Auteur Topic: Avatar 3D - De film  (gelezen 1401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandra

  • Gast
Re:Avatar 3D - De film
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2009, 09:48:03 »
Geweldige film .. wel een lange zit 2 uur en 40 minuten zonder pauze. In 3D word je de film eigenlijk ingezogen. Ik moest tussendoor even eruit en dan waan je je echt in een andere wereld. Een hele vreemde gewaarwording.

Voor kinderen lijkt het me echt niets. Ik kan me voorstellen dat ze ontzettend nieuwsgierig zijn, maar ik denk dat ze het verhaal niet helemaal kunnen volgen en dan is 2  uur en 40 minuten erg lang voor ze. Voor me zat een vrouw die vrij snel naar buiten liep en niet meer is teruggekomen. Waarschijnlijk had ze een heel andere voorstelling van de film.

Het is niet een super spannende film en een aantal stukken zijn voorspelbaar, waaronder het eind (always a happy end). Maar het idee en hoe het is uitgevoerd is werkelijk prachtig. Vooral ook de vluchten op die enorme vogels.

@ Johan: Sushi-bar was al dicht .. het was maandagavond  ::)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Avatar 3D - De film
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2009, 09:48:03 »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Avatar 3D - De film
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2009, 11:11:46 »
Lijkt mij ook een schitterende film! Zeker in 3D! Moet daar binnenkort ook maar eens heen gaan.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Avatar 3D - De film
« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2009, 22:00:32 »
3D moet je gezien hebben, al zal niet iedereen dat met me eens zijn.
Op een gegeven moment zit je gewoon in de film en ...dan !!!


@San: hmmm sushi lekker.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline esoxlucius

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 321
  • Geslacht: Man
Re:Avatar 3D - De film
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2009, 21:30:54 »
Schiterende film inderdaad, ben op de voorpremiere geweest in ede.
ik denk wel dat je hem dan in 3D moet zien.
Ga er mischien nog een keer heen.

Sandra

  • Gast
Re:Avatar 3D - De film
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2009, 21:23:44 »
Johan, is die film geschikt voor mijn zoon van 10? Ik had hem beloofd om tijdens de kerstvakantie naar de bios te gaan.

Mijn dochter is bijna 12, maar de film lijkt me niet geschikt voor haar.. Ik heb begrepen dat er wel beelden inzitten van enge beesten..
Wij gaan morgenavond met vrienden, ben erg benieuwd. Vraag me af of 3D niet storend is, en je voortdurend moet focussen.
Daarna gaan we lekker naar de Sushi-bar ;)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Avatar 3D - De film
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2009, 00:37:03 »
10jr?? In Nederland is de film geschikt bevonden voor 12jr en ouder.
Er zitten best wel wat nachtmerrie momenten in .....voor kinderen van die leeftijd.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re:Avatar 3D - De film
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2009, 00:08:01 »
Johan, is die film geschikt voor mijn zoon van 10? Ik had hem beloofd om tijdens de kerstvakantie naar de bios te gaan.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Avatar 3D - De film
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2009, 08:28:40 »
Die moet je gezien hebben.
Wat een prachtige film. In 3D een ongekende ervaring. Zo echt.

Het verhaal is ook erg goed. Een dikke link naar het kappen van de oerbossen op deze wereld.

De terugreis gisteren was een stuk minder. Met 40km/u over de snelweg omdat het zo enorm sneeuwde. Dikke laag sneeuw over de weg. Brrrrr.



Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter