Auteur Topic: Mini Meet in Den Bosch  (gelezen 9953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #28 Gepost op: 23 maart 2011, 07:07:10 »
Allemaal weer erg mooie foto's!

Een foto wedstrijd lijkt me wel leuk. Hoe steken we dat in?
Via een poll? Een apart topic?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #28 Gepost op: 23 maart 2011, 07:07:10 »

Ceciel van Zuylen

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #27 Gepost op: 22 maart 2011, 22:15:22 »
Na de zeeeeer geslaagde mini-meet, die ik ook zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer gezellig vond , kan ik niet achter blijven om dus ook maar weer eens wat foto's te plaatsen.

1. De achterkant van de St. Jan


2. En zelfs over de St. Jan word gewaakt....


3. Op de markt, de bouwstijl vind ik erg mooi, maar lastig vast te leggen voor mij.


4. Half 's-Hertogenbosch lijkt scheef te staan, maar deze kwam wel erg ver naar voren.


5. Nog snel even uit het raam genomen, voor we aan de koffietafel begonnen.


Al met al...een leuke leerzame dag geweest voor mij, en zeker voor herhaling vatbaar..!!!
Bedankt voor het kijken. 

Ceciel

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #26 Gepost op: 22 maart 2011, 21:53:19 »
Update:
Densch....foto 4 (super scherp en leuk lijnenspel)
KeesSc....foto 5 (erg mooi)

Henk

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #25 Gepost op: 22 maart 2011, 21:10:34 »
Mede dankzij het weer, maar vooral dankzij de aanwezige leden was het een zeer geslaagde dag in Den Bosch! (amper een week gelden nog Oeteldonk en dat was hier en daar nog te zien).

Vroeg vertrokken om toch vooral op tijd te zijn. Helaas zonder Elvira maar met Rowan als stand-in.
Op de afgesproken parkeerplaats steeds meer mensen met een fototas en de groep was daarna snel gevormd. Althans, voor de meesten dan….

Na de koffie en Bossche Bol de stad ingetrokken. Héél ongedwongen, soms gewoon staan ouwehoeren over van alles en nog wat tot er één weer in beweging kwam: daar gingen we weer.

Veel bezienswaardigheden die het fotograferen waard waren, een steeds warmer wordende zon en vooral veel gezelligheid!

Mijn foto bijdrages,allen onbewerkt en genomen met de 18-55 en 50-200 kitlenzen. Om mijn nieuwe camera en lenzen uit te proberen de verleiding weerstaan...

#1
De St. Jan:


#2
Wat is dáár te zien....


#3
De Dieze


#4
Just another pretty face


#5
Voorjaar in Den Bosch


Densch heeft m.i. TOP foto's gemaakt door een leuke, verrassende compositie te zoeken.
De andere foto's zijn ook een blijk hoe fijn fotograferen (met Pentax) is en hoe geweldig de dag was! Maar ook andere composities zijn soms heel verrassend en laten dingen zien die ik die middag niet gezien heb. Heel leuk en heel mooi allemaal!

Nogmaals dank aan iedereen!
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2011, 15:49:17 door Kees SC »

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #24 Gepost op: 22 maart 2011, 20:30:30 »
Moet ik eerst toch nog echt wat extra afvallen :(
Ik had er vandaag uiteraard eentje aan, dan moet jij er ook wel in passen toch ?  ;D

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #23 Gepost op: 22 maart 2011, 20:23:18 »
Hoi,

En hierbij mijn foto's dan....had niet zo veel keus meer zoals jullie al hebben kunnen lezen.

1. De zwarte markt in Beverwijk 's-Hertogenbosch  :D :D


2. Wij hebben een iets andere route genomen dan de meeste, maar dit hebben we uiteindelijk allemaal gedaan op een of ander manier.


3. Als je 's-Hertogenbosch zegt, zeg je ook Dieze, dus een foto daarvan mag mijns inziens niet ontbreken.


4. De stad is zo oud dat er zelfs nog gesmede spijkers inde muur zitten  ;)


5. Hier begon het allemaal en hier eindigde het ook weer.....gezellige tent waar het goed toeven is!  :cooll: :cooll:


Bedankt voor het kijken!

Henk

RonHendriks

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #22 Gepost op: 22 maart 2011, 19:40:17 »
Ik heb een mooi pentax overhemd XL gister gescoord bij de beukelaer die ik ter beschikking stel.

Moet ik eerst toch nog echt wat extra afvallen :(

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #21 Gepost op: 22 maart 2011, 19:28:38 »
Misschien kunnen we er een klein wedstrijdje van maken, net als we geloof ik bij de apenheul meet hebben gedaan.. ?

Ik heb een mooi pentax overhemd XL gister gescoord bij de beukelaer die ik ter beschikking stel.
Kan hier nog een setje zweetbandjes, keycord en twee verschillende pennen bij doen in een pentax tasje als een soort goodie-bag.

Is dat een leuk idee ?

Voor de leukste/mooiste foto dan ofzo..

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

gnodde

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #20 Gepost op: 22 maart 2011, 18:54:06 »
Altijd al gedacht, dat Buks een harde kop heeft  :D

Jan.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2011, 18:53:11 »
Het is zo te zien een heel gezellige dag geweest! Leuk, ook die gevarieerdheid in foto's.

Ik heb ook van alle inzenders tot nu toe een favoriete foto gekozen:
Cire foto 2
Edzo foto 2
Will foto 1
Buks foto 5
elshout1958 foto 5
acinony foto 4
Preau foto 2
densch foto 4

Allemaal  :good:

Grtz, Carel


Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2011, 18:51:06 »
hahahahaha, nummer 5 Dennis, ik zag dat je hem maakte, maar dit slaat alles. :toppie:
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

densch

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2011, 18:31:03 »
Hier mijn aandeel.

Foto 1



Foto 2



Foto 3



Foto 4



Foto 5



Bedankt voor het kijken.

Heren en Dames, ik sluit mijn aan bij de rest. Het was een geweldige gezellig en leerzame dag.
Gaan we gauw nog een keer doen.

Groet, Dennis

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2011, 07:57:43 »
Goedemorgen allemaal,

wat een foto's allemaal zeg! De een nog al mooier als de ander. :toppie: :toppie:

Helaas is het mij minder goed vergaan. Ik heb de meeste foto's gemaakt met de 55 1.4 die Mark mee had gebracht en de 35 2.8 van Ceciel.
Ik had 173 foto's gemaakt en daarvan waren er zo'n 145 onscherp!?!
Ik heb even met Mark overlegd hoe dit nou kon gebeuren, want ik maak heus wel eens een onscherpe foto, maar geen 145 van de 170, zo erg is het gelukkig nou ook weer niet met mij gesteld  ;).
Mark vertelde dat hij al eens eerder gehoord (van Ron) had dat de 55 1.4 nogal last kan hebben van front- en/of backfocus, dus waarschijnlijk is dat het geval geweest. De 35 2.8 van Ceciel had ik ook voor het eerst op mijn camera en wellicht heeft die daar ook wat last van.
Ik moet wel zeggen dat ik per abuis ook de shake-reduction op de body uit had staan, maar de sluitertijden waren nou niet van dien aard dat er snel bewegings-onscherpte zou optreden.
Al met al heb ik een stuk of 15 foto's over van de meet.....jammer maar niks meer aan te doen.
In ieder geval heb ik me voorgenomen om nu als eerste met de datacolor Lenscal onze lenzen te kalibreren (ding had ik al een tijd, maar was het eerlijk gezegd al weer vergeten, mede omdat ik nooit focus problemen heb gehad).

Maar wat was het een gezellige meet! Helaas hadden wij (Ceciel, Koen, Berry en ik) niet zo begrepen dat we als één groep door de stad zouden gaan trekken en gingen wij er van uit dat het gezelschap zich zou opsplitsen in groepjes. Achteraf hoorde we dat wij de enige "dissidenten" zijn geweest in deze. Dat is jammer en zeker niet onze opzet geweest. Volgende keer zal ons dat niet meer gebeuren.

