Auteur Topic: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)  (gelezen 1781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #17 Gepost op: 2 november 2013, 09:22:59 »


Ook een beetje bijgesneden. Zwartwit-laag voor contrast gemaakt. Klein vignet erbij en tikkeltje verscherpt.

De kleurtempertauur zou misschien nog wel een tikkeltje warmer kunnen nu zie ik.

Vriendelijke groet, René

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #17 Gepost op: 2 november 2013, 09:22:59 »

bbwijdieks

  • Gast
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2013, 13:40:31 »
Denk dat alle nabewerkingen inmiddels meer tijd gekost hebben dan de andere oplossing: proberen de foto opnieuw maken met gelijk al een goede belichting en compositie, da's wellicht te langen leste leerzamer  :angel:  :police:  :laugh:

+1 dit staat natuurlijk voorop.

Toch nog een vlugge poging gedaan:


Offline klompken

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2013, 12:11:23 »

mijn voorkeur gaat ook uit naar de versie van Hans, evenals de uitsnijding, een puntje waar ik soms ook mee worstel  :-\
Pentax K-x, 18-55 en 55-300, Tamron 90mm f2,8   Manfrotto 055 XDB/804 RC2

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #14 Gepost op: 29 oktober 2013, 12:03:05 »
Hmm, gisteren zag ik de eerste versie van Arno niet en nu wel, ook in mijn Citaat antwoord???
 
Wel erg leuk om te zien, dat iedereen lekker aan de slag is gegaan om er iets van te maken.
Heel veel versies, met mogelijkheden en verschillen, benieuwd wat Jansje er nu van vindt.
Wat is de definitieve versie nu geworden voor jou...?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2013, 09:34:00 »
Zoals reeds aangegeven, de slecht heel licht aangepaste versie van Rob maakte er m.i. al meteen een prima foto van. Het origineel had wel enige, zij het kleine, mankementjes.

Denk dat alle nabewerkingen inmiddels meer tijd gekost hebben dan de andere oplossing: proberen de foto opnieuw maken met gelijk al een goede belichting en compositie, da's wellicht te langen leste leerzamer  :angel:  :police:  :laugh:
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #12 Gepost op: 29 oktober 2013, 09:26:00 »
....maar ik vind het origineel helemaal zo slecht niet hoor. Daarom vind ik dat je daar zo dichtbij mogelijk moet blijven. ....
Groet,
Hans. 


+1  (niet teveel rommelen, het origineel was niet perfect maar zeker niet slecht!)

Offline Hans H

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1512
  • Geslacht: Man
    • www.flickr.com/photos/hheekelaar/sets/
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2013, 23:12:42 »
Tja, het is allemaal een kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind het origineel helemaal zo slecht niet hoor. Daarom vind ik dat je daar zo dichtbij mogelijk moet blijven. Wel wat anders uitsnijden en dan alleen de hooglichten wat terug draaien, ietsje vibrancy en het meisje verscherpen zodat ze er uitspringt.

Groet,
Hans.

         
K-70 | Sigma 17-70 | DA 35 F2.4 | D FA 100 F2.8 WR | Tamron 70-200 F2.8 | Pentax AF-360 FGZ II | Velbon Sherpa 803 | Velbon RUP-L40

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2013, 22:15:06 »
Nu ken ik de filters niet, maar ik vind dat toch zeker de rechterhand wel erg pimpelpaars geworden is.  :o
Oei...!!  Dat had ik niet gezien/bedoeld...  :(  :o  ::)  :-[
Dat radiaalfilter (LR 5) lijkt idd een beetje raar te doen hier ...
Nwe poging (zelfde idee om jonge dame wat te isoleren cq. naar voren te halen en dezelfde filters)

Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2013, 21:01:22 »
Ik zie/zag Arno zijn foto prima.

Nu ken ik de filters niet, maar ik vind dat toch zeker de rechterhand wel erg pimpelpaars geworden is.  :o

Maar weer aan de slag gegaan... En iedere keer wordt mijn bewerking anders...
Ha... klinkt heeeeeeeeeeeeeel bekend.

Heb zelf ook maar een poging gewaagd. Blijft lastig met een simpele jpg-file van maar 800kb, maar goed.

Heb o.a. de uitsnede iets aangepast, zit nog te twijfelen of ik er aan de bovenkant nog wat af zou halen of niet.

Kleur


Zwart-wit

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2013, 20:37:23 »
Ben een 'newbie' hier maar vind dit ook wel leuk...  :)  Meteen dus ook maar uitgezocht hoe je foto's plaatst hier haha
Voegt dit nog iets toe?? Uitgaande van je laatste bewerking het modelletje wat geïsoleerd van de rest zodat het portretje er meer uitspringt.
In LR gradueel filter gebruikt met name links (wat minder belichting) en de nwe optie Radiaal filter voor het hoofd gebruikt.
Belichting gehele foto iets omhoog om weer te compenseren voor de filters.


Zeg Arno, mooi verhaal, maar ik mis toch de foto zelf, het is niet helemaal gelukt.
En dat is jammer, want je link naar wat werk waar je blij mee bent (in je handtekening), is zeer de moeite waard....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2013, 19:00:30 »
Ben een 'newbie' hier maar vind dit ook wel leuk...  :)  Meteen dus ook maar uitgezocht hoe je foto's plaatst hier haha
Voegt dit nog iets toe?? Uitgaande van je laatste bewerking het modelletje wat geïsoleerd van de rest zodat het portretje er meer uitspringt.
In LR gradueel filter gebruikt met name links (wat minder belichting) en de nwe optie Radiaal filter voor het hoofd gebruikt.
Belichting gehele foto iets omhoog om weer te compenseren voor de filters.

Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline jansje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • klein van stuk, groot van dromen!!!
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2013, 16:34:37 »
Helpiemina, waar ben ik aan begonnen ;-)  ::) :angel: :lolk:

Maar weer aan de slag gegaan... En iedere keer wordt mijn bewerking anders...

pentax K 5 ii2, 70mm F2.4 Limited, 50-135 F2.8, 16-50 F2.8

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2013, 15:15:59 »
Ik mis wat detail in de tak nu bovenop en er is een halo achtige gloed naast het been over de tak en een flinke portie purple fringing op de tak linksbovenin met het meeste licht erachter (even de pipet in LR (bij lenscorrecties tab color) erop droppen en foetsie ;-)

Net wat meer detail en contrast zoals in de update van Rob vind ik fijner kijken. Kijk hier echter wel op een 100% certified baggerTM scherm, dus wellicht zitten er in de lichte delen van jouw versie (bovenkant tak) meer details dan ik kan zien, bij dit scherm brandt alles boven een bepaalde intensiteit door.....

Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline jansje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • klein van stuk, groot van dromen!!!
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2013, 14:49:37 »
ben nog even aan het stoeien gegaan met kleuren etc... Ben helemaal opnieuw begonnen met bewerken van de orginele versie... Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

pentax K 5 ii2, 70mm F2.4 Limited, 50-135 F2.8, 16-50 F2.8

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2013, 10:14:31 »
Rob's (Robbie's  :afro: ) versie is een stuk beter geworden, veel zachter qua belichting en heeft ook wat meer warme kleuren erbij. Daarnaast is het mooi (en frappant tegelijk) dat door het croppen van het rechtse deel je ogen nu gelijk op het meiske terechtkomen en er een balans is met de negatieve ruimte (leegte) in het linkerdeel van de foto. ondanks dat het meiske nu niet meer op 1/3 is gepositioneerd.

Laat maar weer eens zien dat je vooral ook moet weten wanneer je de regels ( in dit geval de gulden snede regel ) los moet laten.

Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: ..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2013, 06:35:57 »
humm lastig ..  ik denk dat deze plaat voor mijn gevoel wat te geforceerd over komt ...  iets te geposeerd.
Nu heb ik niet de ervaring om echte verbeterpunten op te sommen maar kan wel zeggen wat mij opvalt.

-Het afsnijden van ledematen is gebonden aan vele "regeltjes" ....  Kijkend naar haar benen die nu ongelijk afgesneden zijn is daar wat onrust in te zien.
-Haar handen worden door elkaar afgesneden ....  in dit geval was dat het eerste wat mij opviel.
-De huidplooi in haar nek "snijd" als het ware het hoofd los ... 
-De out-of-focus bladeren rechts op de foto zijn imho wat storend aanwezig ...  ik zou ze iets verder van het onderwerp af willen zien .. of juist verder naar links.
-Als laatste ervaar ik een stukje onbalans in de foto qua ruimte ...  links van het dametje erg veel ruimte die de aandacht wat weg trekt van het onderwerp.

Hopelijk geven deze observaties en suggesties een idee voor wat jou onbewust stoort in deze foto.
Wel gaaf dat je "model" het leuk vind om te doen ..  :toppie: 

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline jansje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • klein van stuk, groot van dromen!!!
..op zoek naar verbeteringen in deze plaat... (bewerkingen)
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2013, 09:29:23 »
...ik zou deze plaat liever nog wat spannender, sprekender maken, maar aangezien ik momenteel ideeënloos ben, dacht ik: 'Wie weet hebben jullie een idee'...

pentax K 5 ii2, 70mm F2.4 Limited, 50-135 F2.8, 16-50 F2.8