Auteur Topic: Tam board  (gelezen 4299 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Tam board
« Reactie #32 Gepost op: 14 maart 2012, 20:13:28 »
En zo valt men van het analoge in het analego...  :D
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Tam board
« Reactie #32 Gepost op: 14 maart 2012, 20:13:28 »

Buksbeest

  • Gast
Re:Tam board
« Reactie #31 Gepost op: 14 maart 2012, 16:12:42 »
Ja ik wil niet politiek beginnen, maar de PVV is "niet echt" mijn partij.
En die R. De Mos scoort ook nauwelijks een hoger IQ dan de huidige buitentemperatuur...

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Tam board
« Reactie #30 Gepost op: 14 maart 2012, 16:06:11 »
Ik begin ook maar vast met het opstellen van een solicitatiebrief  :evil:
Zou je dat nou wel doen http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/03/pvv_wil_legoland.html
 :dash1:
Zijn er geen smiley's met een snor?
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Buksbeest

  • Gast
Re:Tam board
« Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2012, 15:06:15 »
Ik begin ook maar vast met het opstellen van een solicitatiebrief  :evil:

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Tam board
« Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2012, 15:04:24 »
Ik bied me vrijwillig aan om te helpen bouwen aan de miniatuurwereld :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Buksbeest

  • Gast
Re:Tam board
« Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2012, 14:57:11 »
Hmm... dat is idd goed nieuws eigenlijk  8)

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Tam board
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2012, 14:52:09 »
goed nieuws voor legofans http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/03/legoland_naar_nederland.html
 ;D

Zag het. Erg leuk. Ben ooit in die van Denemarken geweest. Geweldig toen. Hele land in staking dus de attracties waren dicht. (wilde ik toch niet in kwam voor de Lego) dus het was heerlijk rustig :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Tam board
« Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2012, 14:50:10 »
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Buksbeest

  • Gast
Re:Tam board
« Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2012, 14:37:26 »
WOW. Die is prachtig. Vind vooral het mini t-shirt "make lego, not war" prachtig. Vind hem alleen een beetje duur :(

Ja ik vond hem ook te duur, maar mijn broers' logica: Goedkoper dan het origineel.
Kon ik weinig tegenin brengen.  :D

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Tam board
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2012, 14:32:58 »
WOW. Die is prachtig. Vind vooral het mini t-shirt "make lego, not war" prachtig. Vind hem alleen een beetje duur :(


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Buksbeest

  • Gast
Re:Tam board
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2012, 14:28:53 »
Ik heb afgelopen weekend besteed aan het bouwen van een model Volkswagen T1 uit Lego.
Ik beaam dat we allemaal bijzonder zijn.  :D

Overigens is het deze:

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Tam topic
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2012, 11:30:11 »

Er zijn hele "volkstammen"  die hobby hebben aan (antieke auto's/motoren - smalfilm - stoom machines - etc. - enz.) ook daarvan kan je wat zeggen, laat iedereen nu in zijn waarde en lekker met zijn/haar hobby bezig zijn.

+1 voor de volle 100%!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Tam topic
« Reactie #20 Gepost op: 14 maart 2012, 10:08:56 »
Gaan we de "analoge fotohoek" discussie weer voeren? Nee toch hoop ik?
Moeten we straks hier ook nog een speciaal board gaan plaatsen voor verrekijkers van Pentax, medische apparatuur van Pentax, etc?

Even samenvattend:
1. Er is een analoge hoek voor topics over analoge Pentax camera's aanwezig. Het staat eenieder vrij daarin te posten of niet. Óf je post het hier óf je post het op een andere forum, welk forum dat ook is. Doe je niemand pijn mee.
2. Hier alleen maar in de analoge hoek gaan roepen dat het hier rustig is, komt op mij alleen maar over als stemmingmakerij. Ik zit daar niet op te wachten en ik denk meer leden niet gezien de reacties op eerdere aanvaringen.
3. Persoonlijk vind ik het wederom jammer dat weer een heleboel persoonlijke frustratie naar boven komt en hier wordt uitgestort over de hoofden van forumleden die lekker over fotografie en wat dan ook willen praten.
4. Wat maakt het uit dat er een Pentax Forum is en een Analoog Forum. Ieder wat wils zou ik zeggen. Als je je op het AFF beter thuis voelt OK, fijn. Persoonlijk voel ik me hier beter thuis en minder op het zusterforum, maar dat ga ik daar ook niet steeds lopen roepen. Dat is mijn "probleem" en niet hun probleem.
5. Leven en laten leven. Ik hoop dat iedereen eens los kan komen van alle frustraties. Dan houden we het hier namelijk gezellig en daar gaat het toch om lijkt me. Om samen een hobby te beleven........

Zo, dit wilde ik even kwijt  ;) :-X

Bedankt Edzo, scheelt mij een hoop typewerk. Ik denk er hetzelfde over.

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Tam topic
« Reactie #19 Gepost op: 14 maart 2012, 10:07:54 »
Even samenvattend:
2. Hier alleen maar in de analoge hoek gaan roepen dat het hier rustig is, komt op mij alleen maar over als stemmingmakerij. Ik zit daar niet op te wachten en ik denk meer leden niet gezien de reacties op eerdere aanvaringen.
3. Persoonlijk vind ik het wederom jammer dat weer een heleboel persoonlijke frustratie naar boven komt en hier wordt uitgestort over de hoofden van forumleden die lekker over fotografie en wat dan ook willen praten.

Edzo ik heb het echt niet als stemming makerij bedoeld, en als ik geweten had wat er nu weer naar boven komt hat ik het zeker niet geschreven, nogmaals ik vindt het jammer dat het zo rustig is en had er echt meer van verwacht hier.

Over punt 3 van jouw wil ik het volgende zeggen ik denk dat de frustratie niet van de mensen komt die ook met analoge fotografie bezig zijn maar meer van anderen (met een enkele uitzondering), en waarom er nu elke keer zo gefrustreerd wordt gereageerd is me een raadsel, dat was in de discussie vooraf  wel of geen analoog board ook al zo, dus ik vermoed toch echt dat de frustratie bij de DIGI mensen zit en niet anders om.

Een Voorbeeld: Als iemand je op straat bezig ziet met een oude analoge camera is de eerste vraag zijn er nog wel rolletjes voor, en wat een geklooi, terwijl het zo makkelijk kan tegenwoordig met een digitale camera, dan draai ik mij maar om en loop weg.

Er zijn hele "volkstammen"  die hobby hebben aan (antieke auto's/motoren - smalfilm - stoom machines - etc. - enz.) ook daarvan kan je wat zeggen, laat iedereen nu in zijn waarde en lekker met zijn/haar hobby bezig zijn.

Ik ben het afgelopen weekend naar de fotografica geweest, en had verwacht er alleen maar oude grijze kopjes te zien rondlopen, maar nee hoor er liepen ook veel jongen mensen rond , en er waren veel mensen dus het leeft zeker.

Peter
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2012, 10:41:19 door staal571 »
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Tam topic
« Reactie #18 Gepost op: 14 maart 2012, 09:57:41 »
Overigens is het geen Tam topic, maar een Tam board. Toch een wezenlijk verschil!  ;) (misschien toch maar even de topictitel aanpassen Peter?)
Maar mensen, wat had je dan verwacht, ineens een grote toeloop op analoog? Analoog is nog maar een heel kleine marge, op sterven na dood.
Het is heel goed dat er mensen zijn die hier toch leven in houden en heel top dat Henk de moeite heeft genomen hier een speciaal forum voor te hebben gemaakt.
En ook hier is er ruimte voor gemaakt, of dat nu vandaag, eergisteren of 3 maanden geleden zou zijn geweest maakt weinig uit. Analoog, hoe jammer ook voor sommigen, is een heel kleine marge. Druk zou en zal het hier niet worden. Het plezier beleven aan analoge fotografie en alles wat daar bij komt hoeft daar toch niet minder van te worden.

Vr.groet, Carel

Is gedaan carel.

Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Tam topic
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart 2012, 08:10:12 »
Maar Henkie, waar blijven die foto's van jou dan?  8)

Vooruit dan....omdat je het zo lief vraagt ;D
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=26108.0

Buksbeest

  • Gast
Re:Tam topic
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2012, 22:29:52 »
Henk,

Ik bedoel het ook echt niet vervelend!
Maar dit topic is een beetje intrappen van een open deur.
Alleen wonen en constateren dat er niemand kookt, omdat je het zelf niet doet.

Maar Henkie, waar blijven die foto's van jou dan?  8)

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Tam topic
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2012, 22:12:48 »
Kan het niet beter omschrijven Edzo!
Helemaal mee eens.

En dat het zo rustig is, heeft toch te maken met de leden die er geen informatie meer in stoppen.
Want laten we wel zijn, er werd hier niet eens meer meegedeelt dat de fotografica beurs er was

Mark,

ik kan me voorstellen dat je dit zo misschien opvat.
Ik kan (en wil) alleen voor mezelf spreken en kan je verzekeren dat er van mij uit geen opzet is om er 'geen informatie in te stoppen' en al helemaal niet om bewust geen melding te maken van de Fotograficabeurs.

Mij lijkt het verstandig dat we er over ophouden en gewoon lekker over analoog praten hier i.p.v. al dan niet gewenst of overbodig.

Ik zal mijn best doen om hier wat actiever aanwezig te zijn.

Henk

PS: in 90% van de tijd heb ik wel een film in een van mijn Pentaxen zitten...en dat moet toch een fijn gevoel geven hier  :)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Tam topic
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2012, 14:19:46 »
Gaan we de "analoge fotohoek" discussie weer voeren? Nee toch hoop ik?
Moeten we straks hier ook nog een speciaal board gaan plaatsen voor verrekijkers van Pentax, medische apparatuur van Pentax, etc?

