Auteur Topic: Het goed nieuws topic  (gelezen 18656 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #124 Gepost op: 20 mei 2015, 13:18:17 »
Ik ben verliefd ....  :cheer: :clap2:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #124 Gepost op: 20 mei 2015, 13:18:17 »

Stout

  • Gast
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #123 Gepost op: 19 mei 2015, 20:44:53 »
Van harte beterschap J@@p!!

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #122 Gepost op: 19 mei 2015, 12:45:34 »
Laat ik het maar in dit topic posten. Ben de afgelopen twee weken nauwelijks online geweest (daarvoor ook weinig vanwege grote drukte op het werk), maar de afgelopen twee weken niet door eerst een griep en toen een longsontsteking. Ik ben er nog lang niet vanaf, maar het gaat gelukkig weer een stuk beter. De pillen werken en ik voel me met de dag weer wat beter. Dus daarom maar in dit topic een berichtje.

Groeten,
J@@P

Ik vond je de laatste tijd ook al behoorlijk stil moet ik zeggen  ;). Beterschap.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #121 Gepost op: 18 mei 2015, 20:44:10 »
Laat ik het maar in dit topic posten. Ben de afgelopen twee weken nauwelijks online geweest (daarvoor ook weinig vanwege grote drukte op het werk), maar de afgelopen twee weken niet door eerst een griep en toen een longsontsteking. Ik ben er nog lang niet vanaf, maar het gaat gelukkig weer een stuk beter. De pillen werken en ik voel me met de dag weer wat beter. Dus daarom maar in dit topic een berichtje.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #120 Gepost op: 13 april 2015, 13:44:15 »
Een erg nobel gebaar naar je collega Carel. Hij/zij zal je waarschijnlijk wel eeuwig dankbaar zijn, ik neem aan dat de banen in jou brache ook niet voor het oprapen liggen. Ik zou zeggen: Geniet lekker van de extra vrijheid die je nu krijgt.
Ga ik zeker doen! Overigens, laten we niet overdrijven. Ik maak zeker plaats voor een andere collega, maar welke weet ik niet. Op mijn afdeling is in principe niemand boventallig, maar sommige andere afdelingen moeten de deuren sluiten en daar zijn collega's die graag elders binnen het bedrijf een plekje willen houden.
Het mes snijdt aan twee kanten.  ;D
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #119 Gepost op: 11 april 2015, 21:22:19 »
Mijn goede nieuws is, dat ik per 1 juni met vervroegd pensioen ga!
Ik werk bij GGZ-Drenthe en daar moet ingekrompen worden qua personeel. Ik hoef niet weg, maar ik maak op deze manier plaats voor een boventallige jongere collega die dan kan blijven. Er is wel een regeling ter compensatie, maar het blijft me wel geld kosten. Geeft niet, ik krijg er ook heel veel vrije tijd voor terug. Ook meer tijd voor m'n fotografie hobby!  :)

Carel

Een erg nobel gebaar naar je collega Carel. Hij/zij zal je waarschijnlijk wel eeuwig dankbaar zijn, ik neem aan dat de banen in jou brache ook niet voor het oprapen liggen. Ik zou zeggen: Geniet lekker van de extra vrijheid die je nu krijgt.

Groet,  Peter

Stout

  • Gast
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #118 Gepost op: 11 april 2015, 20:55:48 »
Mijn goede nieuws is, dat ik per 1 juni met vervroegd pensioen ga!
Ik werk bij GGZ-Drenthe en daar moet ingekrompen worden qua personeel. Ik hoef niet weg, maar ik maak op deze manier plaats voor een boventallige jongere collega die dan kan blijven. Er is wel een regeling ter compensatie, maar het blijft me wel geld kosten. Geeft niet, ik krijg er ook heel veel vrije tijd voor terug. Ook meer tijd voor m'n fotografie hobby!  :)
Carel

Nou, Carel, ik ben nu ruim een jaar met pensioen. Ik heb er behoorlijk tegenaan zitten hikken, maar nu snap ik niet meer waar ik de tijd vandaan heb gehaald om te werken.
Geniet ervan!
Bram

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #117 Gepost op: 11 april 2015, 17:38:44 »
Mijn goede nieuws is, dat ik per 1 juni met vervroegd pensioen ga!
Ik werk bij GGZ-Drenthe en daar moet ingekrompen worden qua personeel. Ik hoef niet weg, maar ik maak op deze manier plaats voor een boventallige jongere collega die dan kan blijven. Er is wel een regeling ter compensatie, maar het blijft me wel geld kosten. Geeft niet, ik krijg er ook heel veel vrije tijd voor terug. Ook meer tijd voor m'n fotografie hobby!  :)

Carel
Das mooi voor je, en ook van je, plaats maken voor een jongere collega. Ik heb dat vorig jaar ook gedaan, maar ben (boven de sterkte geplaatst) gewoon gebleven tot mijn FLO, moet dus nog een jaar, maar ook dan krijg ik ook vrije tijd voor andere zaken zoals fotografie. Veel plezier met de vrije tijd.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #116 Gepost op: 11 april 2015, 17:03:56 »
Dat is, tot op zekere hoogte, zeker goed nieuws. Als je met een redelijk goed gevoel gaat is het goed nieuws. (En sociaal naar de jongere collega toe).
Persoonlijk zou ik mijn werk nu nog teveel missen, zeker nu ik met de consulenten Jeugd in een dynamisch team zit. Aan de andere kant..... nog 10 jaar en 11 maanden te gaan is óók lang!

Geniet ervan Carel!

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #115 Gepost op: 11 april 2015, 16:58:47 »
Mijn goede nieuws is, dat ik per 1 juni met vervroegd pensioen ga!
Ik werk bij GGZ-Drenthe en daar moet ingekrompen worden qua personeel. Ik hoef niet weg, maar ik maak op deze manier plaats voor een boventallige jongere collega die dan kan blijven. Er is wel een regeling ter compensatie, maar het blijft me wel geld kosten. Geeft niet, ik krijg er ook heel veel vrije tijd voor terug. Ook meer tijd voor m'n fotografie hobby!  :)

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #114 Gepost op: 13 februari 2015, 16:40:27 »
Kijk dat is pas echt goed nieuws (beter dan het ontbreken van slecht nieuws  ;)). Schitterend dat het leven ook dit soort wendingen kan maken  :) (het leven lijkt af en toe eigenlijk net een rollercoaster, je wordt alle kanten op gesmeten). Ik sluit me bij de rest aan: 'Ga er lekker van genieten'.

Groet,  Peter

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #113 Gepost op: 12 februari 2015, 22:14:36 »
Dat vin ik erg fijn om te horen Albert! Ga zo door zou ik zeggen  ;)


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #112 Gepost op: 12 februari 2015, 21:45:18 »
Das een goed bericht Albert, geniet er van.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #111 Gepost op: 12 februari 2015, 12:34:12 »
Dat is fijn om te horen dat het allemaal weer een stuk beter met je gaat Albert. Nu weer even lekker genieten van het leven en leuke dingen gaan doen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

LordBuksII

  • Gast
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #110 Gepost op: 11 februari 2015, 23:20:04 »
Dat is goed om te horen Albert. Blijf goed voor je zelf zorgen!
Zit er nog een tripje naar Nederland in de planning?

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #109 Gepost op: 11 februari 2015, 22:59:18 »
Fijn te horen dat het je goed gaat Albert.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #108 Gepost op: 11 februari 2015, 22:57:39 »
Ik ben een poosje wat passief geweest op het forum.
Druk en andere dingen aan mijn "kop", 3 weken geleden in opdracht van de oncoloog weer (standaard controle) bloedonderzoeken gehad en een TAC scan van onderlichaam.
Bloedonderzoeken waren goed en ook de markers zagen er goed uit. Daarna was het wachten op de uitslag van de scan.

Vandaag na mijn consult bij de chirurg zitten snotteren in de auto. Onderzoek van vandaag en scan waren goed, de dokter liet de scan ook zien op het scherm.
Nieuwe afspraak staat voor 5 februari 2016.
Nog wel 2 bloedonderzoeken en 2 scans in juni en december maar dat is puur ter controle.
Ook naar de oncoloog hoef ik pas januari 2016 pas weer naar toe.
Wel iedere 2 maanden de port-a-cath door laten spoelen maar dat stelt niets voor.
Dus nu meer tijd voor leukere dingen.
Eerste heb ik al gedaan, een nieuwe telefoon gekocht, budget maar toch een geweldig snel en mooi ding, een Nokia Lumia 630 voor maar 65 € met pre-pay.
De halve avond bezig met leuke dingen erop aan het zetten en inrichten naar mijn wensen. Die laatste heb ik niet veel, ik heb al een mooi cadeau gekregen, mijn leven weer terug  :yahoo:

Met vrolijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #107 Gepost op: 7 februari 2015, 22:32:06 »
Al meer dan een maand is er geen nieuw bericht in 'Het zeik topic' geplaatst . Goed nieuws zou ik zo denken. Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk met iedereen naar omstandigheden (weer) goed gaat.

Een positieve groet,  Peter

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #106 Gepost op: 26 december 2014, 16:57:08 »
Ha Edzo, dat je de nodige tegenslagen hebt overwonnen, is me wel duidelijk geworden.
Gelukkig dat je ook de lichtpuntjes kunt blijven zien, dat is ook wel nodig.
Ik hoop dat jullie een mooi jaar tegemoet gaan en dat dit topic nog veel positieve voortgang mag krijgen!

Dat hopen we ieder jaar  8) :angel:
Komt een keer goed...... hopen we :angel:

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #105 Gepost op: 26 december 2014, 16:13:10 »
Ha Edzo, dat je de nodige tegenslagen hebt overwonnen, is me wel duidelijk geworden.
Gelukkig dat je ook de lichtpuntjes kunt blijven zien, dat is ook wel nodig.
Ik hoop dat jullie een mooi jaar tegemoet gaan en dat dit topic nog veel positieve voortgang mag krijgen!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #104 Gepost op: 26 december 2014, 15:03:27 »
Nou Eric, dan ook maar een berichte van mijn kant.
Na wederom een jaar vol ziekenhuis bezoeken (3e jaar op rij), dit keer met revalidatie van mijn vrouw haar NAH (niet aangeboren hersenletsel), door haar ongeluk.
Een vrij heftig jaar, veel dingen kunnen niet meer of gaan niet meer of je moet ze anders plannen.
Dat raakt ons allebei en ons leven gaat er opeens best wel anders uit zien.
In ieder geval gaat het de goede kant op met "leren omgaan met de nieuwe situatie".
Dat is toch ook positief. Het had immers ook heel anders (slechter) kunnen aflopen.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #103 Gepost op: 24 december 2014, 00:33:18 »
Alle ellende verdient toch ook een prettig bericht en dat kan ik best eens schrijven.
 
Na ruim een jaar op een tijdelijke locatie gezeten te hebben, is ons helemaal nieuw opgebouwde pand klaar!
En wat een mooi pand is het geworden, licht en ruim, prettig klimaat, groen gebouwd met mooie materialen - een plaatje.
Een prachtige open kantine, met bijzondere tafels, verschillende kleuren en hoogtes voor de stoelen, zeer creatief.
We hebben twee dartborden, een pooltafel, een flipperkast en een voetbaltafel voor de liefhebbers.
De baas gaat ondanks de nieuwe WerkKostenRegeling de lunch nog flink sponsoren, de fietsregeling willen ze ook nog handhaven en dat is voor mij erg prettig.
Jongens en meisjes ik heb een leuke baas (Aspect | ICT) en leuk, redelijk zelfstandig werk.
Ik mag en kan mensen in en met mijn werk helpen en iets leren, soms een schouder bieden en dat voelt goed.

En dan heb ik ook nog een vreselijk lieve vrouw die zich inzet voor mensen die het minder hebben.
Drie kinderen die soms lekker eigenwijs, maar niet rot, hun weg zoeken en een goed stel hersens hebben.
 
Het lijkt wel het voorstel topic, maar nee, het leven is gewoon fijn en ook dat mag en moet gezegd worden.
Wat ben ik een bofferd!  :toppie:
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #102 Gepost op: 1 december 2014, 12:47:22 »
Hoi Albert,

Fijn om dit keer een bericht van je bij het goed nieuws topic tegen te komen. Erg positief dat de PSA zover gedaald is, dat geeft de burger tenminste weer moed.

Sterkte de aankomende tijd,  Peter

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #101 Gepost op: 28 november 2014, 12:42:41 »
Het leven is net een achtbaan  ???

Afgelopen week naar de uroloog geweest in Coimbra.
De PSA waarde is in een jaar tijd gedaald van 2,70 naar 1,21.
Aangezien de echo van de prostaat ook goed was en ik geen klachten heb stelde de uroloog voor om afscheid van elkaar te nemen.
Voor het geval het nodig is kan ik via de oncoloog meteen weer bij hem terecht.
Port-a-cath door laten spoelen (combineren ze met een afspraak) en ik stond om 11.15 weer buiten.
Nu even rust en geen ziekenhuis bezoek, pas eind januari weer terug voor bloedonderzoek, consult bij oncoloog en een TAC scan, ook dan pas weer de poort doorspoelen.

Ik zie de toekomst weer wat leuker.

Met vriendelijke groet,
Albert
 
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #100 Gepost op: 15 oktober 2014, 21:42:03 »
Dat is goed nieuws Lennart.

Morfine is raar spul heb ik gemerkt vorig jaar, je voelt niets maar doet soms weer andere rare dingen met je lichaam en geest.

Hoop dat hij de komende 28 jaar zonder heup problemen kan leven.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters