Auteur Topic: voorkeur foto's  (gelezen 1352 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ruud

  • Gast
Re: voorkeur foto's
« Reactie #11 Gepost op: 9 december 2007, 21:50:10 »
Buiten foto's van de mensen en dieren die mij lief zijn en de eigen omgeving probeer ik bijzondere dingen of meer nog gewone dingen in een bijzondere context voor de lens te krijgen. Dat valt me overigens niet mee. Bewerken probeer ik minimaal te houden: croppen en belichten: Lightroom is ideaal.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: voorkeur foto's
« Reactie #11 Gepost op: 9 december 2007, 21:50:10 »

Offline v11eric

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • vastleggen!!
Re: voorkeur foto's
« Reactie #10 Gepost op: 7 december 2007, 17:25:22 »
Eigenlijk een beetje alles wat er voor m'n lens komt als ik de camera bij me heb. Een foto is voor mijn een momentopname die is vast gelegd, die moet dus ook zo natuurgetrouw zijn. Heb dus zelf niks met zwaar bewerkte foto's.

groetjes Eric
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

miranda1710

  • Gast
Re: voorkeur foto's
« Reactie #9 Gepost op: 7 december 2007, 17:15:41 »
Ik begin nog maar net, maar ik vind dieren, natuur en portret fotografie tot nu het leukste.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: voorkeur foto's
« Reactie #8 Gepost op: 6 december 2007, 12:09:04 »
In tegenstelling met Hen gaat staat bij mij sport/actie fotografie boven aan de lijst. Daarnaast heb ik ook wel interesse in diverse andere onderwerpen als, dieren, macro, landschappen e.d.
Op de laatste plaats staat studio (portret) fotografie, maar ik maak natuurlijk best wel eens een foto van een familielid.

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: voorkeur foto's
« Reactie #7 Gepost op: 6 december 2007, 10:05:59 »
Voor mij zijn concertfoto's en daarnaast natuur/ macro favoriete onderwerpen. Ik wil me hier echter niet toe beperken en probeer graag nieuwe dingen uit. Het minst heb ik met sportfotografie.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: voorkeur foto's
« Reactie #6 Gepost op: 6 december 2007, 05:38:47 »
Hallo allemaal,

Ik fotografeer het meest landschappen en objecten. Specifiek architectuur (wat dat betreft ben ik verwend, gezien ik in Rotterdam woon). Ook vind ik het leuk om foto's te maken die een min of meer abstracte tint hebben.
Van mijn foto's is ook een behoorlijk aandeel in het donker geschoten, deels omdat ik een nachtbraker ben en deels omdat opnames in het donker favoriet zijn bij mij.

Het minst doe ik portretten, heeft er mee te maken dat ik niet echt hou van geposeerde foto's of om mensen aan te sturen om ze in de positie te krijgen die ik voor ogen heb.

Groeten, John.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: voorkeur foto's
« Reactie #5 Gepost op: 1 december 2007, 22:08:04 »
Het klinkt wellicht een beetje flauw, maar zo is het niet bedoeld: ik kan genieten van elke goede foto, ongeacht het onderwerp. Ik heb wel het minste met sportfotografie.
Om te maken, vind ik avondfotografie, landschap/natuur en portretten het leukste. Dat wil niet zeggen dat ik andere vormen van fotografie uitsluit of dat ik mij daar niet mee bezig houdt. Voor wat betreft portretten oefen ik alleen nog op mijn vrouw.

greetz

Gertjan

  • Gast
Re: voorkeur foto's
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2007, 19:37:42 »
Voor mij zijn het (stads)landschappen en portretten. En de juiste combinaties daarvan die een mooi tijdsbeeld scheppen zijn het summum.

Denk bijvoorbeeld aan het werk van Cartier-Bresson, en recenter Stephan Vanfleteren (aanrader!).

ballone

  • Gast
Re: voorkeur foto's
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2007, 19:27:49 »
Voor mij is het natuur- en landschapsfotografie en een beetje macro...


gr.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: voorkeur foto's
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2007, 18:52:02 »
Ik ben nog een beetje zoekende .....eigenlijk haal ik meer kick uit de techniek. Dus hoe de setup was bij een foto(shoot).
Ben toch het meest gek op macro's/close-ups, scene's en vooral veel foto's met gebruik van flitsers.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
voorkeur foto's
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2007, 18:31:51 »
Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Waar gaat je voorkeur naar uit?
Waar heb je wat meee of waar heb je helemaal niks mee?
Ik zelf houdt van sport-,dieren-,macro-fotografie.