Auteur Topic: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)  (gelezen 4350 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Casanova56

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 379
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #25 Gepost op: 15 september 2014, 09:53:20 »
Hier een reactie van mij.

Laat vele nu de nieuwste body kopen.
Ze zullen dan de oude body gauw willen verkopen.
Ja, dan hebben de mensen die NIET veel te besteden hebben ook eens kans om een betere body te kopen, dan wat ze nu hebben.

Trouwens zo ben ik dus ook aan mijn Nikon D7000 gekomen en later de D3200 maar verkocht, want greep altijd naar de D7000.




Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #25 Gepost op: 15 september 2014, 09:53:20 »

Serpiente

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #24 Gepost op: 14 september 2014, 14:09:17 »
Heb je hem al besteld?
Zo te horen is de kans 99,9% dat die er gaan komen  ;) :angel:
Dat is eventjes sparen ;) Tegen die tijd is er denk ik al een D760 ;)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #23 Gepost op: 12 september 2014, 19:14:03 »
Zitten gave functies in..

-Maar 755g met batterij.
-Geüpdatet AF van de D4s (zelfde als D810)
-1230 foto's op een batterijlading, met flitser
- Weather and dust resistant
- tilt-screen (ik ben sinds afgelopen zomer overtuigd van het nut)

Heb je hem al besteld?
Zo te horen is de kans 99,9% dat die er gaan komen  ;) :angel:

RonHendriks

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #22 Gepost op: 12 september 2014, 15:41:00 »
Ik ben wel benieuwd of het echt door de ontwikkelingen in de fotografie komt, of door de economie. Tot 2010 leek alles goed te gaan.

De crisis is slechts een deel (flink deel) van het probleem. Verschuiving van foto interesses is een groter deel. De verschuiving van foto voor print naar foto voor kijken op social media maakt dat de kwaliteitsvraag verandert. Een vraag die in toenemende mate wordt vervuld met smartphones, maar ook een vraag die andere eisen stelt aan de hardware. Die moet connected zijn voor de grote doelgroep. Prachtig al die kwaliteitsbeelden die gemaakt kunnen worden met dslr, maar nodig is het niet meer en niemand zit te wachten op de foto's van het feestje van gisteren. Verzadiging van de markt voor serieuze fotografie is een andere. Kijk naar de kwaliteit aan foto's die op 500px kunt aantreffen en je weet dat de meeste hobbyisten niet meer mee kunnen in de race om mooie beelden. Die gaan in toenemende mate afhaken of gebruiken de camera spaarzamer voor eigen (familie) genot. Dat maakt vervanging minder urgent. Camera's met de komst van de K-5 en de 16mp sensor kunnen tot in lengte van jaren kwaliteitsbeelden leveren en dus wordt vervanging van de camera iets dat gebeurd als dat nodig is. Laten we eens zeggen om de 5-6 jaar of zo. De markt voor spiegelreflex zal dus nog wel even dalen en ergens op een lager niveau een nieuwe basis verwerven. Wellicht ergens tussen de 25-40 % lager dan op de piek van de markt.

Serpiente

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #21 Gepost op: 12 september 2014, 13:28:23 »
De D750 is officieel aangekondigd:



http://www.dpreview.com/articles/7222282087/nikon-d750-fx-dslr-announced

Het is niet de volwaardige opvolger van de D700 toch is het wel een leuk alternatief voor de 5D III en de A99.
Zitten gave functies in..

-Maar 755g met batterij.
-Geüpdatet AF van de D4s (zelfde als D810)
-1230 foto's op een batterijlading, met flitser
- Weather and dust resistant
- tilt-screen (ik ben sinds afgelopen zomer overtuigd van het nut)






bbwijdieks

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #20 Gepost op: 12 september 2014, 12:36:34 »
De D750 is officieel aangekondigd:



http://www.dpreview.com/articles/7222282087/nikon-d750-fx-dslr-announced

Het is niet de volwaardige opvolger van de D700 toch is het wel een leuk alternatief voor de 5D III en de A99.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #19 Gepost op: 12 september 2014, 12:12:32 »
En het scannen bij X kost geld geloof ik?, bij Ricoh niet!

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #18 Gepost op: 12 september 2014, 12:06:05 »
Dat is een geld kwestie en dat is er op dit moment niet zo..... de crisis komt bij ons 5 jaar later dat heeft te maken met contracten die 5-6 jaar lopen veel klanten verlengen hun contract of nemen minder machines af bv een grote bank die onlangs geïmplementeerd is heeft een bezuiniging van 75% op het printerpark!!! veel locaties hadden bijvoorbeeld 5-8 printers en daar komen 2 voor terug.

Ik sprak onze Pentax sales persoon hij vertelde dat bv. de Naam Pentax/Ricoh op de gevel van cameranu.nl kost 12mil. per jaar!!!! dan maar een bord in de winkel voor minder.....

Bij ons is het Xerox arsenaal ook begin van het jaar aardig uitgedund inderdaad.
Printen gebeurd m.i. steeds minder, aan andere kant gaat scannen van papier naar digitaal een grote(re) vlucht krijgen, dan wel beheersbaarheid van de digitale werkstroom.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #17 Gepost op: 12 september 2014, 11:51:58 »
Het is vaak ook een reden voor grote bedrijven om op een marktgebied te zitten dat hen naamsbekendheid oplevert. Daarvoor willen ze best investeren.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het de bedoeling is van Ricoh, om net als Canon in de imaging markt exposure te krijgen met fotografische artikelen.
Dat bleek ook uit de uitlatingen van Ricoh bij overname van Pentax. Lees ze er nog maar eens op na.
Zo worden je printers en printoplossingen ook weer stukje bekender bij het publiek.
En dan kun je best wel een FF uitbrengen, ook als dat niet direct winstgevend is.
Enige wat mij nog steeds bevreemd is het feit dat Ricoh maar weinig "groots" aan marketing doet. Maar wellicht dat ze eerst alles op de rit willen hebben.
Gezien de nieuwe type aanduidingen WG-M1, K-S1, lijkt daar enigzins logica in te gaan komen. Opvolgers tellen nu "op" in plaats van "af" (WG-M2, K-S2, etc).
We gaan het zien........

Dat is een geld kwestie en dat is er op dit moment niet zo..... de crisis komt bij ons 5 jaar later dat heeft te maken met contracten die 5-6 jaar lopen veel klanten verlengen hun contract of nemen minder machines af bv een grote bank die onlangs geïmplementeerd is heeft een bezuiniging van 75% op het printerpark!!! veel locaties hadden bijvoorbeeld 5-8 printers en daar komen 2 voor terug.

Ik sprak onze Pentax sales persoon hij vertelde dat bv. de Naam Pentax/Ricoh op de gevel van cameranu.nl kost 12mil. per jaar!!!! dan maar een bord in de winkel voor minder.....

Serpiente

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #16 Gepost op: 12 september 2014, 11:48:10 »
Nou gezien de huidige marktontwikkeling ben ik benieuwd hoe fabrikanten al die modellen willen verkopen. De markt voor spiegelreflex daalt dit jaar toch zo'n 10 % en misschien meer als de kerstverkoop tegen valt. Eerlijk gezegd verwacht ik dat die markt ook in 2015 zal dalen.....en flink.
Ik ben wel benieuwd of het echt door de ontwikkelingen in de fotografie komt, of door de economie. Tot 2010 leek alles goed te gaan.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #15 Gepost op: 12 september 2014, 11:44:09 »
Nou gezien de huidige marktontwikkeling ben ik benieuwd hoe fabrikanten al die modellen willen verkopen. De markt voor spiegelreflex daalt dit jaar toch zo'n 10 % en misschien meer als de kerstverkoop tegen valt. Eerlijk gezegd verwacht ik dat die markt ook in 2015 zal dalen.....en flink.

Het is vaak ook een reden voor grote bedrijven om op een marktgebied te zitten dat hen naamsbekendheid oplevert. Daarvoor willen ze best investeren.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het de bedoeling is van Ricoh, om net als Canon in de imaging markt exposure te krijgen met fotografische artikelen.
Dat bleek ook uit de uitlatingen van Ricoh bij overname van Pentax. Lees ze er nog maar eens op na.
Zo worden je printers en printoplossingen ook weer stukje bekender bij het publiek.
En dan kun je best wel een FF uitbrengen, ook als dat niet direct winstgevend is.
Enige wat mij nog steeds bevreemd is het feit dat Ricoh maar weinig "groots" aan marketing doet. Maar wellicht dat ze eerst alles op de rit willen hebben.
Gezien de nieuwe type aanduidingen WG-M1, K-S1, lijkt daar enigzins logica in te gaan komen. Opvolgers tellen nu "op" in plaats van "af" (WG-M2, K-S2, etc).
We gaan het zien........

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #14 Gepost op: 12 september 2014, 11:42:16 »
Ik denk zelf dat de markt voor compact zal dalen omdat iedereen op de telefoon een camera heeft die steeds beter wordt, zie de nieuwe iPhone 6.
en dat dan de DSLR weer wat zal stijgen of gelijk blijven.

RonHendriks

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #13 Gepost op: 12 september 2014, 11:12:58 »
Misschien  ;) er komt veel nieuws van Pentax op DSLR lijn....meer weet ik niet  :evil:

Nou gezien de huidige marktontwikkeling ben ik benieuwd hoe fabrikanten al die modellen willen verkopen. De markt voor spiegelreflex daalt dit jaar toch zo'n 10 % en misschien meer als de kerstverkoop tegen valt. Eerlijk gezegd verwacht ik dat die markt ook in 2015 zal dalen.....en flink.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #12 Gepost op: 12 september 2014, 11:00:34 »
Misschien  ;) er komt veel nieuws van Pentax op DSLR lijn....meer weet ik niet  :evil:



De wet van de stimulerende achterstand

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #11 Gepost op: 12 september 2014, 10:43:46 »
Deze is wel leuk  :evil: :angel:

Ben benieuwd of Pentax überhaupt ooit nog met een FF komt.
We gaan het zien.

Misschien  ;) er komt veel nieuws van Pentax op DSLR lijn....meer weet ik niet  :evil:

Serpiente

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #10 Gepost op: 12 september 2014, 00:21:46 »
Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat Nikon ooit nog een camera zoals de D700 zal uitbrengen.
Het was op een paar kleine dingen na een D3 voor de helft van het geld.
Dat geintje gaan ze niet weer uithalen met de D4 en opvolgers   ;)
Er is zodadelijk in ieder geval veel keuze bij Nikon:

D610
D750
D810
Df
D4s

Een fabrikant met een dergelijke line-up en objectieven reeks maakt het moeilijker voor potentiële toetreders zoals Pentax in de FF SLR markt.
In aps-c en medium-format land zitten ze momenteel goed gehavend en kunnen ze hun graantje wel meepikken.
Misschien dat het ook kan op de (FF) mirror-less markt maar dat zou ook een grote gok zijn want dat betekend een geheel nieuwe technologie, een nieuwe mount en een nieuwe reeks objectieven & accessoires.
De realiteit is echter dat de concurrentie daar ook stevig is met Fuji, Sony, Samsung Olympus en Panasonic die ook al over de nodige know-how beschikken.
Ik denk niet dat Pentax nog met een FF (slr of mirror-less) komt gezien deze marktontwikkelingen.
Klopt. Dat was best wel een blunder of een geniale stap, want er zijn er gigantisch veel verkocht.

Ja ik ben bang dat Pentax hier ook niet tegenop kan.

Er zijn nu ook foto's gelekt:
http://nikonrumors.com/2014/09/11/first-pictures-of-the-nikon-d750-sb500-and-20mm-f1-8g.aspx/

bbwijdieks

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #9 Gepost op: 11 september 2014, 23:43:00 »
Een echte opvolger van de D700 komt niet in één camera. De D810 en D750 worden samen de opvolger. De D810 een zeer hoge resolutie professionele camera. De D750 een lagere resolutie, zelfde AF, snellere FPS en een iets kleinere body (misschien wel even stevig). Ik ben benieuwd of de grip de FPS boost. Deze staat tegenover de 5D mk3.

Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat Nikon ooit nog een camera zoals de D700 zal uitbrengen.
Het was op een paar kleine dingen na een D3 voor de helft van het geld.
Dat geintje gaan ze niet weer uithalen met de D4 en opvolgers   ;)
Er is zodadelijk in ieder geval veel keuze bij Nikon:

D610
D750
D810
Df
D4s

Een fabrikant met een dergelijke line-up en objectieven reeks maakt het moeilijker voor potentiële toetreders zoals Pentax in de FF SLR markt.
In aps-c en medium-format land zitten ze momenteel goed gehavend en kunnen ze hun graantje wel meepikken.
Misschien dat het ook kan op de (FF) mirror-less markt maar dat zou ook een grote gok zijn want dat betekend een geheel nieuwe technologie, een nieuwe mount en een nieuwe reeks objectieven & accessoires.
De realiteit is echter dat de concurrentie daar ook stevig is met Fuji, Sony, Samsung Olympus en Panasonic die ook al over de nodige know-how beschikken.
Ik denk niet dat Pentax nog met een FF (slr of mirror-less) komt gezien deze marktontwikkelingen.

Offline kultfunk

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 714
  • Geslacht: Man
    • pics by Kultfunk
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2014, 23:31:26 »
als't waar is...toch wel verleidelijk...

Serpiente

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2014, 23:22:58 »
Ik ga op reis!
Ik zou graag beide willen. Het is zeg maar een Nikon D750 body of een reis naar een mooi land. ;) De reis naar Borneo was vergelijkbaar qua prijs. :)

RonHendriks

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2014, 23:17:35 »
Maar goed, of hier voor sparen, of volgend jaar weer een mooie reis.

