Auteur Topic: LightRoom in CC <-> PPG  (gelezen 1171 keer)

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: LightRoom in CC <-> PPG
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2015, 14:08:54 »
hier liep ik ook tegen aan beetje beperkt van cc en of pentax maar goed kan het zo ook eens proberen
bedankt harry!!
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2015, 14:08:54 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2015, 12:28:07 »
Ik heb me rot gezocht naar een goede exif editor... 90% is shit en de resterende 10% mist de helft waaronder de Orientation item...

Maar uiteindelijk opgelost met Irfanview... Gebruik Batch conversion, options en zorg dat reset orientation is aangevinkt.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

newmikey2

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2015, 08:35:11 »
If you use PC, I'm sure there are software you may use for editing exif data. Open the file in Photo Meta Edit, look for the line with the tag name "Orientation". Right click on that line and choose "delete". Then, save the file. You should be able to upload your image after that.

The second option is to resave the file in photoshop without meta data and then enter the metadata when you upload the image.
Te bizar voor woorden!

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2015, 20:22:07 »
OK, dat is dus het probleem  ;C
Ik liep mijzelf al af te vragen wat er mis is.

Lekker handig maar niet heus.........
Alles handmatig aanpassen lijkt me niets, dus maar even niets naar de Photogalery sturen dus.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
LightRoom in CC <-> PPG
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2015, 13:44:42 »
In plaats van mijn Lightroom van 5 naar 6 te upgraden ben ik overgestapt op de CC versie voor ca 10 dollar per maand...

Foto's die ik exporteer en probeer te uploaden naar de PPG worden geweigerd: not a pentax camera :) Dus maar even contact gezocht... Onderstaande reply ontvangen..

Hi Harry,
The problem you have is a known issue for Lightroom 6 files. Lightroom 6 files contain more metadata info than Lightroom 5 files. When you upload images created by Lightroom 6, the website is not reading the correct field. It is a Lightroom 6 bug. The solution is to modify the Exif data before you upload the image. We installed a software from the app store named Photo Meta Edit ($3.99) on our mac. If you use PC, I'm sure there are software you may use for editing exif data. Open the file in Photo Meta Edit, look for the line with the tag name "Orientation". Right click on that line and choose "delete". Then, save the file. You should be able to upload your image after that.

The second option is to resave the file in photoshop without meta data and then enter the metadata when you upload the image.

Give it a try and let us know how it goes. Thank you for using pentaxphotogallery.com.

Webmaster
pentaxphotogallery.com
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink