Auteur Topic: ook even in de natuur  (gelezen 1083 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lreyns

  • Gast
Re: ook even in de natuur
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2007, 23:10:40 »
Citaat
wytze, vind het best moeilijk om vanaf 180-300mm marco te nemen,want je moet nog best ver van de vlinder of spin staan.of iets deregijks.dus op mijn verlanglijstje staat ook een macro lens! ;)

Johan,

Een "echte" macrolens, liefst zo rond de 100mm, staat ook nog op mijn verlanglijstje. ::)
Momenteel neem ik de meeste van mijn macro opnames met de sigma op 300 mm. Met de meeste beestjes komt het prima uit dat je er wat verder vandaan kunt blijven. Meestal zijn het van die zenuwachtige typetjes die direct gaan lopen of vliegen wanneer je al te dichtbij komt.
Voor onderwerpen die niet weg kunnen rennen is een 100 mm macrolens, volgens mij, de beste keuze.
Alhoewel je natuurlijk hier ook met tussenringen kunt werken, zeker als er voldoende licht is. 8-)

Groeten, Lucien
« Laatst bewerkt op: 23 september 2007, 23:11:06 door lreyns »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: ook even in de natuur
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2007, 23:10:40 »

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: ook even in de natuur
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2007, 22:15:39 »
Mooie composities,

Foto 4 is mijn favoriet, vooral door de levendige kleuren en die voelspriet knalt er ook echt uit qua scherpte, een mooie treffer!

Citaat
Jaja Johan,
.....
 Met een klein stopje erbij, was ie helemaal scherp. ..... Mijn tip: neem in zo'n geval minimaal 50 foto's van zo'n spin, draai wat aan de wieltjes (diafragma) en kijk op de PC welke het beste is!! ....

Groet,


Wytze

Het zou inderdaad leuk zijn, als je een scherptedieptebracket en evt een verlopend focusbracket zou kunnen instellen. Als ik ergens dicht op kruip, heb ik het vaak dat ik net iets naar achteren of voren had moeten staan om hetgene wat ik scherp wilde krijgen echt in focus te hebben gekregen.
Misschien een idee voor de volgende Firmwareupdate ;).

Groeten, John.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2007, 22:26:31 door John »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: ook even in de natuur
« Reactie #7 Gepost op: 23 september 2007, 22:10:34 »
hier nog een slak.

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: ook even in de natuur
« Reactie #6 Gepost op: 23 september 2007, 21:57:47 »
wytze, vind het best moeilijk om vanaf 180-300mm marco te nemen,want je moet nog best ver van de vlinder of spin staan.of iets deregijks.dus op mijn verlanglijstje staat ook een macro lens! ;)

lreyns

  • Gast
Re: ook even in de natuur
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2007, 21:37:04 »
Citaat
Citaat
De start is gemaakt André...


andre, ik ben johan.nee, weet niet wat voor sprinkhaan het is.misschien dat wytze dat weet?

Sorry Johan....... Slip of the pen  :-[

Groeten, Lucien

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: ook even in de natuur
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2007, 21:28:57 »
Jaja Johan,

Je raakt al aardig op dreef met een meer en meer geoefend oog voor dit soort details. Dus ook ik mag dat graag zien!! Ook gaan jouw scherptediepte-acties met sprongen vooruit. Prachtig die spin, zeg!!! Met een klein stopje erbij, was ie helemaal scherp. Maar best moeilijk hoor om dat goed te krijgen. Mijn tip: neem in zo'n geval minimaal 50 foto's van zo'n spin, draai wat aan de wieltjes (diafragma) en kijk op de PC welke het beste is!! Ik ben benieuwd naar de volgende foto's!!

Nee, ik weet nog niet om wat voor een sprinkhaan het hier gaat. Maar... dat komt nog wel!!

Groet,


Wytze

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: ook even in de natuur
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2007, 21:01:04 »
Citaat
De start is gemaakt André...


andre, ik ben johan.nee, weet niet wat voor sprinkhaan het is.misschien dat wytze dat weet?

lreyns

  • Gast
Re: ook even in de natuur
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2007, 18:22:50 »
Kijk....... zo zie ik het graag.... [smiley=thumbsup.gif]
Iedereen de natuur in en op handen en voeten rondsnuffelen tussen al dat moois. :)
De start is gemaakt André...

De pado's zijn een beetje verscholen in het groen maar bij de vliegenzwam geeft het een speciaal effect.
Bij het vlindertje zijn de segmenten van de antennes mooi te zien.
De kruisspinnen worden alsmaar dikker en dikker...

Heb je een idee wat voor sprinkhaan dit is?

Groeten, Lucien
« Laatst bewerkt op: 23 september 2007, 18:23:52 door lreyns »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
ook even in de natuur
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2007, 17:06:47 »













« Laatst bewerkt op: 23 september 2007, 17:07:19 door johan »