Auteur Topic: Het zeiktopic.  (gelezen 50370 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #441 Gepost op: 24 januari 2014, 16:56:11 »
Ik wil even gigantisch zeiken over dat mens die het nodig vond om haar Suzuki Vitara, met Bullbar, achterin onze pas 1 week in bezit zijnde Peugeot te parkeren!!!! Gevolg €4000,- schade en auto total loss :-[ :-[ :-[!!!

Je wordt bedankt!
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2014, 18:48:04 door Snipes »
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Het zeiktopic.
« Reactie #441 Gepost op: 24 januari 2014, 16:56:11 »

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #440 Gepost op: 18 januari 2014, 22:38:35 »
Citaat
Zorg alleen dat je met assertiviteit wel benadrukt dat het een puur zakelijke/professionele mening is. Dan kun je het persoonlijke contact goed houden. Mensen die altijd zeuren worden niet leuk gevonden.

Regel 1 van assertiviteit : opkomen voor jezelf zonder een ander onnodig te kwetsen.

Als ik met ambtenaren of dergelijk in discussie moet vertel ik er altijd bij dat het niet persoonlijk is en probeer dan begrip voor mijn standpunt te krijgen en blijf duidelijk in mijn standpunt. Ik kom eventueel met een alternatief.

Vermijd altijd het woord als : eigenlijk, daarmee ondergraaf je je eigen standpunt.

Na mijn assertiviteit training kreeg ik aan het einde van het jaar een (nog) betere beoordeling omdat ik mijn werk altijd op tijd klaar had en beter was in communiceren  :)

Met vriendelijke groet,
Albert

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #439 Gepost op: 18 januari 2014, 22:24:06 »
Klinkt slecht. Klinkt ook wel bekend. Toen ik op de opleiding zat merkte ik ook een cultuuromslag. Kwam voornamelijk van hogere hand vanwege accreditatie eisen etc.. Er gingen docenten weg en deadlines werden opeens nageleefd. Leuke vakken verdwenen ook.

Welke Hogeschool?

De docenten lijken ook gewoon geen zin meer te hebben enz


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Serpiente

  • Gast
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #438 Gepost op: 18 januari 2014, 22:12:24 »
De eerste excursie was ook erg ontspannen en leuk Ronald (Terschelling). Daarna vind ik echter de gehele sfeer op de opleiding hard achteruit gegaan. Tijdens de excursies heb je nu eigenlijk geen ontspanning meer. De sfeer is veel strenger en onplezieriger geworden. Het is altijd onze fout of probleem en we hebben maar gewoon te luisteren en als eigendom van de studie braaf te volgen. Je krijgt daardoor ook een tweedeling in de klas. De ene helft volgt braaf de docenten en loopt verschrikkelijk te slijmen. De andere helft is zoals mij en heeft daar geen trek in. Die helft wil gewoon werken om de vakken te halen en de studie af te sluiten zonder gedoe. Dit zorgt voor veel irritatie en dus een tweedeling op veel momenten. De klas vind ik dan ook niet echt leuk. Gelukkig heb ik van mijn oude studie een grote groep goede vrienden waarmee ik vaak de natuur intrek.
Klinkt slecht. Klinkt ook wel bekend. Toen ik op de opleiding zat merkte ik ook een cultuuromslag. Kwam voornamelijk van hogere hand vanwege accreditatie eisen etc.. Er gingen docenten weg en deadlines werden opeens nageleefd. Leuke vakken verdwenen ook.

Welke Hogeschool?

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #437 Gepost op: 18 januari 2014, 21:37:47 »
De eerste excursie was ook erg ontspannen en leuk Ronald (Terschelling). Daarna vind ik echter de gehele sfeer op de opleiding hard achteruit gegaan. Tijdens de excursies heb je nu eigenlijk geen ontspanning meer. De sfeer is veel strenger en onplezieriger geworden. Het is altijd onze fout of probleem en we hebben maar gewoon te luisteren en als eigendom van de studie braaf te volgen. Je krijgt daardoor ook een tweedeling in de klas. De ene helft volgt braaf de docenten en loopt verschrikkelijk te slijmen. De andere helft is zoals mij en heeft daar geen trek in. Die helft wil gewoon werken om de vakken te halen en de studie af te sluiten zonder gedoe. Dit zorgt voor veel irritatie en dus een tweedeling op veel momenten. De klas vind ik dan ook niet echt leuk. Gelukkig heb ik van mijn oude studie een grote groep goede vrienden waarmee ik vaak de natuur intrek.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Serpiente

  • Gast
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #436 Gepost op: 18 januari 2014, 21:26:21 »
Verwacht een docent serieus dat ik de eerste 3 dagen van mijn meivakantie (die een week duurt) maar even mee ga met een excursie naar België. (van donderdagochtend tot maandag in de middag) We gaan daar dan met de klas allemaal "proefjes" doen en dergelijk.
Dit terwijl ik eigenlijk weg wilde, op 1 van de dagen naar een concert ga en ik gewoon weiger in mijn vakantie met de studie weg te gaan.
Daarnaast kost dit weer ruim 130 euro die ik voor veel betere dingen kan gebruiken. (duur huisje en zeer luxe eten iedere keer en allerlei dure tripjes tijdens die dagen terwijl een tent en een pan macaroni net zo goed werkt).
Nu moet ik mijn reisplannen dus maar afzeggen omdat hij vind dat het ook prima in een vakantie kan.... Tja....
Ik hou nu mijn poot stijf en weiger heen te gaan. Vorige keren deed hij ook al dit soort dingen en ben ik uiteindelijk maar braaf mee gegaan maar een vakantie is voor mij heilig. Verslagen of andere opdrachten vind ik geen ramp in een vakantie maar 3 dagen van mijn vakantie weg met de studie gaat me te ver. 

Natuurlijk niet zo erg als de eerder hier genoemde gebeurtenissen maar het maakt me wel even flink boos. Nu maar kijken hoe het afloopt (technisch gezien is hij verplicht een alternatieve opdracht aan te bieden maar dat deed hij vorig jaar bij een andere excursie ook niet toen mensen niet konden)
Dat is voor een verplichte excursie wel raar. Ik heb dezelfde opleiding gedaan. Wij gingen een keer op een zondag weg en een keer 2e pinksterdag. Dan hadden we een dag langer. Op die dagen waren we vooral onderweg en bezig met ontspanning. Ik heb excursies altijd als ontspannen ervaren met wat verplichte onderdelen.
Ik ging ook altijd met de niet verplichte excursies mee zoals Costa Rica en Zweden. Nu doe ik dit soort dingen met oud medestudenten in onze vakanties.
Dat het geld kost is wel normaal. Wij betaalden voor Terschelling en Zuid-Limburg ook tussen de €90 en €130. Daar zat voor een week al het vervoer, verblijf en eten inbegrepen. Moest er meer drank komen, dan moesten we dat zelf betalen.

Klopt helemaal. Ik heb op mijn jonge leeftijd ook veel meegemaakt waardoor ik weet dat alles
in een oogwenk voorbij kan zijn. Het is inderdaad zoals Albert zegt dat je daarop zelf je carrière afstemt.

Het inderdaad zo dat er misbruik van je gemaakt gaat worden als je constant ja zegt. Mijn klasgenoten laten altijd alles gebeuren
en klagen er dan naderhand tegen elkaar over. Ik doe dit niet meer. Ik kom voor mezelf op en doe dit op een nette manier. De docenten zullen dit vast niet altijd leuk vinden maar ze snappen ook wel dat ik dan gewoon gelijk heb in die gevallen.

Op mijn jonge leeftijd klinkt het misschien vreemd maar ik ben daar gewoon klaar mee. Ik weet dat het zo over kan zijn en wil dus alles uit het leven halen. Als ik oud ben wil ik kunnen vertellen wat ik allemaal gedaan heb en welke ervaringen ik gehad heb. Niet dat ik een geweldige carrière gehad heb met alle mogelijke promoties. Er moet natuurlijk geld in het laatje komen maar dat is niet het hoofddoel van het leven zoals het bij veel klasgenoten wel zo lijkt te zijn.
Ik heb op jonge leeftijd ook wel mijn levenslessen geleerd. Ik leef ook met de dag. Ik bewaar ook niets voor later.
Zorg alleen dat je met assertiviteit wel benadrukt dat het een puur zakelijke/professionele mening is. Dan kun je het persoonlijke contact goed houden. Mensen die altijd zeuren worden niet leuk gevonden.

Ik leef niet om te werken. Ik werk om te leven. :)

Komende zomer Borneo en Maleisisch Schiereiland (YOLO ;)).. De komende jaren hopelijk nog meer :)
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2014, 21:31:59 door Serpiente »

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #435 Gepost op: 18 januari 2014, 20:05:10 »
Klopt helemaal. Ik heb op mijn jonge leeftijd ook veel meegemaakt waardoor ik weet dat alles
in een oogwenk voorbij kan zijn. Het is inderdaad zoals Albert zegt dat je daarop zelf je carrière afstemt.

Het inderdaad zo dat er misbruik van je gemaakt gaat worden als je constant ja zegt. Mijn klasgenoten laten altijd alles gebeuren
en klagen er dan naderhand tegen elkaar over. Ik doe dit niet meer. Ik kom voor mezelf op en doe dit op een nette manier. De docenten zullen dit vast niet altijd leuk vinden maar ze snappen ook wel dat ik dan gewoon gelijk heb in die gevallen.

Op mijn jonge leeftijd klinkt het misschien vreemd maar ik ben daar gewoon klaar mee. Ik weet dat het zo over kan zijn en wil dus alles uit het leven halen. Als ik oud ben wil ik kunnen vertellen wat ik allemaal gedaan heb en welke ervaringen ik gehad heb. Niet dat ik een geweldige carrière gehad heb met alle mogelijke promoties. Er moet natuurlijk geld in het laatje komen maar dat is niet het hoofddoel van het leven zoals het bij veel klasgenoten wel zo lijkt te zijn.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #434 Gepost op: 18 januari 2014, 19:14:26 »
Je bepaalt zelf wat je wilt en stemt daar je carriere op af, dan is ook vaak de beloning, uren en voldoening naar verhouding.

Ik was vroeger een strebertje en kon van de maandelijkse overuren nu een K3 kopen.
Maar naar een paar lichte Tia´s ben ik het leven anders gaan bekijken, daarvoor was wel een assertiviteit cursus voor nodig.
Het gekke is dat mijn werkgever (toch een keihard internationaal bedrijf) er heel simpel mee omging.
Als je altijd maar ja zegt wordt er steeds meer van je verwacht en dat gaat tot over je rooie, als je duidelijk nee kunt zeggen zul je merken dat je meer gaat managen en een stuk beter in je vel komt te zitten.

Zolang als alle leerlingen maar Ja blijven zeggen veranderd er niets aan de manier waar in de docent  of school met zijn leerlingen (eigenlijk klanten) omgaat.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #433 Gepost op: 18 januari 2014, 18:01:55 »
Die mening mag je hebben Mharda  :D
De groep is echter niet leuk dus dat staat het me uberhaupt al tegen.

Ik heb de docent een erg duidelijke mail gestuurd. Netjes maar wel duidelijk. Kon hij weinig tot niks tegenin brengen.
Ik ga dus niet naar België en maak de vervangende opdracht (die hij moet aanbieden)

Ik snap jou punt ook heel goed maar ik ben geen eigendom van de studie. De situatie die je noemt met je werk zou ik persoonlijk ook niet pikken (maar dat ligt van de beroepsrichting af natuurlijk) Ik zou nooit een baan nemen waarbij zoiets mogelijk of normaal is.

Ik ben nu eenmaal erg gehecht aan mijn eigen tijd. Ik werk om te leven... niet leven om te werken  :D

Ben het met jou en met Harry eens  8) Lekker vaag lijkt dat.
Een werkgever verwacht over het algemeen meer dan wat arbeidsrechtelijk is afgesproken en het is aan jou of je daaraan gehoor geeft of niet. Dat heet ambitie.
Op school is dat net zo.
Je stelt dat de groep je niet aan staat. Nou, dat is in het bedrijfsleven niet anders hoor  :evil:
Vroeger was ik ook veel ambitieuzer dan op dit moment en ben (na hele reeks van medische ellende en tegenslagen) ook meer aan mijn vrije tijd gaan hechten, met name omdat afgelopen ruim 30 jaar dat ik werk is gebleken dat inzet op het werk niet (per definitie) leidt tot waardering, beloning of promotie. Sterker nog, laatste jaren lijken werkgevers steeds arroganter te worden en steeds meer te eisen en steeds minder te geven. Zelfs enige vorm van waardering als een positief woord of schouderklopje kan er veelal niet meer vanaf, dan wel interesse (hoe ongemeend ook) hoe het met je gaat is al teveel gevraagd. Het kan zijn dat ik een zeer belabberde werkgever heb (is ook zo helaas) maar ik hoor dit veel vaker terug. Werknemers die zich meer dan gemiddeld inzetten krijgen vaak minder waardering dan werknemers die "goed liggen" bij de baas.
Ergo: bepaal zelf waar jij de grenzen legt dus.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #432 Gepost op: 18 januari 2014, 14:17:39 »
Bij mijn oude werkgever mocht je dan nog één keer door het gebouw om je ex-collega's een hand te geven!

 :D Ik ben echt een andere beroepsrichting gewend merk ik  :D Als docent heb je zulke dingen niet. Daar heb je vergaderingen en dergelijk maar voor de rest is klaar -> naar huis  :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #431 Gepost op: 18 januari 2014, 14:04:34 »
De situatie die je noemt met je werk zou ik persoonlijk ook niet pikken (maar dat ligt van de beroepsrichting af natuurlijk) Ik zou nooit een baan nemen waarbij zoiets mogelijk of normaal is.

Bij mijn oude werkgever mocht je dan nog één keer door het gebouw om je ex-collega's een hand te geven!

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #430 Gepost op: 18 januari 2014, 14:02:38 »
Die mening mag je hebben Mharda  :D
De groep is echter niet leuk dus dat staat het me uberhaupt al tegen.

Ik heb de docent een erg duidelijke mail gestuurd. Netjes maar wel duidelijk. Kon hij weinig tot niks tegenin brengen.
Ik ga dus niet naar België en maak de vervangende opdracht (die hij moet aanbieden)

Ik snap jou punt ook heel goed maar ik ben geen eigendom van de studie. De situatie die je noemt met je werk zou ik persoonlijk ook niet pikken (maar dat ligt van de beroepsrichting af natuurlijk) Ik zou nooit een baan nemen waarbij zoiets mogelijk of normaal is.

Ik ben nu eenmaal erg gehecht aan mijn eigen tijd. Ik werk om te leven... niet leven om te werken  :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #429 Gepost op: 18 januari 2014, 12:59:27 »
Verwacht een docent serieus dat ik de eerste 3 dagen van mijn meivakantie (die een week duurt) maar even mee ga met een excursie naar België. (van donderdagochtend tot maandag in de middag)
Daarnaast kost dit weer ruim 130 euro die ik voor veel betere dingen kan gebruiken. (duur huisje en zeer luxe eten iedere keer en allerlei dure tripjes tijdens die dagen terwijl een tent en een pan macaroni net zo goed werkt).

Ik ben het helaas *niet* met je eens.

Ten eerste vind ik een bedrag van 130 euro voor vier nachten plus eten en drinken (althans, zo lees ik jouw bericht) nou niet echt veel..
En ten tweede: hoe vervelend ook, that's life. Ik, en velen met mij, moeten ook wel eens werken op tijden dat we dat liever niet doen en ook nog weleens onverwacht. Soms wordt pas in de middag duidelijk dat het echt avond werk (nachtwerk) wordt en dat het weekend er ook bij gaat inschieten. En voor je het vraagt: nee, dat wordt soms niet eens betaald, part of the job. Erg? Ach, het is niet altijd leuk maar als je hart voor je werk hebt en meestal doet wat je leuk vind, is dat niet zo een probleem. Bovendien heerst er vaak wel met de collega's een leuk sfeertje ;)

Ik kan me niet voorstellen dat er niets leuks is aan deze biologie activiteit: neem aan dat je met een leuke groep bent en je kan er vast best wel wat van maken. Neem je camera mee, wie weet wat je nog kan vastleggen!

Wel heb jij (en een aantal reacties) gelijk dat hij het wel wat eerder had kunnen melden. Maar goed, dat is gelopen race. Gewoon even vertellen dat het je veel problemen heeft gegeven alles af te zeggen en hem de 'suggestie' te geven eea volgend jaar eerder te plannen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #428 Gepost op: 16 januari 2014, 13:35:07 »
Je zou natuurlijk ook eens kunnen stellen dat alle buitenschoolse activiteiten betaald dienen te worden uit het door jou betaalde school-/collegegeld.

Proefjes met planten en dieren kun je ook in de omgeving van de school doen. Dan kan iedereen gewoon met zijn studenten-OV reizen en 's avonds weer gewoon naar huis.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #427 Gepost op: 16 januari 2014, 13:25:53 »
Thanks voor de reacties. Het is gewoon erg idioot inderdaad. Ze vinden maar dat je een soort van eigendom bent van de hogeschool en dus ook naar ze moet luisteren in weekenden en dergelijk. (doe trouwens docent biologie Eric  :D )
Hij wil daar van die grond en plant proefjes doen. Is daar natuurlijk een mooi gebied voor maar dat kan ook prima rond de hogeschool zelf. (dan maar wat minder bijzondere grond enz)
Het gaat me eigenlijk nog niet eens om het geld (wat natuurlijk ook zonde is) maar vooral dat ze zo makkelijk je maar opeisen.
Ik sta prima van half 9 tot 5 klaar voor de studie (laat ik eens een goede dag hebben vind ik 6 ook prima) maar daarna ga ik naar huis  :D

Maar eens kijken hoe ik dit de komende dagen uitvecht


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #426 Gepost op: 16 januari 2014, 11:04:30 »
Ik vind dat je groot gelijk hebt Lennart.
Veel scholen doen dit soort dingen en ouders of leerlingen moeten dan maar opdraaien voor de kosten, terwijl veel dat al niet kunnen en nu zeker niet.
Vakantie is vakantie, daar heb je ook nog eens gelijk in. Schoolactiviteiten dienen aan het begin van het schooljaar kenbaar gemaakt worden.
Verder vind ik het onzin dat er gekozen wordt voor duur verblijf en eten, veel bedrijven hebben dit al terug gebracht naar normale proporties dus voor scholen is dit helemaal triest als hier voor gekozen wordt.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #425 Gepost op: 16 januari 2014, 01:16:22 »
Dat klinkt wel heel bijzonder Lennart, dit lijkt me geen probleem dat je dat weigert.
Vakantie is officieel vastgelegd, lijkt me niet dat je verplicht kan worden om in zijn wens mee te gaan.
Hij moet zijn zaken gewoon plannen tijdens normale schooldagen - ben eigenlijk ook wel benieuwd wat hij daar mee wil.
Alternatieven kosten hem veel tijd en dat vindt hij vast niet zo fijn, het blijft een leraar (of beledig ik nu mensen... oeps)  ;)
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #424 Gepost op: 15 januari 2014, 23:11:42 »
Verwacht een docent serieus dat ik de eerste 3 dagen van mijn meivakantie (die een week duurt) maar even mee ga met een excursie naar België. (van donderdagochtend tot maandag in de middag) We gaan daar dan met de klas allemaal "proefjes" doen en dergelijk.
Dit terwijl ik eigenlijk weg wilde, op 1 van de dagen naar een concert ga en ik gewoon weiger in mijn vakantie met de studie weg te gaan.
Daarnaast kost dit weer ruim 130 euro die ik voor veel betere dingen kan gebruiken. (duur huisje en zeer luxe eten iedere keer en allerlei dure tripjes tijdens die dagen terwijl een tent en een pan macaroni net zo goed werkt).
Nu moet ik mijn reisplannen dus maar afzeggen omdat hij vind dat het ook prima in een vakantie kan.... Tja....
Ik hou nu mijn poot stijf en weiger heen te gaan. Vorige keren deed hij ook al dit soort dingen en ben ik uiteindelijk maar braaf mee gegaan maar een vakantie is voor mij heilig. Verslagen of andere opdrachten vind ik geen ramp in een vakantie maar 3 dagen van mijn vakantie weg met de studie gaat me te ver. 

Natuurlijk niet zo erg als de eerder hier genoemde gebeurtenissen maar het maakt me wel even flink boos. Nu maar kijken hoe het afloopt (technisch gezien is hij verplicht een alternatieve opdracht aan te bieden maar dat deed hij vorig jaar bij een andere excursie ook niet toen mensen niet konden)


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #423 Gepost op: 10 januari 2014, 16:23:35 »
De werkgever van vandaag de dag beschouwd een arbeidsrelatie als éénrichtingverkeer.
Wel halen, niks geven. Ze doen alsof je met je salarisbetaling al blij moet zijn.
Ze realiseren niet dat ze dan vaak precies krijgen waarvoor ze betalen. Voor 40 uur betalen is voor 40 uur krijgen.
En dat gaat weer ten koste van de dienstverlening en de klantbeleving, waardoor het alleen maar nog slechter gaat.
Schouderklopjes of een keer (al is het gespeelde) interesse is ver te zoeken vandaag de dag. En dat kost ze niets, maar levert oh zo veel op.
Gaat wel weer enigzins veranderen als de economie aantrekt en de arbeidsmobiliteit toe gaat nemen.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #422 Gepost op: 10 januari 2014, 11:35:21 »
Mee eens. Jarenlang hard gewerkt en per saldo nul waardering. Als je het hoekje om gaat zijn ze je binnen een week vergeten.
Dan wel als je een keer ziek bent of je partner ziek is, hebben ze totaal geen interesse en verlangen ze alleen maar volle inzet.
Vaak denken veel werknemers dat de baas voor je staat te applaudisseren als je iets goed doet. Reken maar van NOT.
Dus ben het volledig eens met de uitspraak van Erik en jouw visie van het leven, ondanks dat je dan tot de "smartphone generatie" behoort  ;)
Was blij dat ik een paar jaar geleden met pensioen kon want er was van de kant van de baas geen enkele waardering meer te krijgen of verwachten. Als je een grote weekend actie had gehad en die was door omstandigheden een uurtje later klaar dan was afgegeven in de planning dan werd er maandag alleen maar gezeurd waarom het een uur langer had geduurd en kon er nog niet een bedankje af dat de actie goed was uitgevoerd. En dan staan ze vreemd te kijken als ze de volgende dag niemand kunnen krijgen voor de volgende actie in het komende weekend.

grtz, Andre 

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #421 Gepost op: 9 januari 2014, 22:37:48 »
Mee eens. Jarenlang hard gewerkt en per saldo nul waardering. Als je het hoekje om gaat zijn ze je binnen een week vergeten.
Dan wel als je een keer ziek bent of je partner ziek is, hebben ze totaal geen interesse en verlangen ze alleen maar volle inzet.
Vaak denken veel werknemers dat de baas voor je staat te applaudisseren als je iets goed doet. Reken maar van NOT.
Dus ben het volledig eens met de uitspraak van Erik en jouw visie van het leven, ondanks dat je dan tot de "smartphone generatie" behoort  ;)

Precies Edzo. Daar heb je helemaal gelijk in. Op dat soort momenten merk je ook pas wie je ECHTE vrienden zijn. Soms is dat nog best een verrassing (mensen die je altijd als vrienden zag die door de mand vallen en mensen die je nauwelijks spreekt die opeens geweldig blijken)
Gelukkig heb ik geen smartphone trouwens  :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #420 Gepost op: 9 januari 2014, 22:32:51 »
Geen punt Erik. Dat hoort erbij op zo'n forum. We kennen elkaar misschien niet in persoon maar dit soort woorden kunnen veel betekenen.
Het steunde mij toen erg.

"live your life to the fullest" is inderdaad een erg belangrijke gedacht. Voer dit ook vooral uit. Ik leef al lange tijd op die manier.
Ik wil dingen beleven en meemaken. Ik wil plezier hebben en alles uit het leven halen wat erin zit. Ik ben van de generatie die alleen
bezig is met de smartphone en geen enkele interesse hebben. Als ik leeftijdsgenoten vraag wat hun hobby is blijft het stil. Dit zijn de mensen
die als ze oud zijn en gevraagd word wat ze gedaan hebben met hun leven na lang denken zeggen dat ze een mooie carrière gehad hebben.
Ik wil dan kunnen zeggen dat ik land X bezocht heb, berg Y beklommen en op rivier Z heb gekanood. Dan maar een wat minder mooie carrière  :D.

Mee eens. Jarenlang hard gewerkt en per saldo nul waardering. Als je het hoekje om gaat zijn ze je binnen een week vergeten.
Dan wel als je een keer ziek bent of je partner ziek is, hebben ze totaal geen interesse en verlangen ze alleen maar volle inzet.
Vaak denken veel werknemers dat de baas voor je staat te applaudisseren als je iets goed doet. Reken maar van NOT.
Dus ben het volledig eens met de uitspraak van Erik en jouw visie van het leven, ondanks dat je dan tot de "smartphone generatie" behoort  ;)

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #419 Gepost op: 9 januari 2014, 22:24:58 »
Geen punt Erik. Dat hoort erbij op zo'n forum. We kennen elkaar misschien niet in persoon maar dit soort woorden kunnen veel betekenen.
Het steunde mij toen erg.

"live your life to the fullest" is inderdaad een erg belangrijke gedacht. Voer dit ook vooral uit. Ik leef al lange tijd op die manier.
Ik wil dingen beleven en meemaken. Ik wil plezier hebben en alles uit het leven halen wat erin zit. Ik ben van de generatie die alleen
bezig is met de smartphone en geen enkele interesse hebben. Als ik leeftijdsgenoten vraag wat hun hobby is blijft het stil. Dit zijn de mensen
die als ze oud zijn en gevraagd word wat ze gedaan hebben met hun leven na lang denken zeggen dat ze een mooie carrière gehad hebben.
Ik wil dan kunnen zeggen dat ik land X bezocht heb, berg Y beklommen en op rivier Z heb gekanood. Dan maar een wat minder mooie carrière  :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #418 Gepost op: 9 januari 2014, 22:07:23 »
Eric, Patrick, Sander, Lennart, Carel, Jaap, Albert, Edzo en Micha, dank jullie wel voor de ondersteuning en mooie woorden......

"live your life to the fullest"......

Mee eens.
Afgelopen zaterdag uitvaart van een oom van mijn vrouw gehad. Weliswaar 84 jaar oud, echter voor zijn vrouw de tweede man die ze verliest.
Dat zijn toch altijd weer momenten die je aan het denken zetten, zeker voor ons met de ziekenhuis historie van de afgelopen twee jaar (die zich overigens dit jaar lijkt te gaan continueren.......  :()

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #417 Gepost op: 9 januari 2014, 20:06:45 »
Eric, Patrick, Sander, Lennart, Carel, Jaap, Albert, Edzo en Micha, dank jullie wel voor de ondersteuning en mooie woorden......

"live your life to the fullest"......