Auteur Topic: 3D  (gelezen 824 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re: 3D
« Reactie #6 Gepost op: 9 december 2017, 09:04:14 »
Dank voor de reacties heren.  :good:

@6x7: dat kan hoor, als je er ongeveer zo uitziet.  :)

@Alwin: geloof het of niet, maar meestal pruts ik maar wat aan. Deze was uit het begin van de shoot waar we een right-in-your-face foto maakten voor mijn symmetrie project. Die setup staat al 30 beelden vast: enkele lamp met vierkante dish 45 graden net buiten beeld centraal boven het hoofd. Tussendoor even wat bewegen en daarna weer terug naar strak. Dit was eentje van tussendoor. Natuurlijk heb ik wel globaal een idee waar ik heen wil en inmiddels ken ik mijn lampen en lichtvormers aardig dus weet ik hoe ik bij moet sturen. In de studio ligt staat een schap met Elle's, Vogue's en Bazaar's voor inspiratie en ik heb ook nogal wat moodboards en poses op mijn laptop staan.

Vriendelijke groet, René

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: 3D
« Reactie #6 Gepost op: 9 december 2017, 09:04:14 »

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: 3D
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2017, 21:48:33 »
Inderdaad een 3D effect middels de belichting gecreëerd. Mooie foto, die het op mijn pc scherm een stuk beter doet dan op het scherm van mijn i-pad.

Heb jij een boek waarin al deze belichtingsideeën staan of zo? Ik heb een keer een boek gedownload met daarin ongeveer 1000 poses die een vrouwelijk model kan aannemen. Kan best wel handig zijn, als zowel ik als het model geen idee hebben. Niet dat ik een plan heb in die richting ...
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3514
  • Geslacht: Man
Re: 3D
« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2017, 12:41:32 »
Pracht plaat :good:.

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: 3D
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2017, 11:32:53 »
Mooi flatterend portret, de ogen spreken, ik zou er zelf erg blij mee zijn als ik zo afgebeeld werd 8)
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: 3D
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2017, 07:50:44 »
Goede foto, waarbij inderdaad een 3D effect ontstaat door de reflector, versterkt door het grotere contrast middels het stoppelbaardje.

Groeten, Arno

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
3D
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2017, 23:26:38 »


Collega fotograaf Andries voor de lens.

Belichting met een enkele vierkante dish en zilveren reflector op buikhoogte.

Vriendelijke groet, René