Auteur Topic: Sony A7R II (FF)  (gelezen 4969 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2015, 18:22:04 »
Ben je ook al aan het overstappen EviZ?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2015, 18:22:04 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2015, 17:48:03 »
Op het Nikonforum zijn te tamelijk lyrisch over deze camera.......er zijn al een aantal die gaan overstappen (of al overgestapt zijn op de voorganger(s) van deze camera). Alleen de "sportfotografen" overwegen geen overstap  :D
Het begint er op te lijken van spiegelloos toch wel de toekomst gaat worden (al we ook het succes van Fuji en Olympus in ogenschouw nemen)....... :angel:

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2015, 17:09:46 »
[...].....stel dat er ook van die adapters komen voor Nikon F[...]
http://www.digifotopro.nl/content/af-adapter-voor-nikon-objectieven-naar-sony-e-cameras-op-komst

Het wordt steeds mooier  :)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2015, 18:27:54 »
Ja, dat is zeker een mooie combi!

RonHendriks

  • Gast
Re: Sony A7R II (FF)
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2015, 19:42:29 »
Dat ben ik zeker met je eens. Een ff Sony met de nieuwe 85mm/1.8 Carl Zeiss lijkt me ook een mooie set.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Sony A7R II (FF)
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2015, 19:38:07 »
Wat een mooie camera:
http://www.digifotopro.nl/content/preview-sony-a7r-ii-met-424-megapixels-5-assige-stabilisatie-en-4k-video

Citaat
Bijzonder is dat de fasedetectiepunten niet alleen werken met Sony E-objectieven, maar ook bij gebruik van third-party-glaswerk met een adapter. Zo is er de Metabones Smart Adapter, die autofocus met Canon EF-objectieven op de Sony A7-camera's mogelijk maakt. Momenteel werkt dit vrij traag, mogelijk brengt het nieuwe systeem daar verbetering in.
Dat is wel een mooie feature......stel dat er ook van die adapters komen voor Nikon F of Pentax K dan kan je met deze camera van al die verschillende merken (incl third party) het objectief kiezen dat je het best vind passen....
Het is nu nog wel wat prijzig maar ik vind het een interessante ontwikkeling. Sowieso vind ik Sony (met zijn camera's iig) lekker bezig de laatste tijd.