Auteur Topic: Leg die smartphone eens neer....  (gelezen 942 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline m.prieckaerts

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2638
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: Leg die smartphone eens neer....
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2014, 11:14:09 »
Er is ook een optie geluid van meldingen uitzetten, of alleen trillen.
Dan kun je naar behoefte af en toe als het sociaal kan zelf even kijken of er "belangrijke" berichten zijn.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Leg die smartphone eens neer....
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2014, 11:14:09 »

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Leg die smartphone eens neer....
« Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2014, 10:25:56 »
En weer back on topic...  ;)
Als oudere jongere/jongere oudere heb ik de smartphone lang buiten de deur gehouden.
Voor mijn werk kan ik echter niet zonder, dus ik moet wel en dat is ook geen probleem als je maar de baas blijft.

Je kunt er absoluut op een normale manier mee omgaan en dat zijn de ouderwetse fatsoensnormen.
Het gesprek waar je in bezig bent of het gezelschap waarin je bent is normaal altijd belangrijker dan het seintje wat je binnen krijgt van je slimme (eigenlijk domme) telefoon. De gemiddelde gebruiker is helaas een verslaafde gebruiker, die zichzelf getraind heeft te reageren op de signalen van zijn 'sociale' appies....
Ruwweg driekwart kan deze signalen ook niet meer negeren en reageren precies als de beesten in de experimenten van meneer Pavlov (lang geleden).
Beetje kort door de bocht, maar wel voor 90% waar. Helaas.....
 
De andere kant is dat we heel veel kennis en opties krijgen door die glimmende smartphone.
Ik ben zeker fan en liefhebber van die aspecten, die kennis, die mogelijkheden om je hobby te ondersteunen (ik noem bv een lens database of een DOF calculator).
En dan praat ik nog niet over het vinden van een locatie, je route bekijken, internet kunnen gebruiken om te vinden wat je nu wilt weten.
 
De oplossing is dus om keuzes te maken, het filmpje geeft een romantisch beeld, maar ik kan me er wel in vinden.
 
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: Leg die smartphone eens neer....
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2014, 21:06:08 »
Ze hoopte dat er iets met jouw geheugen mis was of dat die glimlach jou wel weer mild ging stemmen.


Ben nogal vergevend gezind  :D :D :D

RonHendriks

  • Gast
Re: Leg die smartphone eens neer....
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2014, 20:39:33 »
Week later lachte ze toch weer vriendelijk tegen mij.

Ze hoopte dat er iets met jouw geheugen mis was of dat die glimlach jou wel weer mild ging stemmen.

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: Leg die smartphone eens neer....
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2014, 19:04:07 »
Stond laats met een griet in de kroeg te praten.
Pakt ze midden in het gesprek haar telefoon, ik zeg daar heb ik nu een hekel aan is je telefoon belangrijker dan dit gesprek.
Werd niet in dank afgenomen.
Week later lachte ze toch weer vriendelijk tegen mij.
Misschien heeft het haar aan het denken gezet.  :evil: :evil:

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Leg die smartphone eens neer....
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2014, 18:19:22 »
heb er geeneens een :D :D :D :D

Ik dus ook niet. Als ik dat tegen mijn leeftijdsgenoten zeg wordt je toch een partij raar aangekeken  :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Leg die smartphone eens neer....
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2014, 18:12:26 »
heb er geeneens een :D :D :D :D

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Leg die smartphone eens neer....
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2014, 18:11:25 »
Als persoon zonder smartphone kan ik niet anders dan het eens zijn met dit filmpje. Ik heb medelijden met de mensen die constant aan hij smartphone vastzitten. Trek eropuit om de wereld te beleven, praat eens tegen de persoon naast je in de trein of sta gewoon eens stil en kijk om je heen.

Via mijn foto's probeer ik vaak mensen ertoe te zetten zelf eens op pad te gaan, dingen te ontdekken en eens wat te organiseren. Geniet van de wereld om je heen! Bang om te verdwalen...? Dat is pas wanneer het avontuur begint. Bang om vies te worden? Daar is een wasmachine voor.
Trek eropuit en geniet.

https://www.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY

Als je eens een praatje probeert te maken in de trein wordt je gek aangekeken. Als je al een spaarzaam antwoord krijgt is er altijd dat scheve oog naar de telefoon. Ik wordt er langzaamaan helemaal gek van. Dit soort mensen krijgen dus mijn aandacht ook niet meer. Dus ook hierbij mijn oproep.... Leg die smartphone eens weg.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's