Auteur Topic: Damhinde met kalf.  (gelezen 1874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2015, 21:48:50 »
Leuk!
Ik zal binnenkort een balletje opgooien in "waar naar toe vandaag"

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2015, 21:48:50 »

risseeuw

  • Gast
Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2015, 21:41:35 »
Lijkt me best wel een leuk idee om daar eens wat te doen.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2015, 21:27:34 »
Wil hier alleen maar mee zeggen dat de damherten in dit gebied veel moeilijker benaderbaar zijn dan in de AWD en hun vluchtafstand zeker nog wel 100 a 150 meter bedraagt, ook al wordt hier al 14 jaar niet meer gejaagd op dam en edelwild.
Of er niets mis is in de AWD daar kan men over redetwisten maar dat is voor een ander platform dan dit forum.
Had ik wel begrepen, hoor  :) :angel:
En de discussie over de AWD (oa druk van de damherten en flora) ken ik  :police:

Mss is de AWD ook wel eens leuk voor een minimeet?

risseeuw

  • Gast
Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2015, 20:27:48 »
Niks mis met de AWD....ik denk dat ik er een dezer dagen maar weer eens naar toe ga; volgens mij is de bronst daar nu nog gaande......en anders is het lekker wandelen daar  :)
Wil hier alleen maar mee zeggen dat de damherten in dit gebied veel moeilijker benaderbaar zijn dan in de AWD en hun vluchtafstand zeker nog wel 100 a 150 meter bedraagt, ook al wordt hier al 14 jaar niet meer gejaagd op dam en edelwild.
Of er niets mis is in de AWD daar kan men over redetwisten maar dat is voor een ander platform dan dit forum.   

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2015, 20:13:59 »
[...](geen AWD hertjes)[...]
Niks mis met de AWD....ik denk dat ik er een dezer dagen maar weer eens naar toe ga; volgens mij is de bronst daar nu nog gaande......en anders is het lekker wandelen daar  :)

risseeuw

  • Gast
Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2015, 20:36:19 »
Het is natuurlijk heel makkelijk om commentaar te geven. De volgende keer zal ik met mijn commentaar rekening met je leeftijd houden ;).
Daar ben ik je zeer erkentelijk voor!! 

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3523
  • Geslacht: Man
Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2015, 20:08:47 »
...voor een oudere jongere met twee slechte knietjes mijn best gedaan zal ik maar zeggen...
Het is natuurlijk heel makkelijk om commentaar te geven. De volgende keer zal ik met mijn commentaar rekening met je leeftijd houden ;).

risseeuw

  • Gast
Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2015, 15:04:57 »
Zat hier al redelijk laag in de dekking om ze niet te verstoren (geen AWD hertjes) en terrein loopt hier redelijk omhoog.
Zag wel door de stand van de zon een mooie gelegenheid om het bladerdak te fotograferen voor dit effect, voor een oudere jongere met twee slechte knietjes mijn best gedaan zal ik maar zeggen.
Deze plaat is gecropt. 

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3523
  • Geslacht: Man
Re: Damhinde met kalf.
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2015, 21:44:56 »
Mooie ontmoeting. Voor de foto had je zo te zien toch wat verder door je hoeven moeten gaan. Nu gaat de kop van de hinde deels achter het bladerdek schuil.

risseeuw

  • Gast
Damhinde met kalf.
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2015, 12:24:41 »
In het (tegen)licht van de ondergaande zon kwamen zij uit het rustgebied om te fourageren op een nabijgelegen weiland.