Auteur Topic: Traumahelikopter Dombas  (gelezen 1274 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re: Traumahelikopter Dombas
« Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2016, 17:56:54 »
Ik heb, met dank aan Lennart, wat met de RAW files kunnen spelen. Er is zeker nog wel wat meer uit te halen. Alhoewel de lucht in nummer 2 niet echt te redden is, daarvoor is het ook in de RAW file teveel uitgebeten (niet alles, tegen de bovenkant van de doorgang zit nog wat detail in de RAW).

Zelf zou ik bij de 2e waarschijnlijk voor een bracket gekozen hebben, of juist binnen nog iets onderbelicht zodat er net wat meer detail in de lucht overbleef en dan binnen in de nabewerking aanpakken. Zeker met het dynamisch bereik van de huidige sensoren kan dat (best) goed werken.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Traumahelikopter Dombas
« Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2016, 17:56:54 »

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Traumahelikopter Dombas
« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2016, 19:36:19 »
Eerste foto kun je inderdaad nog wel een beetje aanzetten. De tweede foto zou ik (achteraf gezien) een stuk overbelicht hebben, buiten is toch niet zo interessant en dan heb je de details van binnen in ieder geval.

Standpunt van de eerste is wel heeeeel tof.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Traumahelikopter Dombas
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2016, 19:07:46 »
Bedankt! Qua dynamisch bereik zit ik al heel ver. Vooral de tweede kwam als RAW erg slecht uit de camera. Omstandigheden waren een hel (binnen heel donker en buiten heel licht). Tips ervoor hoor ik echter graag  ;)


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re: Traumahelikopter Dombas
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2016, 14:31:02 »
Mooi standpunt bij de eerste!

+1

En volgens mij is er nog wel wat meer uit te halen voor wat betreft dynamisch bereik en dramatiek. Maar dat is natuurlijk ook smaak gebonden.  :)

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re: Traumahelikopter Dombas
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2016, 18:57:20 »
Mooi standpunt bij de eerste!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Traumahelikopter Dombas
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2016, 20:41:27 »
Tijdens de vakantie stond ik op een camping net boven de basis van de traumahelikopter in Dombas. Toen hij voor een oproep weg moest hoorde ik hem net te laat warmdraaien dus miste hem....
Toen hij terug kwam meteen naar de basis gefietst. De piloot en copiloot vonden het erg leuk en lieten me de helikopter en de basis zien. Hierna mijn fietsroute van de volgende dag doorgesproken op hun mooie kaarten en toen weer verder gegaan. Voelde me echt als een lid van het Medicopter 117 team  :D

1: Eurocopter EC135


2: Eurocopter EC135 (Met radardome op de neus)


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's