Even samenvattend:
1. Er is een analoge hoek voor topics over analoge Pentax camera's aanwezig. Het staat eenieder vrij daarin te posten of niet. Óf je post het hier óf je post het op een andere forum, welk forum dat ook is. Doe je niemand pijn mee.
2. Hier alleen maar in de analoge hoek gaan roepen dat het hier rustig is, komt op mij alleen maar over als stemmingmakerij. Ik zit daar niet op te wachten en ik denk meer leden niet gezien de reacties op eerdere aanvaringen.
3. Persoonlijk vind ik het wederom jammer dat weer een heleboel persoonlijke frustratie naar boven komt en hier wordt uitgestort over de hoofden van forumleden die lekker over fotografie en wat dan ook willen praten.
4. Wat maakt het uit dat er een Pentax Forum is en een Analoog Forum. Ieder wat wils zou ik zeggen. Als je je op het AFF beter thuis voelt OK, fijn. Persoonlijk voel ik me hier beter thuis en minder op het zusterforum, maar dat ga ik daar ook niet steeds lopen roepen. Dat is mijn "probleem" en niet hun probleem.
5. Leven en laten leven. Ik hoop dat iedereen eens los kan komen van alle frustraties. Dan houden we het hier namelijk gezellig en daar gaat het toch om lijkt me. Om samen een hobby te beleven........

Zo, dit wilde ik even kwijt  ;) :-X

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:Tam topic
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2012, 14:00:42 »
Kun je over nadenken maar dan vrees ik dat de jongere generatie die zich bij het lezen van de laatste aanwinsten afvraagt wat een Spotmatic is, niet meer naar een passende uitleg verwezen kan worden.
Stoort het iemand?
Mij niet in ieder geval als ik mezelf onder de jongere generatie mag scharen.
Wat mij betreft juist top om hier over de Pentax analoge zaken te sparren en op Henk zijn forum in het algemeen
en andere merken ook eens te zien :)

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Tam topic
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2012, 13:57:25 »
Is het soms beter dit board weer te verwijderen?
Kun je over nadenken maar dan vrees ik dat de jongere generatie die zich bij het lezen van de laatste aanwinsten afvraagt wat een Spotmatic is, niet meer naar een passende uitleg verwezen kan worden.
Stoort het iemand?
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline christophe

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 215
  • I Love YaBB 2!
    • fotosite
Re:Tam topic
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2012, 13:54:45 »
Van de "serieuze" amateurs doet een heel groot deel, persoonlijke gok ergens tussen de 25 en de 50%, nog wel eens een filmpje soppen.

Ben ik mee eens.  als ik op reis ga neem ik sowieso altijd een analoog toestelletje mee naast digitaal.
en de meeste van mijn vrienden die fotograferen combineren de twee idd.  In een fotowinkel vertelden ze me trouwens eens dat de helft van de filmpjes die ze nu verkopen, middenformaat is.

Heb eens naar AFF gesurft. tja, ik ga mij ook wel lid maken  :)  Het is natuurlijk plezanter om daar iets te posten. en er zijn ook specifieke categorieen, wat het wel aangenaam maakt...   

Buksbeest

  • Gast
Re:Tam topic
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2012, 13:46:06 »
@Roeland: Met de zin "Rolletje van de zomervakantie met kerstdiner volmaken" omschrijft zeker 90% van de analoge klanten uit onze winkel  :D Heel herkenbaar!

Maar hoe je het ook wendt of keert, analoge fotografie is tegenwoordig een niche. En dat het zo rustig is, heeft toch te maken met de leden die er geen informatie meer in stoppen.
Want laten we wel zijn, er werd hier niet eens meer meegedeelt dat de fotografica beurs er was.

Is het soms beter dit board weer te verwijderen?

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Tam topic
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2012, 13:23:59 »
Natuurlijk, en analoog blijft heus wel levend. Maar als je dat getal tegenover de miljoenen digitale fotografeerderds zet....  :)
Dat is een klassieke drogredenering. Van de miljarden digitale fotografen is slechts een minuscuul deel met fotografie bezig. De massa is nog steeds van de categorie "filmpje van de zomervakantie bij het kerstdiner volmaken".
Van de "serieuze" amateurs doet een heel groot deel, persoonlijke gok ergens tussen de 25 en de 50%, nog wel eens een filmpje soppen. Let wel, persoonlijke observatie uit mijn eigen persoonlijke omgeving, geen absolute waarheid maar heel veel zal het niet schelen.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Tam topic
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2012, 13:12:27 »
De bijna 60.000 leden van de APUG, Kodak en Ilford denken daar heel anders over  :D
Natuurlijk, en analoog blijft heus wel levend. Maar als je dat getal tegenover de miljoenen digitale fotografeerderds zet....  :)

(ik vind een tam konijn trouwens leuker dan een tam topic!)  :D
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1