Auteur Topic: Welk medium gebruik je?  (gelezen 886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline AcirE

  • Newbie
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Vrouw
  • Genieten van mijn K20D
Re: Welk medium gebruik je?
« Reactie #7 Gepost op: 6 november 2007, 20:52:48 »
Nu is het digitaal, maar ik wil later toch wel weer wat met doka gaan doen. Ik heb de spullen er voor, alleen nog niet de ruimte. Het is een gepriegel, maar juist dat maakt het voor mij zo aantrekkelijk  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Welk medium gebruik je?
« Reactie #7 Gepost op: 6 november 2007, 20:52:48 »

koor

  • Gast
Re: Welk medium gebruik je?
« Reactie #6 Gepost op: 3 november 2007, 15:26:55 »
Digitaal.
Maar misschien plemp ik ooit nog wel eens een filmpje in mijn analoge ouwe Yashica!
 8-)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Welk medium gebruik je?
« Reactie #5 Gepost op: 3 november 2007, 10:51:13 »
Ik het nog wel drie film-bodies maar ik gebruik deze niet meer. Een eigen doka heb ik nooit gehad.
Kortom ik gebruik alleen nog digitaal.


greetz

Pim

  • Gast
Re: Welk medium gebruik je?
« Reactie #4 Gepost op: 2 november 2007, 11:29:14 »
Ben veel verhuisd,had vele doka's maar de laatste deed de deur dicht. Naast een verwarmingsketel met de rug in de winter tegen gloeiend hete leidingen op een oppervlakte van een vierkante meter,spoelen in de badkamer en dan 's nachts om een uur of twee de boel opruimen. Volgende dag het bariet op glasplaten met tape vastzetten (lik lik) en na weer een dag weer lossnijden. Kortom op een gegeven moment was het wel genoeg.
Dan nog het hoofdstuk film,van de 36 haalde misschien twee de eindstreep of het bleek zo lang in verschillende toestellen zitten dat ik niet meer wist wat ik gemaakt had.
De kosten afgezet tegen de resultaten liepen ook erg op.
Toen nog een tijdje met een Minolta scanner gewerkt,wel aardig maar zeer tijdrovend.
Het analoge fotograferen had wel het voordeel dat ik met oude toestellen de zelfde resultaten behaalde,gevolg dan weer veeeeel toestellen elk gevuld met een filmpje met alle gevolgen van dien.
Over kleur zal ik maar zwijgen,was vaak bagger. Vakprint???,hoge kosten matige resultaten.
Natuurlijk het dynamisch bereik van digitaal is misschien wat minder, zie het toch meer als fotograferen met dia materiaal.
Kortom ik ben helemaal om op digitaal ook al besef ik dat het vaak heel wat kruim kost om het goed op papier te krijgen. Wat je op je scherm ziet is eigenlijk ook geen foto maar slechts een bestand.
Toch ben ik blij met m'n analoge doka ervaring want het komt zeker van pas.
Tot slot een LX,F2,M3 het zijn prachtige toestellen maar het gaat uiteindelijk toch om de afbeelding op een stuk papier.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Welk medium gebruik je?
« Reactie #3 Gepost op: 2 november 2007, 10:42:42 »
Ik heb digitaal aangeklikt.

De doka heb ik reeds een 20 jaar geleden verlaten (toen alleen zwart-wit).


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Pim

  • Gast
Re: Welk medium gebruik je?
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2007, 01:03:21 »
Leuk maar oeps,heb nu te veel biertjes op. Kom ik op terug.

Pim.

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Welk medium gebruik je?
« Reactie #1 Gepost op: 2 november 2007, 00:33:30 »
Hoi allemaal,

Deze topic heb ik niet gestart om de analoog vs. digitaal discussie aan te zwengelen, want als ik een cent zou krijgen voor elke discussie daarover elders op het internet kon ik gaan rentenieren. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de resultaten mede aangewakkerd door een opmerking van Pim in de analoge doka sectie.

Ikzelf gebruik beide+doka.

Groeten, John.