Auteur Topic: Al 27 jaar  (gelezen 1363 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koor

  • Gast
Re: Al 27 jaar
« Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2007, 19:14:01 »
Welkom! :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Al 27 jaar
« Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2007, 19:14:01 »

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Al 27 jaar
« Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2007, 09:52:02 »
Van harte welkom!

Mooie foto's op de website. Ik heb 'vroeger' ook veel met
dia's gewerkt. Geeft inderdaad een hele goede kwaliteit mbt kleur
en scherpte.

Nou gaat dat met digitale camera's ook wel de goede richting op en
kun je in je digitale doka ook nog het nodige bijsturen. Dit is natuurlijk
naast het praktische van digitale fotografie ook een groot voordeel.

Grts
Hen
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

lreyns

  • Gast
Re: Al 27 jaar
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2007, 23:01:13 »
Welkom op ons forum,
Weer zo'n "ouwe" Pentax liefhebber erbij.

Lucien

Offline hoeke39

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 356
  • Geslacht: Man
Re: Al 27 jaar
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2007, 11:56:43 »
Hallo,
Welkom op dit forum.
Ik heb je website bekeken, indrukwekkend wat daar allemaal op staat. :)

Als je altijd blijft doen, wat je altijd hebt gedaan, zal je krijgen, wat je altijd heb gekregen!                                ______________________________

jbusser

  • Gast
Re: Al 27 jaar
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2007, 11:14:57 »
Een klein deel van mijn foto's (nog niet de beste maar om vast te vullen) staan op mijn site.
En ik ben al bijna helemaal digitaal, gewoon puur voor het gemak en wellicht ook een stukje luiheid.
De dia-rolletjes-voorraad slinkt maar heeel langzaam en de camerá gaat ook al niet meer mee op reizen.
Het enige dat ik eigenlijk écht mis is het kunnen presenteren van digi's door het gebrek aan een beamer (laptop heb ik wel) en een schreeuwende en klakkende dia-projector: ach, daar zit bijna niemand meer op te wachten.
Omdat ik ook daadwerkelijk research doe naar reptielen en amfibieën is het maken van compleet geannimeerde presentaties ook heel handig en met dia's gewoon niet mogelijk.
Ik ben dus ook druk zoekende naar de beste (betaalbare!) manier om mijn dia's digitaal te krijgen.
Maar.... Ik heb er meer dan 3000 waarvan er zeker 2000 over moeten.
Mijn HP scanner maar heel aardige dia scans maar dan duurt het het alles bij elkaar non-stop toch zo'n
33 uur als ik heeeeeel snel werk.
Ik werk nu af en toe met een dia-duplicatielens (met M42 adapter) en dat gaat soms aardig en wat sneller, maar erg profesioneel is het niet.
Maar, digitaal is absoluut de toekomst, ook voor mij!

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Al 27 jaar
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2007, 11:01:24 »
Hoi en welkom op dit forum.
Analoog is zo gek nog niet hoor .....en helemaal dia's. Ben ik namelijk ook gek op, vooral de prachtige kleurstellingen (terwijl ik ook heel veel van zwart-wit foto's hou) die mogelijk zijn.
Voor dat doel heb ik naast mijn Pentax ook een Fuji s6500fd. Deze staat default op de diachrome stand. Prachtige foto's rollen daaruit.

Ben wel benieuwd naar wat insekten foto's van je.


Johan.


Toch vermoed ik dat je op een gegeven moment volledig digitaal gaat  :)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: Al 27 jaar
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2007, 10:39:13 »
Welkom hier op het Pentax forum! 8-)
Je hebt al een aardige verzameling zo te zien!
Hoop snel wat resultaten te zien  ::)

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

jbusser

  • Gast
Al 27 jaar
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2007, 10:25:10 »
Even iets over mijzelf...
Ik fotografeer al vanaf mijn 16e met pentax camera's en ben niet om te krijgen!
Ik startte met een MV1, later ME, ME super, P30, ProgramA, en de laatste analoge: een MZ10.
Vorig jaar mei ben ik einbdelijk overgegaan op digitaal waarbij het gemak mij overtuigde (ik had al een compact digitaaltje).
Eigenlijk door financiele beperking kocht ik en *ist DL en daarnaast was destijds alleen de DS bog maar een optie en die had te weinig extra om het prijsverschil te vergoeilijken... Dacht ik!
Nu blijkt dat mijn AF400FTZ flitser niet automatisch kan werken met de DL maar dat wél had gekunnen met de DS(??? van internetbronnen) i.v.m. TTL en PTTL verschil.
Jammer, want nu moet ik in de toekomst tóch voor een FGZ-je gaan, en ook die zijn niet goedkoop.
Verder vind ik de DL een fabuleuze camera, ik ben grotendeels natuurfotograaf en met de prima lenzenkit van de analoge periode kan ik vrijwel alles wat ik wil!
Mijn interesses liggen voornamelijk in het fotograferen van geleedpotige dieren (insecten, spinnen etc) Reptielen en amfibieën.
Ik geef (gaf) ook dia-lezingen door het land aan aquarium- en terrariumverenigingen, scholen etc. maar juist door de komst van de digitale camera is dat nu (even) verleden tijd omdat een beamer nu onontbeerlijk is en te duur om aan te schaffen.
Daarnaast hebben de meeste verenigingen niet zo'n ding in huis, dus... wachten maar.
Ik blijf vervent aanhanger van analoge (dia-) fotografie en ook mijn MZ10 zal dienst blijven doen tot ik door mijn rolletjes heen ben.
Waarschijnlijk zal daarna ook deze in mijn "gebruikte camera-kabinetje" komen omdat verkoop de moeite niet loont.
Pakketje wat ik in huis heb (buiten vernoemde camera's maak als kitlens heel competatief)
Kitlent DA 17-55 (redelijk voor "snelle kiek")
SMC 28-80 (meest gebruikt, uit analoge periode)
FA J 70-300 (beetje miskleun van Pentax)
Tamron 500mm spiegel (wel vast diafragma maar oh jé: 750mm om digitaal: heel erg prettig soms!)
Vanguard 3-poot lichtgewicht statief
en de FTZ400AF flitser die ik (bijna) niet meer gebruik.

Ik kan hier behoorlijk mee uit de voeten.

Ik hoop hier geregeld vragen te kunnen stelen maar ook vragen te kunnen beantwoorden als verstokt internetgebruiker en pentax-Fan!