Auteur Topic: De Flucard voor in de Pentax K-3  (gelezen 6748 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2014, 22:13:32 »
De Pentax FluCard Pro O-FC1 (16 GB) is inmiddels leverbaar.

In ieder geval via TeKaDe (voor € 99,00 excl. verzendkosten).

Eentje is, in ieder geval, al onderweg naar Nederland.
 ;)


Oeps....... sorry.......... volgens mij heb ik de laatste uit de voorraaad besteld.
Levertijd nu 5-10 dagen.
 :-[

Mmmmm....... ik had hem in december al besteld en betaald via Pentax zelf, maar nog steeds niets bij de post  :(.
Zal er maar eens een mailtje aan gaan wagen dan  >:(


Hier overigens een verslagje (in het Deutsch) > http://hamburgwolli.wordpress.com/2014/02/03/erste-erfahrungen-mit-der-flucard-furdie-pentax-k-3/
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2014, 22:34:46 door Edzo »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2014, 22:13:32 »

Offline ouwedeur

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 799
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2014, 19:42:03 »
en toch vind ik het nog steeds niet lekker werken, de synchronisatie gaat niet helemaal naar behoren zal er weer eens werk gaan maken van dit gebeuren
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2014, 15:32:40 »
Moet er wifi aanwezig zijn ... of werkt die kaart ook als er geen wifi aanwezig is maar via wifi poort van de laptop .... maw ... midden in het bos .. als ik daar met laptop en camera een studio achtige omgeving wil opzetten ...  werkt die kaart dan ook ?

Via het draadloze netwerk van de Flucard kun je een computer, tablet of smartphone met je camera (K3) verbinden.
Je camera is dan met een speciale App via, bijvoorbeeld, je smartphone te bedienen.
Beelden kunnen direct op computer, tablet of smartphone bekeken worden... desgewenst ook "midden in het bos".

Gr. Peter
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2014, 15:36:40 door PeterL »



Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2014, 14:41:51 »
Moet er wifi aanwezig zijn ... of werkt die kaart ook als er geen wifi aanwezig is maar via wifi poort van de laptop .... maw ... midden in het bos .. als ik daar met laptop en camera een studio achtige omgeving wil opzetten ...  werkt die kaart dan ook ?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2014, 14:24:50 »
De Pentax FluCard Pro O-FC1 (16 GB) is inmiddels leverbaar.

In ieder geval via TeKaDe (voor € 99,00 excl. verzendkosten).

Eentje is, in ieder geval, al onderweg naar Nederland.
 ;)


Oeps....... sorry.......... volgens mij heb ik de laatste uit de voorraaad besteld.
Levertijd nu 5-10 dagen.
 :-[
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2014, 14:40:08 door PeterL »



Offline ouwedeur

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 799
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #12 Gepost op: 6 december 2013, 17:46:15 »
Wellicht dat Pentax dus met een App komt, dan wel die App op de Pentax Flu Card staat?

of te downloaden via de android of os markt en via hun eigen site,maar op dit moment ben ik niet blij want tablet en telefoon reageren niet
alleen laptop werkt met de flu card   >:( >:(
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #11 Gepost op: 5 december 2013, 21:56:15 »
ik denk niet dat het zo werkt want de flu cart is een sd kaart die een wifi netwerk maakt waardoor je doodmiddel van app's de bediening gaat doen
maar goed we zullen zien, wat ik wel begrepen heb dat de instelling op de camera werkt met die andere wifi kaart het is verders wel een leuk ding die flu card

Wellicht dat Pentax dus met een App komt, dan wel die App op de Pentax Flu Card staat?

Offline ouwedeur

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 799
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #10 Gepost op: 5 december 2013, 20:07:29 »
Bedankt Peter voor deze korte review.
Ik neem aan dat Pentax met een FluCard komt met bijbehorende software of zo erop die het dan mogelijk maakt om de K-3 op afstand te bedienen en daar de optie op de camera voor is.
Je zult die dan (als een Pentax FluCard is geïnstalleerd) de optie op de K-3 in het menu kunnen bedienen lijkt me zo logisch denkende.

ik denk niet dat het zo werkt want de flu cart is een sd kaart die een wifi netwerk maakt waardoor je doodmiddel van app's de bediening gaat doen
maar goed we zullen zien, wat ik wel begrepen heb dat de instelling op de camera werkt met die andere wifi kaart het is verders wel een leuk ding die flu card
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #9 Gepost op: 5 december 2013, 18:14:59 »
de flu card ik heb de 16g versie en nee niet die van pentax dus qua afstandbediening (als het zinvol is)kan ik even niet mee praten maar
wat ik wel weet dat alles met app's werkt en dat de kaart in slot 2 moet ,het maakt een wifi netwerk dus de camera shutdown moet wel
wat langer zijn, je kan apps waar je de foto's mee wilt zien op je telefoon, tablet, of computer zetten
nu werk ik met de k3 maar in de k01 werkt het ook goed, je kan via je web browser een ip adres invullen zodat je op je flu card komt
daar kan je wat dingen veranderen zoals een wachtwoord, als je niet wilt dat iedereen mee kijkt,
als ik de flu card gebruik is dat op jpeg  daarom waarschijnlijk ook het tweede slot en de eerste voor de raw dan kan je op de telefoon of tablet de jpegs via
een app gelijk zien je hebt verschillende aps http://www.flu-card.com/apps.html waarmee  je dus ook gelijk een foto kan uploaden naar verschillende media
trouwens draadloze geheugenkaart in het menu op de k3 werkt niet maar snap ook niet waar het precies voor is omdat de flu card wel werkt ??
de flu card gebruikt wel meer van je batterij maar het is niet veel meer zoals ik dat eerder dacht de K3 gebruikt gewoon meer stroom
zo ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is geworden ,vragen stel ze gerust mischien kan ik ze beantwoorden  :afro:

peter,

Bedankt Peter voor deze korte review.
Ik neem aan dat Pentax met een FluCard komt met bijbehorende software of zo erop die het dan mogelijk maakt om de K-3 op afstand te bedienen en daar de optie op de camera voor is.
Je zult die dan (als een Pentax FluCard is geïnstalleerd) de optie op de K-3 in het menu kunnen bedienen lijkt me zo logisch denkende.

Offline ouwedeur

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 799
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #8 Gepost op: 5 december 2013, 17:55:36 »
de flu card ik heb de 16g versie en nee niet die van pentax dus qua afstandbediening (als het zinvol is)kan ik even niet mee praten maar
wat ik wel weet dat alles met app's werkt en dat de kaart in slot 2 moet ,het maakt een wifi netwerk dus de camera shutdown moet wel
wat langer zijn, je kan apps waar je de foto's mee wilt zien op je telefoon, tablet, of computer zetten
nu werk ik met de k3 maar in de k01 werkt het ook goed, je kan via je web browser een ip adres invullen zodat je op je flu card komt
daar kan je wat dingen veranderen zoals een wachtwoord, als je niet wilt dat iedereen mee kijkt,
als ik de flu card gebruik is dat op jpeg  daarom waarschijnlijk ook het tweede slot en de eerste voor de raw dan kan je op de telefoon of tablet de jpegs via
een app gelijk zien je hebt verschillende aps http://www.flu-card.com/apps.html waarmee  je dus ook gelijk een foto kan uploaden naar verschillende media
trouwens draadloze geheugenkaart in het menu op de k3 werkt niet maar snap ook niet waar het precies voor is omdat de flu card wel werkt ??
de flu card gebruikt wel meer van je batterij maar het is niet veel meer zoals ik dat eerder dacht de K3 gebruikt gewoon meer stroom
zo ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is geworden ,vragen stel ze gerust mischien kan ik ze beantwoorden  :afro:

peter,
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #7 Gepost op: 9 november 2013, 17:26:30 »
Ik heb hier de flu-card liggen... Nieuwe versie. Alleen nog geen tijd gehad om mee te spelen.. Ik was die Eye-fi wel een beetje zat... niet echt betrouwbaar en erg lastig met installeren / koppelen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #6 Gepost op: 9 november 2013, 16:33:19 »
Wel leuk voor bruilofts feestfoto's, want iedereen op het feest kan meteen meekijken naar de gemaakte feestfoto's op hun telefoon.

(lekker geen enkele beveiliging)

 :D
En als je keer een mislukte foto maakt, loopt iedereen je uit te lachen  ??? :evil:

RonHendriks

  • Gast
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2013, 16:26:18 »
Wel een YouTube filmpje gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=FC5nxVz-8vc

Wel leuk voor bruilofts feestfoto's, want iedereen op het feest kan meteen meekijken naar de gemaakte feestfoto's op hun telefoon.

(lekker geen enkele beveiliging)

RonHendriks

  • Gast
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2013, 16:21:49 »
Je moet wel de goede versie hebben, anders zit de functionalitiet voor afstandsbediening er niet op.

Ik ben benieuwd wat er in de doos zit bij de K-3 Silver:

Volgens geruchten:
- K-3 Silver body
- D-GB5 grip in Silver
- extra accupack D-Li90
- K-3 Premium Silver Edition strap
- 8GB FluCard

Als het klopt is dat samen toch een mooi pakket.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2013, 15:42:42 »
Het zal mij benieuwen of het goed werkt. Mocht je er 1 kopen hoor ik graag een ervaringsverslag  :-\

Nou, ik ga er zeker een kopen, dus horen doe je het wel.

FluCard kent alleen 8Gb versie en er schijnt speciaal voor Pentax een 16Gb versie te komen die blijkbaar een eigen functionaliteit lijkt te hebben.
Daar ben ik nog niet aan uit......

Fotoshop Aalten heeft deze card in de verkoop, maar of die voor de Pentax K-3 geschikt is, is de vraag: http://www.fotoshopaalten.com/nl/camera/geheugenkaart/eye-fi/wifi-flu-card-eye-fi-alternatief-8gb-draadloze-sdhc-kaart.html

Wel een YouTube filmpje gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=FC5nxVz-8vc

Ze schijnen alleen nog niet leverbaar te zijn  :-[ : http://www.adorama.com/IPXOFC1.html

« Laatst bewerkt op: 9 november 2013, 15:48:41 door Edzo »

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2013, 15:28:14 »
Het zal mij benieuwen of het goed werkt. Mocht je er 1 kopen hoor ik graag een ervaringsverslag  :-\


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
De Flucard voor in de Pentax K-3
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2013, 15:10:11 »
De Pentax K-3 is middels een Flucard en een bijbehorende App op afstand te bedienen met een telefoon of tablet.
De Flucards zijn echter nog niet overal even goed verkrijgbaar.

Hier de website van Flucard voor degenen die naar de K-3 over gaan stappen.

http://www.flu-card.com/