Auteur Topic: AF 400 FTZ  (gelezen 974 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The_King

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 251
Re:AF 400 FTZ
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2011, 07:59:28 »
een geheimzinnig open vakje aan de onderkant.

Daar kan je het beschermklepje van de flitsschoen in opbergen. En zo heel handig ergens onderweg kwijt raken.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:AF 400 FTZ
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2011, 07:59:28 »

asplx

  • Gast
Re:AF 400 FTZ
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2011, 01:06:39 »
De 5-polige kabel geeft TTL-informatie door aan die camera's, die met TTL sturing doorde camera werken.

Dat is:
Massa
Onsteking
Flistopname gelukt
Ready signaal in de zoeker van de camera
De 5e ader wordt niet gebruikt.

Omdat P-TTL heel anders werkt, is deTTL funktie op camera's, nieuwer dan de *istD - de L- en S-uitvoeringen weet ik niet - niet inzetbaar.

Het verschil:
TTL met op het sensor-oppervlak en in analoge camera's op het filmvlak tijdens het belichten. Tijdens het belichten kan de flitsduur door het meetsysteem van de camera nog bijgestuurd worden, real-time dus.
P-TTL geeft een Pre-flash => voorflits om te meten dóór de  lens van de camera vóór de opname.
Bijsturen real-time van de flitser door de camera kan niet.

Wel worden bij beide methodes de metingen Trough the Lens gedaan, vandar dus TTL of in Origineel Oog Olands: DDL  :)

Groeten,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2011, 01:10:37 door asplx »

Offline AOCo

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
  • Let,s start the fun!
AF 400 FTZ
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2011, 17:20:22 »
Ik heb twee van deze flitsers.Ik heb begrepen dat deze niet door mijn K10D TTL worden gestuurd.Maar dat is niet zo,n punt want Ik laat  het pop-up flitsertje
masteren en een slave om beide te ontsteken.
Als ik de flits beter bekijk kom ik een toegang voor een vijfpolige kabel tegen en een geheimzinnig open vakje aan de onderkant.De functie is een raadsel voor mij.
Graag advies Carel