Auteur Topic: 'Nieuwe' Pentaxian  (gelezen 1452 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2016, 19:31:47 »
Hallo Michiel,
Allereerst hartelijk welkom op ons forum!
Daarnaast wil ik je waarschuwen voor je flitser. Ik neem aan dat je de Metz 45CT1 heb, die kan hoogstwaarschijnlijk een (veel) te hoge trigger voltage hebben. Ik meen dat voor Pentax ongeveer 30 volt het maximum is. Te hoge spanning kan het elektronische circuit mollen.
Zie: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=270.0

Vr.groet, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2016, 19:31:47 »

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2016, 19:17:25 »
Michiel, welkom op het forum.
 

Gisteren een nieuw (tweedehands) Manfrotto statief gekocht omdat mijn statief deze camera met een 800mm objectief absoluut niet aankon. 

Wat voor een 800 mm objectief heb je; is het een spiegelobjectief ?

Groeten, Arno.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2016, 13:03:16 »
Nog druk bezig om weer alles op orde te krijgen, flitser werkend (Metz CT-1) en stabieler statief zoeken,

Groetjes,
Michiel

Pas wel op met de flitser! Wees er zeker van dat deze geschikt is (voltage).

Welkom trouwens!

DSquare

  • Gast
Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2016, 06:10:47 »
Hallo Michiel, welkom op het forum. Ik ben digitaal met de K10D begonnen en die was al klasse, dus die K20D is zekers een toffe camera waar je veel plezier mee kan hebben.

Henk

Dank je  Henk,
Er is een hoop te leren aan nieuwe instellingen, maar het gaat eigenlijk vrij snel en intuïtief.
Gisteren een nieuw (tweedehands) Manfrotto statief gekocht omdat mijn statief deze camera met een 800mm objectief absoluut niet aankon. Zo is het een spannende ontdekkingsreis.


Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2016, 22:49:04 »
Hallo Michiel, welkom op het forum. Ik ben digitaal met de K10D begonnen en die was al klasse, dus die K20D is zekers een toffe camera waar je veel plezier mee kan hebben.

Henk

DSquare

  • Gast
Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2016, 00:24:24 »
Welkom op het forum Michiel. Leuk om te lezen hoe enthousiast je je oude hobby weer hebt opgepakt en zo te lezen heb je je dochter ook al met het virus aangestoken.

Groet,  Peter

Klopt, maar dat virus heeft ook nadelen, ze heeft nu mijn camera al mee op vakantie, dus misschien moet ik maar eens gaan kijken welke ik hierna wil hebben...

En overigens, allen dank voor het welkom. Ik hoop binnenkort wat moois te kunnen laten zien.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:17:12 »
Welkom op het forum Michiel. Leuk om te lezen hoe enthousiast je je oude hobby weer hebt opgepakt en zo te lezen heb je je dochter ook al met het virus aangestoken.

Groet,  Peter

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:03:19 »
Welkom op het forum.

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: 'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2016, 21:48:27 »
welkom, en de K20D is zeker nog een hele goede camera

DSquare

  • Gast
'Nieuwe' Pentaxian
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2016, 18:38:49 »
Hallo,

Na vele jaren mijn Pentax ME Super te hebben gebruikt, werden de kosten als student te hoog voor het afdrukken en stopte ik eigenlijk met fotograferen en afdrukken.
Digitale cameratjes kwamen wel langs, een Olympus en een Canon, maar dat was het toch niet echt. Toch ging het weer kriebelen en die ME Super lag nog steeds in de kast en prikkelde... Gaan kijken of er geen digitale achterwand op de ME gezet kon worden, maar nee, dat was toch ook niet de oplossing. Gaan zoeken naar een interessante instapper met veel mogelijkheden en op internet kreeg ik de indruk dat de K20d toch wel een wel behoorlijke camera was en voor mij dus ook nog is.
Via Marktplaats een op de kop kunnen tikken voor 145 euro, met 18-55 objectief. Daar een 50-200 en 800mm Vivitar bij gekocht, naast de objectieven die ik nog van vroeger had. De K20d kan met alles uit de voeten en geeft mij en mijn dochter nu al veel plezier. Nog druk bezig om weer alles op orde te krijgen, flitser werkend (Metz CT-1) en stabieler statief zoeken, ander focusscherm, maar het is heerlijk om weer zelf te kunnen bepalen hoe en wat. Spelen met licht.

Groetjes,
Michiel