Auteur Topic: Het grote moppendraadje !  (gelezen 33530 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #317 Gepost op: 4 september 2012, 11:25:36 »
Een jonge zakenman heeft net een nieuw kantoorpand in gebruik genomen en zit achter z'n bureau. Bij de balie komt een man binnen en komt richting zijn kantoor lopen. Om indruk te maken op deze eerste bezoeker pakt hij de telefoon die op z'n bureau staat en begint een fictief gesprek: "Ja, dan maken we de deal rond op 5 ton, en voor die andere opdracht moeten we even kijken hoe we dat gaan doen, ik stel voor dat we het verlies delen, dus jij een ton en ik een ton......." En zo gaat het gesprek een paar minuten door. Als hij uiteindelijk de hoorn in de haak legt vraagt hij aan de man die nog steeds voor het bureau staat te wachten: "En, kan ik je helpen?". "Ja", antwoordt de man, "ik kom je telefoon aansluiten."

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #317 Gepost op: 4 september 2012, 11:25:36 »

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #316 Gepost op: 21 augustus 2012, 20:30:38 »
Zelf zie ik het voor mezelf zo: Ik ben voor het geloven maar tegen de geloven.
Hiermee bedoel ik dat ik het erg mooi vind om te zien als mensen kracht halen uit het geloven in een god (wat ik zelf niet doe)
Ik ben alleen tegen de geloven. Deze proberen macht te krijgen en mensen te beinvloeden.

Als je alleen al kijkt hoeveel oorlogen en moorden er zijn gevallen omdat deze een andere geloof hadden....


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #315 Gepost op: 21 augustus 2012, 20:01:28 »
Mee eens. De Bijlbel en met name het nieuwe Testament is bewezen op veel punten "verdraaid" en duidelijk "beïnvloed" door de vroege Christelijke Kerk.
De simpele reden: MACHT. En dat is nu het punt waarom ik de Kerk" niet nodig vind om mijn geloof te belijden. Zo ook die Dr. Laura, die denkt macht te kunnen uitoefenen door haar standpunten vanuit enkele punten uit de Bijbel te kunnen verdedigen (die je op vele manieren kunt uitleggen) in de hoop dat mensen dan naar haar luisteren en uit "vrees voor God" dan doen wat zij wil.
Een voorbeeld voor deze praktijken was (en helaas: is) dat je geld moet betalen aan de Kerk, dan wel je nalatenschap aan de Kerk (en niet aan je kinderen) moet doen toekomen om een plekje in de hemel te krijgen.
Je kunt mij van alles wijsmaken, maar niet dat God en Jezus alleen maar "hel en verdoemenis" preken. Zo wordt het helaas nog maar al te vaak verkocht.

Met je eens Eric: leven en laten leven en elkaar vooral niet voorschrijven wat je moet geloven.
Ieder zijn of haar ding en met je eens dat geloof voor heel veel mensen een houvast kan zijn, mits de Kerk dat houvast maar niet misbruikt. En dat zie je helaas nog steeds maar al te vaak gebeuren.

EDIT: Ik heb overigens veel respect voor mensen die iedere zondag naar de Kerk gaan en hun geloof echt met overtuiging belijden.
Minder voor mensen die datzelfde doen, maar ondertussen van alles doen wat God verboden heeft.
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2012, 20:38:27 door Edzo »

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #314 Gepost op: 21 augustus 2012, 18:36:00 »
Via facebook van internet afgeplukt.

In her Radioshow, Dr. Laura Schlesinger said that homosexuality is a abomination according to Leviticus 18:22,
and cannot be condoned under any circumstance.
This open letter to Dr. Laura was posted on the internet in May 2000, and has since gone "viral"
as it is both HILARIOUS as well as informative.
Beste Thoran, ik wist het wel maar je bent een man naar mijn hart (en laat mijn vrouw dat niet horen....).

Laat ik duidelijk zijn dat mijn vrouw graag en veel naar de kerk gaat en ik niet, maar zo lang daar wederzijds ruimte voor is, is het alleen maar goed.
Heel veel mensen die ik ken hebben baat bij en steun aan een godsdienst en dat is werkelijk prachtig.
Ik vind godsdienst geen probleem, alleen de mensen die precies dat er uithalen wat ze nodig hebben, nogal kortzichtig.
De bijbel is een boek met heel veel tekst, die echt niet zorgvuldig op elkaar is afgestemd.
Dus dat geeft heel veel mensen de kans om hun standpunt te verdedigen, maar de portie gezond verstand is helaas bij iedereen wat anders samengesteld.

AMEN (= Het is waar - om maar een betekenis te gebruiken).
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #313 Gepost op: 21 augustus 2012, 17:25:27 »
Een man heeft op zijn p!k de naam van zijn vriendin, Wendy, getattoeerd. Maar in slappe toestand zie je alleen WY. Na een tijdje gaat hij op reis naar Jamaica. Iedereen kent natuurlijk de verhalen over de enorme... van die mannen daar. Op een dag gaat hij staan plassen en kijkt stiekem over de rand naar de man die naast hem staat uit nieuwsgierigheid. Tot zijn verbazing ziet hij op de p!k van de andere man (Jamaicaan)  ook WY staan. De man zegt: "Heb je ook de naam van je vriendin op je p!k getattoeerd?" "Nee joh." zegt de andere man, "WELCOME TO JAMAICA, IT'S A BEAUTIFUL COUNTRY!"


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #312 Gepost op: 18 augustus 2012, 12:21:54 »
Geweldig!! Sorry, halleluja!!  ;)
De spijker op zijn kop.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #311 Gepost op: 18 augustus 2012, 07:19:41 »
Via facebook van internet afgeplukt.

In her Radioshow, Dr. Laura Schlesinger said that homosexuality is a abomination according to Leviticus 18:22,
and cannot be condoned under any circumstance.
This open letter to Dr. Laura was posted on the internet in May 2000, and has since gone "viral"
as it is both HILARIOUS as well as informative.


Dear Dr. Laura by Thorans Random Pictures, on Flickr
More information on this, check this site www.snopes.com/politics/religion/drlaura.asp

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Boebels

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1062
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #310 Gepost op: 17 augustus 2012, 20:21:11 »
 :D :D :D

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #309 Gepost op: 17 augustus 2012, 20:07:48 »
Met zulke 'moppen' hou je het volk wakker...  :D
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #308 Gepost op: 17 augustus 2012, 16:17:40 »
 :D :D
Wat een waar verhaal, dat is eigenlijk niet eens een mop te noemen!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #307 Gepost op: 17 augustus 2012, 16:08:10 »
Op een dag wordt de leider van een bekende politieke partij helaas op straat door een vrachtwagen  aangereden en hij overlijdt ter plekke.

Zijn ziel komt aan bij de hemelpoort (naar men aanneemt per ongeluk) en hij ontmoet daar de Heilige Petrus zelf.
"Welkom in de hemel" zegt Petrus. "Voordat je definitief hier komt geloof ik dat we eerst een probleem moeten oplossen. Het komt namelijk maar zelden voor dat wij hier een politicus van zo'n hoge rang binnen krijgen en we weten niet zo precies wat we met je aan moeten".

"We zullen daarom het volgende doen: Eerst ga je een dag kijken in de hel, en daarna een dag in de hemel. Na die twee dagen kies je zelf waar je dan voor alle eeuwigheid wilt blijven".

En daarmee brengt Petrus de politicus naar de lift en gaan ze omlaag, lager en nog lager, tot ze bij de hel aankomen.

De deuren gaan open en ze staan midden op een schitterend groene golfbaan.
In de verte is een clubgebouw te zien. Daar ziet hij een hele hoop vrienden, die samen met hem in de politiek gezeten hadden. Ze zien er uitstekend gekleed en tevreden uit.

Als ze hem in het oog krijgen komen ze aangelopen om hem te begroeten en al gauw worden herinneringen opgehaald over de tijden dat ze zich aan de belastingbetalers verrijkten.

Eerst spelen ze samen een partijtje golf en 's-avonds gaan ze gezellig in het clubhuis heerlijke kreeft eten.
De nacht brengen ze door met prachtige vrouwen die al hun wensen vervullen.
Satan zelf is er die avond ook en het blijkt dat hij eigenlijk heel aardig is. Er wordt gedanst, moppen verteld en gedronken.

De politicus amuseert zich zo goed dat het weer tijd is om te gaan voor hij er erg in heeft.
Iedereen neemt hartelijk afscheid en hij stapt weer in de lift.
De lift gaat omhoog, hoger en nog hoger, tot aan de hemelpoort waar Petrus op hem wacht.

"Nu is het moment aangebroken om met de hemel kennis te maken" zegt Petrus.

Dus de volgende 24 uur zweeft de politicus van wolk naar wolk, daarbij op een harp spelend en zingend.
Voor hij er erg in heeft zijn de 24 uur om en Petrus komt hem weer opzoeken.
"Zo" zegt hij, "je hebt nu 24 uur in de hel en 24 uur in de hemel beleefd. Nu moet je kiezen in welke van de twee je tot in alle eeuwigheid wilt blijven".

De man denkt even na en zegt: "Ik moet zeggen dat ik de hemel heel schitterend vond, maar ik geloof dat de hel me beter bevalt".

"Ok, je hebt dus gekozen"zegt Petrus en brengt hem naar de lift en hij gaat weer omlaag, lager en nog lager tot aan de poort van de hel.
Als de liftdeur open gaat staat hij ineens midden in een troosteloze woestijn. De grond is bedekt met afval en uitwerpselen.

Hij ziet zijn oude vrienden lopen, maar nu gekleed in vodden. Ze zijn bezig het vuilnis in te zamelen en in grote plastic zakken te doen.
De duivel komt er aan en pakt hem in zijn nekvel.

"Ik snap er niks van" stottert de politicus. "Gisteren stond ik hier met mooie vrouwen te praten, er was een schitterend golfbaan, we aten kreeft en we dansten.... en... en... nu is er alleen nog maar een troosteloze woestijn vol afval..., en mijn vrienden zien er verschrikkelijk uit".

De duivel kijkt hem aan en grijnst breed en zegt:

Gisteren voerden we nog campagne.
Vandaag... heb je voor ons gekozen.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #306 Gepost op: 3 augustus 2012, 10:59:00 »
Nogmaals deze: My BlackBerry is not working > My Blackberry Is Not Working! - The One Ronnie, Preview - BBC One

Hij blijft geweldig!!

Offline djoser

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
  • Zomaar wat plaatjes
    • Kieker
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #305 Gepost op: 27 juli 2012, 14:19:36 »
Twee jagers zijn op pad in de bossen van New Jersey als plotseling één van de jagers op de grond valt. Het slachtoffer haalt geen adem meer en zijn ogen zijn naar binnen gerold. De andere jager twijfelt geen moment en grijpt zijn mobieltje om de hulpdienst te bellen. Als er opgenomen wordt roept hij vertwijfeld tegen de telefonist: “Mijn vriend is dood, wat moet ik doen.” De telefonist blijft kalm en zegt met een geruststellende stem: “Rustig aan, ik kan je helpen. Eerst moeten we zeker weten of vriend wel echt dood is.” Er volgt een stilte waarna er opeens een geweerschot te horen is. De jager komt weer aan de lijn en zegt: “Oké, en nu?
Pentax K5 + MX-1  *  Tamron 17-50mm/2.8  *  Sigma 10-20mm/4-5.6

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #304 Gepost op: 26 juli 2012, 13:35:29 »

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #303 Gepost op: 25 juli 2012, 13:21:07 »
Een jonge buikspreker heeft een optreden in een club, met zijn pop op de knie, hij doet zijn gebruikelijke repertoire van Domme - blondjes - moppen, tot een grote forse blondine voor in de zaal opstaat en problemen begint te maken; ze schreeuwt:

'Okay klootzak, Ik heb nu wel genoeg gehoord van je flauwe en denigrerende moppen over domme blondjes! Hoe haal je het in je botte kop om je op een dergelijke stereotype wijze uit te laten over blonde vrouwen? Wat hebben uiterlijkheden te maken met de manier van denken over een mens? Het zijn eikels zoals jij die ervoor zorgen dat ik niet gerespecteerd wordt in de maatschappij, en dat de vooroordelen mijn ontplooiing als mens in de weg staan… Allemaal omdat jij denkt dat discriminatie in de naam van humor moet kunnen!'

Verbouwereerd begint de buikspreker zich te verontschuldigen, maar de forse blondine onderbreekt hem weer heftig en gilt: 'Hou jij je erbuiten, ik heb het tegen die vent op je knie!'

 :D :D :D :D

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #302 Gepost op: 25 juli 2012, 11:48:47 »
Een jonge buikspreker heeft een optreden in een club, met zijn pop op de knie, hij doet zijn gebruikelijke repertoire van Domme - blondjes - moppen, tot een grote forse blondine voor in de zaal opstaat en problemen begint te maken; ze schreeuwt:

'Okay klootzak, Ik heb nu wel genoeg gehoord van je flauwe en denigrerende moppen over domme blondjes! Hoe haal je het in je botte kop om je op een dergelijke stereotype wijze uit te laten over blonde vrouwen? Wat hebben uiterlijkheden te maken met de manier van denken over een mens? Het zijn eikels zoals jij die ervoor zorgen dat ik niet gerespecteerd wordt in de maatschappij, en dat de vooroordelen mijn ontplooiing als mens in de weg staan… Allemaal omdat jij denkt dat discriminatie in de naam van humor moet kunnen!'

Verbouwereerd begint de buikspreker zich te verontschuldigen, maar de forse blondine onderbreekt hem weer heftig en gilt: 'Hou jij je erbuiten, ik heb het tegen die vent op je knie!'

K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #301 Gepost op: 20 juli 2012, 20:37:16 »
Waar gebeurd:
Een tante van mijn vader had een jaar of 30 geleden na borstamputatie twee "opvullingen" zeg maar.
Ze was er zelf erg blij mee wist ze steeds te vertellen, haar man kon er de hele nacht mee spelen en zij kon lekker doorslapen  ;)
Zo kun je er ook mee om gaan. Geweldig mens overigens, zag overal de humor wel van in.

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #300 Gepost op: 20 juli 2012, 20:14:54 »
Kleinzoon (6) tegen oma (84): "Oma mag ik met uw borsten spelen?"
Oma: "Ja hoor, als je maar niet te ver wegloopt..."
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #299 Gepost op: 20 juli 2012, 20:13:52 »
Oma ( 80 ) tegen kleindochter ( 8 ): "Toen ik zo oud was al jij moest ik al werken".
Kleindochter tegen oma: "Als ik zo oud ben al u moet ik nòg werken."

Groeten,
J@@P

 :D :D :D
Hier kan ik als pensioenadviseur de humor wel van inzien  :D :D :D :D

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Het grote moppendraadje !
« Reactie #298 Gepost op: 20 juli 2012, 20:11:40 »
Oma ( 80 ) tegen kleindochter ( 8 ): "Toen ik zo oud was al jij moest ik al werken".
Kleindochter tegen oma: "Als ik zo oud ben al u moet ik nòg werken."

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Het grote moppendraadje !
« Reactie #297 Gepost op: 19 juli 2012, 08:07:02 »
Of het welbekende advies: "Neem maar een asperientje en als je eind van de week nog last hebt kom dan maar terug".

Hier krijgen we altijd de vraag: Wat denkt u er zelf van? Wij antwoorden dan altijd: Als we dat vertellen krijgen we 45 euro van je  :D en daarnaast als we het zelf wisten zaten we hier niet.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote moppendraadje !
« Reactie #296 Gepost op: 19 juli 2012, 07:59:17 »
Of het welbekende advies: "Neem maar een asperientje en als je eind van de week nog last hebt kom dan maar terug".

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Het grote moppendraadje !
« Reactie #295 Gepost op: 19 juli 2012, 07:58:06 »
komt een man bij de dokter .
die zegt meneer de dokter als ik hier druk met mijn wijsvinger doet het zeer .
en als ik hier druk ook en hier ook .
en hier ook en hier ook .
ineens    zegt de dokter .
meneer ik weet wat er aan de hand is .
u heeft een gebroken vinger

Zo zie je maar, hoe dezelfde symptomen tot verschillende diagnoses kunnen leiden. Deze man was namelijk al eerder bij een andere dokter geweest die 'm wegstuurde met het simpele advies: "Niet meer drukken".

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote moppendraadje !
« Reactie #294 Gepost op: 18 juli 2012, 21:56:09 »
Duitsers hebben toch een klein beetje gevoel voor humor



 :D

De afslag erna was die naar Deutschland.

HansK

  • Gast
Re:Het grote moppendraadje !
« Reactie #293 Gepost op: 18 juli 2012, 21:22:13 »
komt een man bij de dokter .
die zegt meneer de dokter als ik hier druk met mijn wijsvinger doet het zeer .
en als ik hier druk ook en hier ook .
en hier ook en hier ook .
ineens    zegt de dokter .
meneer ik weet wat er aan de hand is .
u heeft een gebroken vinger
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2012, 21:56:40 door HansK »