Ik ga op reis!

Serpiente

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2014, 23:05:48 »
Iets hogere  burst rate ... en 500 goedkoper :evil:
Maar ja ik zou daar wel happy van worden....
Ja met 8FPS en een grote buffer die snel weggeschreven wordt zou het beter zijn.

Het is vooral interessant om te zien welke weg Nikon met de D750 inslaat.
De D700 is nog steeds een populaire en geliefde camera die onder de Nikon gebruikers al 'classic' genoemd word.
Een hoop gebruikers waren teleurgesteld in de D800 (en D600) wat betreft het aantal MP en fps.
Iedere achteruitgang t.o.v. de D700 weegt daarom zwaar in deze gebruikersgroep.
Zoals de specs er nu uit zien zijn ze wel o.k. ik ben vooral benieuwd naar de body en knoppen lay-out.
Dat zou voor mij, als potentiële klant  ;) , een dealbreaker kunnen zijn.
Een echte opvolger van de D700 komt niet in één camera. De D810 en D750 worden samen de opvolger. De D810 een zeer hoge resolutie professionele camera. De D750 een lagere resolutie, zelfde AF, snellere FPS en een iets kleinere body (misschien wel even stevig). Ik ben benieuwd of de grip de FPS boost. Deze staat tegenover de 5D mk3.

Ik ben zelf wel toe aan een stap omhoog. Een nog hogere ISO kunnen gebruiken, AF zo goed als de D810 en een snellere schrijfsnelheid zouden ideaal zijn. Ik mis te veel echte actie doordat mijn camera net even te kort komt. Ik kan prima foto's maken met mijn huidige set, maar ik wil meer. Daarnaast is een stillere macro ook wel fijn (Ja voor echte macro gebruik je MF, maar ik gebruik hem voor close-ups van amfibieën en reptielen). Maar goed, of hier voor sparen, of volgend jaar weer een mooie reis. Als Pentax met iets goeds komt dan scheelt dat een hoop geld. ;)


Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2014, 22:21:45 »
New, improved mirror / shutter mechanism

Deze is wel leuk  :evil: :angel:

Ben benieuwd of Pentax überhaupt ooit nog met een FF komt.
We gaan het zien.

bbwijdieks

  • Gast
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2014, 22:10:01 »
Het is vooral interessant om te zien welke weg Nikon met de D750 inslaat.
De D700 is nog steeds een populaire en geliefde camera die onder de Nikon gebruikers al 'classic' genoemd word.
Een hoop gebruikers waren teleurgesteld in de D800 (en D600) wat betreft het aantal MP en fps.
Iedere achteruitgang t.o.v. de D700 weegt daarom zwaar in deze gebruikersgroep.
Zoals de specs er nu uit zien zijn ze wel o.k. ik ben vooral benieuwd naar de body en knoppen lay-out.
Dat zou voor mij, als potentiële klant  ;) , een dealbreaker kunnen zijn.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2014, 22:09:58 »
Iets hogere  burst rate ... en 500 goedkoper :evil:
Maar ja ik zou daar wel happy van worden....

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Serpiente

  • Gast
Nikon D750 (De gedroomde Full Frame?)
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2014, 21:44:34 »
Het zijn de typische Photokina geruchten (die bijna altijd kloppen op een paar details na).
De specs:

Nikon D750 FX 24.3 MP full frame sensor features compact, lightweight, energy efficient design, built-in flash double SD card slot
Tiltable 3.2-inch RGB monitor with approximately 1.2 million pixels
Robust design and sealing against weather influences
New, improved mirror / shutter mechanism
AF system with 51 focus areas
RGB sensor with approx 91,000 pixels and light-weighted metering option
Burst rate of 6.5 frames/s
24.3-megapixel FX-format CMOS sensor
Image processor EXPEED 4
ISO 100-12,800 (expandable to 50-51200)
Effects Modes
Improved Picture Control
Full-HD video with 1080p at 24/25/30/50 / 60p
Improved functionality while filming
Integrated stereo microphone
Exposure preview and aperture control in Live View mode
Built-in Wi-Fi Professional Wireless communication via UT-1 and WT-5

Lees meer op NikonRumors.com: http://nikonrumors.com/2014/09/10/nikon-d750-specifications-leaked-online.aspx/#ixzz3D2POGtCv

De prijs zal €2149 voor een body worden volgens de geruchten. Daarnaast komt er een nieuwe grip voor, die wellicht het aantal FPS boost.

Zou dit vergelijkbaar zijn met de gedroomde Full Frame van Pentax?