Auteur Topic: Klaproos  (gelezen 1676 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Klaproos
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2007, 20:53:08 »
Veel beter geworden, Lucien!! Echt heel mooi!!!!!


Wytze

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Klaproos
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2007, 20:53:08 »

Pim

  • Gast
Re: Klaproos
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2007, 00:25:22 »
Ik geef toch de voorkeur aan de eerste qua tekening en kleur. Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dit niet mijn onderwerp is...noch dieren,bloemen en in zekere zin ook landschappen zijn mijn ding.
Dan toch kan ik er van genieten en bewerk met veel plezier ook honderden foto's van mijn ook fotograferende vrouw. En dat zijn hoofdzakelijk bloemen,paddo's etc,etc waardoor je toch weer te maken krijgt met een ander soort fotografie. Ik wacht maar eens af welke invloed dit gaat krijgen op mijn voorkeuren.
Dus maak er veeeeeeeeel foto's van,met twee toppers per jaar kan ik goed leven.....

Groet
Pim.


lreyns

  • Gast
Re: Klaproos
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2007, 23:20:10 »
Citaat
Beste Lucien,

Nee, van mij hoeft die scherptediepte niet groter. Door de beperkte diepte, maakt het blad extra broos, mooi!! Maar ik had de bloem wat meer licht gegund: versterkt denk ik het effect van de fragile bloem.


Groet,


Wytze


O.K........ op verzoek de klaproos in het zonnetje gezet.


Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Klaproos
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2007, 17:07:34 »
Beste Lucien,

Nee, van mij hoeft die scherptediepte niet groter. Door de beperkte diepte, maakt het blad extra broos, mooi!! Maar ik had de bloem wat meer licht gegund: versterkt denk ik het effect van de fragile bloem.


Groet,


Wytze

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Klaproos
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2007, 11:14:16 »
Hoi Lucien,

Ik denk nou weer net dat een wat hoger diafragma (dus wat meer van de bloem scherp) het geheel nog sterker had gemaakt. Maar als dit nou juist niet je bedoeling was is het toch een
aparte afbeelding geworden!

Grts
Hen
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Klaproos
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2007, 09:43:59 »
He Lucien,
Sorry maar ik heb geen 'klik' bij deze foto qua compositie.
De scherptediepte vind ik wel prachtig, scherp blad op de voorgrond en onscherp het blad erachter.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline hoeke39

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 356
  • Geslacht: Man
Re: Klaproos
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2007, 23:10:28 »
Ik had deze bloem van bovenaf genomen, nooit verwacht dat je dit effect zou krijgen als de bloem vanaf de zijkant fotografeerd.
Het diepe rood met die achtergrond klasse.
Als je altijd blijft doen, wat je altijd hebt gedaan, zal je krijgen, wat je altijd heb gekregen!                                ______________________________

lreyns

  • Gast
Klaproos
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2007, 22:36:55 »
Vandaag kwam ik deze eenzame klaproos tegen, toch maar even een fotootje van gemaakt.

Groeten, Lucien