Maar dat neemt niet weg dat het weer wat Edzo en wij besteld hadden mooi op tijd geleverd is  ;D ;D ;D en het keigezellig was bij de koffie vooraf en de koffietafel achteraf.
Wij kijken in ieder geval terug op een kei-leuke meet en verheugen ons op een vervolg.
Daar heb ik het al even met Mark (buks) over gehad om dat misschien in Nunspeet te houden. Dan zou de verdeling iets anders zijn.....kort foto's maken, lang, heeeeel lang op terrasje zitten  :D :D

De beide heren bedankt voor het meebrengen van de lenzen om te testen, leuk dat jullie die moeite hebben genomen voor jullie mede-forumleden!  :toppie: :toppie:
Iedereen hartstikke bedankt voor zijn/haar aanwezigheid en gezelligheid en tot de volgende keer!  :cheer: :cheer: :cheer:

Henk (mede namens de dame met de rode camera cq. Ceciel)

Edit:
Ik heb de foto's die hier al boven staan nog even goed bekeken en van allemaal één favoriet uitgekozen...
Cire foto 2
Edzo foto 2
Will foto 2
Buks foto 5
Elshout foto 5
Acinony foto 3
Preau foto 1

voor mij de 2 winnaars tot nu toe: qua foto algemeen: Cire, qua weergave 's-Hertogenbosch: Preau
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2011, 08:11:43 door henkvanzuylen »

Offline Preau

  • Newbie
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2011, 23:34:24 »
De eerste keer echt erop uit met mijn camera.
Ookal ken ik Den Bosch goed, er zijn toch nog een hoop steegjes en gangetjes die ik nog nooit gezien had!

1. Als we in Den Bosch zijn hoort daar de Sint Jan bij


2. Op een terrasje aan het spelen met een macrolens


3. Een droevig bloemetje


4. Ornament, aan het uiteinde hangt een lamp


5. Wat voor een gang?

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2011, 23:32:27 »
Hierbij een vijftal foto`s van mijn kant.
Vond de dag voor herhaling vatbaar en snel ook !!  :D

Wilde eens met wat anders aankomen dan de rest, maar het valt me tot op heden al op dat iedereen niet hetzelfde heeft geschoten.
( dus totaal iets anders dan een dierentuin. )

foto 1 een hdr poging.



foto 2 samensmelting van een viertal fotos in de kerk



foto 3 weer samensmelting maar dan buiten een kerk



foto 4 tweede poging hdr



foto 5 artistieke vrijheid  :D


FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2011, 22:28:23 »
Het gevoel wat ik van het forum had is aardig uitgekomen in Den Bosch. Een echt gezellig cluppie. Het was in 1 woord "geweldig"in Den Bosch fotograferen, met goed weer en gezellige mensen kwam de creativiteit vanzelf. Bij deze nogmaals mijn dank aan Edzo, Henk en Cecile voor deze goed geregelde meet. Ik heb lang gepuzzeld welke 5 van de ongeveer 120 opnamen ik zou gaan plaatsen, maar hier komen ze toch.

1 Een gedeelte van een beeld, het stond me zo te begluren dat ie aan de beurt kwam.


2 Een topje van de St-Jan, het word daarboven ook in de gaten gehouden zoals je ziet.


3 Het fanatisme van het cluppie in beeld.


4 Een biermerk wat nou niet direct met Den Bosch in verband word gebracht, maar wie kan het wat schelen.


5 Een kroonluchter in de St-Jan. Ik heb maar even het risico genomen dat ie niet zou vallen.


En voor degene die niet mee is geweest, vooral de volgende keer wel meegaan. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #12 Gepost op: 21 maart 2011, 22:09:17 »
Hé Mark,

Foto 4 is mijn favoriet. Erg mooi.

Groet
Edzo

Buksbeest

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2011, 22:05:08 »
Jeetje Edzo, wat een monster op Foto 5! Ik dacht dat ze de draken wel uitgemoord hadden in de middeleeuwen?  :D

Maar goed, hierbij ook mijn bijdrage:
(Verslagje staat ook op mijn blog)

No. 1: Ochtendlicht.
Het licht viel hier zo mooi, deed me denken aan een italiaanse ochtend. Ben bezig met een mooie zw/w omzetting en dan een canvasje van laten maken. Leuk voor thuis  :).


No. 2: Verloren blaadjes.
Wederom schitterend licht wat heel mooi op het blaadje viel. Het overdaad aan licht maakte de foto wat donkerder. En dan die fotografen op hun hurken op de achtergrond maakte het af  :D.


No. 3: 's-Hertogenbosch-on-the-move.
No comment  :D.


No. 4: Kerkdisco.
Yeah  8).


No. 5: Bezinning.
Momentje voor jezelf  :).
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2011, 22:31:02 door Buksbeest »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2011, 21:58:00 »
Hoi Will,

Foto 2 is erg mooi zeg!!

