepost op: 31 maart 2015, 19:33:11 »
ff onder de aandacht van de mods brengen  ;)
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=37982.0

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Ideeënbus
« Reactie #345 Gepost op: 27 augustus 2014, 17:30:24 »
Is het een idee om bij het TKA een subforum te maken van verkocht? Als mensen dan ook de verkoop prijs erbij zetten , krijg je eigenlijk een soort database, waarin je kunt kijken als je wat te koop hebt. Makkelijk voor mensen die niet echt de prijs weten van spullen?

Dit idee bleek redelijk eenvoudig uit te voeren, vanwege de vakantie van ondergetekende duurde het iets langer, maar inmiddels is er onder de TKA rubriek een subboard aangemaakt waarin we de gesloten topics van verkochte spullen plaatsen. Normaal gingen die altijd de shredder in, maar nu worden deze dus naar het betreffende subboard verplaatst. Voorwaarde is wel dat de topics voorzien moeten zijn van een vraagprijs!!
Wel is al te zien dat sommigen de foto's van verkochte spullen verwijderen waardoor topics niet helemaal compleet meer zijn. Tekstueel zijn ze nog wel compleet.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Ideeënbus
« Reactie #344 Gepost op: 27 augustus 2014, 17:30:24 »
Is het een idee om bij het TKA een subforum te maken van verkocht? Als mensen dan ook de verkoop prijs erbij zetten , krijg je eigenlijk een soort database, waarin je kunt kijken als je wat te koop hebt. Makkelijk voor mensen die niet echt de prijs weten van spullen?

Dit idee bleek redelijk eenvoudig uit te voeren, vanwege de vakantie van ondergetekende duurde het iets langer, maar inmiddels is er onder de TKA rubriek een subboard aangemaakt waarin we de gesloten topics van verkochte spullen plaatsen. Normaal gingen die altijd de shredder in, maar nu worden deze dus naar het betreffende subboard verplaatst. Voorwaarde is wel dat de topics voorzien moeten zijn van een vraagprijs!!
Wel is al te zien dat sommigen de foto's van verkochte spullen verwijderen waardoor topics niet helemaal compleet meer zijn. Tekstueel zijn ze nog wel compleet.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Ideeënbus
« Reactie #343 Gepost op: 31 juli 2014, 16:16:22 »
Yep, werkt inderdaad. Bedankt voor de tip.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Ideeënbus
« Reactie #342 Gepost op: 31 juli 2014, 16:16:22 »
Yep, werkt inderdaad. Bedankt voor de tip.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Ideeënbus
« Reactie #341 Gepost op: 31 juli 2014, 15:55:11 »
Dat eerste klinkt alsof je tijd over had :D.
Klopt! Kostte zeeën van tijd!

Het tweede is wel een optie, maar ik zou zelf ook niet zo 123 weten waar ik dat zou moeten zoeken. Dus om dat eens te posten zou al een eerste stap zijn.


Links bij Ebay "verkochte aanbiedingen" aanvinken en je krijgt alle verkochte exemplaren. Maar volgens mij kun je nog gedetailleerder kijken, maar dat weet ik zo even niet.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Ideeënbus
« Reactie #340 Gepost op: 31 juli 2014, 15:55:11 »
Dat eerste klinkt alsof je tijd over had :D.
Klopt! Kostte zeeën van tijd!

Het tweede is wel een optie, maar ik zou zelf ook niet zo 123 weten waar ik dat zou moeten zoeken. Dus om dat eens te posten zou al een eerste stap zijn.


Links bij Ebay "verkochte aanbiedingen" aanvinken en je krijgt alle verkochte exemplaren. Maar volgens mij kun je nog gedetailleerder kijken, maar dat weet ik zo even niet.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Ideeënbus
« Reactie #339 Gepost op: 31 juli 2014, 15:45:00 »
Ik heb het ooit bijgehouden via allerlei advertenties in fotobladen (pre-internettijd  :D) maar dan krijg je alleen vraagprijzen. Je kunt ook bij Ebay zoeken naar verkochte items waar de uiteindelijke prijs wél bij staat.
Dat eerste klinkt alsof je tijd over had :D. Het tweede is wel een optie, maar ik zou zelf ook niet zo 123 weten waar ik dat zou moeten zoeken. Dus om dat eens te posten zou al een eerste stap zijn.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Ideeënbus
« Reactie #338 Gepost op: 31 juli 2014, 15:45:00 »
Ik heb het ooit bijgehouden via allerlei advertenties in fotobladen (pre-internettijd  :D) maar dan krijg je alleen vraagprijzen. Je kunt ook bij Ebay zoeken naar verkochte items waar de uiteindelijke prijs wél bij staat.
Dat eerste klinkt alsof je tijd over had :D. Het tweede is wel een optie, maar ik zou zelf ook niet zo 123 weten waar ik dat zou moeten zoeken. Dus om dat eens te posten zou al een eerste stap zijn.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Ideeënbus
« Reactie #337 Gepost op: 31 juli 2014, 15:38:15 »
@KeesSC, aan welke andere manieren denk je dan?

Ik heb het ooit bijgehouden via allerlei advertenties in fotobladen (pre-internettijd  :D) maar dan krijg je alleen vraagprijzen. Je kunt ook bij Ebay zoeken naar verkochte items waar de uiteindelijke prijs wél bij staat.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Ideeënbus
« Reactie #336 Gepost op: 31 juli 2014, 15:38:15 »
@KeesSC, aan welke andere manieren denk je dan?

Ik heb het ooit bijgehouden via allerlei advertenties in fotobladen (pre-internettijd  :D) maar dan krijg je alleen vraagprijzen. Je kunt ook bij Ebay zoeken naar verkochte items waar de uiteindelijke prijs wél bij staat.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Ideeënbus
« Reactie #335 Gepost op: 31 juli 2014, 15:34:33 »
Op zich zeker een interessant idee. Nu komen er nog regelmatig vragen voorbij wat iets mag kosten. Maar zoals Kees al opmerkte zitten er wel wat haken en ogen aan. Zo moet iemand wel een vraagprijs erbij zetten, anders heeft het geen zin, en het kan voorkomen dat iemand iets voor een lagere prijs verkoopt, dat achterhaal je niet. Je krijgt dus hooguit een overzicht van vraagprijzen. Waarbij er altijd, zeker voor camera's, in de loop van de tijd een bepaalde mate van devaluatie in zit.
Voor mij als mod maakt het me niet uit of ik een topic verwijder nadat het verkocht is, of dat ik het in een backup topic zet.

@KeesSC, aan welke andere manieren denk je dan?
@Rob, mij was dit idee ook ontgaan, wellicht een volgende keer ook even een PB naar (één van) de mods. Gewoon hier je bericht posten, maar je eigen bericht melden via de link "Meld dit bericht aan de moderator".

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Ideeënbus
« Reactie #334 Gepost op: 31 juli 2014, 15:34:33 »
Op zich zeker een interessant idee. Nu komen er nog regelmatig vragen voorbij wat iets mag kosten. Maar zoals Kees al opmerkte zitten er wel wat haken en ogen aan. Zo moet iemand wel een vraagprijs erbij zetten, anders heeft het geen zin, en het kan voorkomen dat iemand iets voor een lagere prijs verkoopt, dat achterhaal je niet. Je krijgt dus hooguit een overzicht van vraagprijzen. Waarbij er altijd, zeker voor camera's, in de loop van de tijd een bepaalde mate van devaluatie in zit.
Voor mij als mod maakt het me niet uit of ik een topic verwijder nadat het verkocht is, of dat ik het in een backup topic zet.

@KeesSC, aan welke andere manieren denk je dan?
@Rob, mij was dit idee ook ontgaan, wellicht een volgende keer ook even een PB naar (één van) de mods. Gewoon hier je bericht posten, maar je eigen bericht melden via de link "Meld dit bericht aan de moderator".

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Ideeënbus
« Reactie #333 Gepost op: 31 juli 2014, 15:24:17 »
Met excuses voor de late reactie c.q. het uitblijven daarvan: het lijkt mij een leuk idee, maar m.i. niet haalbaar. Er zijn andere manieren om dit doel te bereiken. Ik denk niet dat iedereen zijn/haar prijs wil prijsgeven dan wel het vergeet. Vergeet niet dat de mods veel van deze topics sluiten omdat het item verkocht blijkt te zijn.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Ideeënbus
« Reactie #332 Gepost op: 31 juli 2014, 15:24:17 »
Met excuses voor de late reactie c.q. het uitblijven daarvan: het lijkt mij een leuk idee, maar m.i. niet haalbaar. Er zijn andere manieren om dit doel te bereiken. Ik denk niet dat iedereen zijn/haar prijs wil prijsgeven dan wel het vergeet. Vergeet niet dat de mods veel van deze topics sluiten omdat het item verkocht blijkt te zijn.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Ideeënbus
« Reactie #331 Gepost op: 16 september 2013, 07:34:35 »
Nogmaals mijne erin overigens :)
Vraagje, is het mogelijk om een soort [spoiler] functie aan te maken? Kwam ik tegen met foto's voor de tka hoek, toch wel erg lang wordt een pagina dan zonder dat.

Of is er hier een andere code voor die ik over het hoofd zie?

Geen idee waar je het over hebt..... Leg eens uit.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Ideeënbus
« Reactie #330 Gepost op: 16 september 2013, 06:53:47 »
Goed idee. Ik vergeet de gallery alleen steeds  :D Ik voer er dan 5 in en kan dan een week niks. Ik vergeet dan steeds weer opnieuw 5 in te voeren na een week  :D

Als je een elektronische agenda gebruikt: repeterende afspraak... ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink