Auteur Topic: Mijn "Nieuwe Analoge Camera "  (gelezen 2209 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Mijn "Nieuwe Analoge Camera "
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2018, 12:48:03 »
Het is zeker leuk om ook weer analoog te fotograferen. Je wordt gedwongen om nog beter bij het nemen van een foto na te denken en door de zoeker te kijken. Je kunt namelijk niet meteen het resultaat zien en aan de hand daarvan je instellingen en/of compositie aanpassen. Het is steeds weer spannend als de foto's ontwikkeld worden om te zien hoe ze geworden zijn.

Ik sta echter ook soms wel voor gek als ik met een analoge camera fotografeer: Maak ik een foto en ga ik daarna naar de achterzijde van de camera kijken hoe de foto geworden is ::)

Wat de eerlijkheid van de mensen op marktplaats betreft: ik ben ook al een paar maal positief verrast door de eerlijkheid van de verkopende partij. De mensen zijn lang niet altijd zo slecht als ze voorgespiegeld worden, maar er zitten natuurlijk altijd een paar rotte appels tussen.

Groet,  Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Mijn "Nieuwe Analoge Camera "
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2018, 12:48:03 »

Offline redikim

  • Newbie
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: Mijn "Nieuwe Analoge Camera "
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2018, 21:15:27 »
Leuk dat je het super vindt om handmatig het diafragma en/of de sluitertijd in te stellen; met mijn K-3II en K-5 doe ik bijna niet anders, inclusief scherpstelling, maar heb dan wel het voordeel van de digitale technieken, zoals: ISO waarde te kunnen variëren/controle gemaakte opname/gemakkelijk achteraf te kunnen corrigeren/uitsnijden/versturen etc.

groeten, Arno


Tuurlijk heb ik ook nog een digitale Pentax, waar van alles mogelijk mee is, maar het ouderwetse analoge heeft toch ook wel iets.
Ga binnenkort maar eens op pad, met beide, en dan twee dezelfde foto's maken.
1x analoog, en 1x digitaal, ben benieuwd naar de resultaten.
Pentax K-x met 18-55mm en 50-200mm DA-L kit lens,
Pentax ME Met Tokina ATx 28-85, en Tokina RMC 80-200.
Pentax P30T, Pentax A-zoom 28-80.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Mijn "Nieuwe Analoge Camera "
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2018, 21:11:14 »
Analoog fotograferen is wat bewerkelijker dan digitaal, zeker als je zelf gaat ontwikkelen. Maar die grotere vlijt kan ook een grotere tevredenheid opleveren, als de resulterende foto naar je smaak is. Althans zo stel ik me dat voor. Ik heb zelf nog gefotografeerd met de middenformaat camera P645N.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Mijn "Nieuwe Analoge Camera "
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2018, 19:54:48 »
Hier kan ik alles mee, handmatig diafragma, of handmatig sluitertijd, en volledig automaat.
Leuk dat je het super vindt om handmatig het diafragma en/of de sluitertijd in te stellen; met mijn K-3II en K-5 doe ik bijna niet anders, inclusief scherpstelling, maar heb dan wel het voordeel van de digitale technieken, zoals: ISO waarde te kunnen variëren/controle gemaakte opname/gemakkelijk achteraf te kunnen corrigeren/uitsnijden/versturen etc.

groeten, Arno

Offline redikim

  • Newbie
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Mijn "Nieuwe Analoge Camera "
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2018, 16:36:33 »
Gelukkig bestaan ze nog.
Eerlijke mensen.
Ik had op marktplaats een mooie P30T gevonden met een Pentax 28-80 lens.
Mijn bod was geaccepteerd, maar bij het controleren van de camera gaf de verkoper aan dat de sluiter soms bleef hangen, en dat wilde ze me niet aandoen.
Ze had immers geadverteerd met volledig en probleemloos werkend, en had hem dus zonder iets te zeggen gewoon op kunnen sturen.
Maar nee, ze mailde het me, stortte meteen het geld terug en verwijderde de advertentie.

Een paar dagen geleden vond ik er wederom 1, via tweedehands.nl in Belgie,  compleet met de originele papieren uit Juni 1994, van de eerste eigenaar.
Komt net binnen, nou ik kan je vertellen, alsof ik hem gisteren zelf in de winkel heb gekocht.
Zowel van binnen als buiten in nieuwstaat.
Batterijen erin gedaan, nagekeken, rolletje ingedaan en klaar voor aktie.
Hier ben ik dus supoer blij mee.
Dat kunststof, nou en.
Hier kan ik alles mee, handmatig diafragma, of handmatig sluitertijd, en volledig automaat.
Superrrrrr!!
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2018, 18:21:04 door redikim »
Pentax K-x met 18-55mm en 50-200mm DA-L kit lens,
Pentax ME Met Tokina ATx 28-85, en Tokina RMC 80-200.
Pentax P30T, Pentax A-zoom 28-80.