Groet
Edzo


Offline Will

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2011, 20:52:50 »
Het was een hele gezellige dag in een zonnig Den Bosch met een onderhoudend gezelschap.

Het was leuk te zien dat alle door Wouter en Mark meegebrachte test lenzen gretig een tester voor de dag vonden.

All geplaatste foto's zijn gemaakt met de 18-135DA lens zonder veel extra bewerking ook is de witbalans op de camera keuze gebleven.

Foto 1 Het is Den Bosch dus een deel van de Sint Jan.


Foto 2 Bankjes in de Sint Jan. moet zeggen een K20 met 1600iso ook niet echt slecht. ('t is wel geen K5 maar toch)


Foto 3 Ook Bankjes in de Sint Jan met een iets ander inval.


Foto 4 Gespiegeld.


Foto 5 Ze wil anders nooit op de foto. Opperste concentratie. Ben benieuwd naar de Canon Foto's zal eens kijken of ik die ook kan ontfutselen.


Kort samengevat het was een "super Dagje"  
Nogmaals dank aan de initiatief nemers.

Will
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2011, 20:56:47 door Will »
K20D met batterijpack. Canon SX200IS.
SMC 18-55II, SMC 50-200, Sigma Apo DG 70-300, Sigma 70-200 DG APO.
Metz 58 AF-1
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
http://www.flickr.com/photos/made_by_will/

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2011, 20:22:43 »
Het moet nogmaals gezegd, het was erg gezellig. Zoals Cire ook al zegt: het is leuk de mens achter de avatar eens te ontmoeten!
Op straat hadden we aanspraak genoeg van de mensen die door Den Bosch aan het wandelen waren.
"Het foto-clubje" moest regelmatig uitgelegd worden. Op de Parade kwam een nieuwsgierige Nikon fotograaf nog even kijken wat al die fotografen nu te betekenen hadden. We hebben met een aantal forumleden nog even gezellig met hem staan praten.
Ook de fotosessie van een jonge schrijver van een nieuw boek voor het lente nummer van de Viva was leuk. De schrijver lag op zijn zij in de bloemen en ging voor ons zelfs nog even poseren.
We hebben dus naast veel bijgekletst ook veel gelachen en zijn daarnaast zelfs nog aan fotograferen toegekomen.

Hier zijn mijn inzendingen:

1. Tracy, onze "Moeders Mooiste" van het forum (met de DA 18-135)



2. Benzine is duur vandaag de dag, maar hij was toch maar met de auto naar Den Bosch gekomen. Zo verdien je de weg naar huis weer terug  :D (met de DA 18-135)



3. Sfeerplaatje van Den Bosch (met de DA* 300)



4. De familie de Bekker - Vorst woont hier, wie kent ze niet ( :D), vlakbij het ouderlijk huis van Cire (met de DA 18-135)



5. De forumleden gingen er voor! Hier Mark (Buksbeest) bij de put op de Markt (met de DA 18-135, jammer van zijn overbelichte hoofd)


« Laatst bewerkt op: 21 maart 2011, 21:55:04 door Edzo »

calina

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2011, 19:56:58 »
Wow 2 is echt mooi zeg!! Enne de Sint Jan... prachtig ook om daar foto's te maken, benieuwd of daar nog wat van geplaatst wordt.
Klinkt in elk geval alsof het een hele geslaagde, gezellige middag is geweest!

gnodde

  • Gast
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2011, 19:50:42 »
Nummer 2 kan zo naar de PPG:  :toppie:

Jan.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2011, 19:05:20 »
Het was een geslaagde meet. Boeiend om ook de mens eens achter de avatar te ontmoeten. Leuk om weer eens in mijn geboortestad terug te komen... dat was al weer een tijdje geleden. Heerlijk weer, lekker bossche bollen, Prima koffietafel als afsluiting.  Voor herhaling vatbaar. Met dank aan Henk Cecile en Edzo

Cire
Hier vijf fotootjes (Alles met de k5; foto 3 met de 16-50 f2,8 en de rest met de 55-300)

foto 1 Lantaarns


foto 2 Lente


foto 3 tracey was een gewillig model


foto 4 Laag bij de grondse fotografie in de St Jan


foto 5 Bossche schoonheid



Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Mini Meet in Den Bosch
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2011, 12:46:28 »
Het doet mij alvast plezier te lezen dat het een geslaagde meet was. Ik ben benieuwd naar jullie foto's.