Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1372 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Even voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2018, 00:04:08 »
Geprobeerd 1 foto toe te voegen, maar tot nu toe geen succes.
Misschien kan de uitleg van Thoran je helpen: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=36336.msg326933#msg326933

Mijn eigen  uitleg voor het verzenden van foto's met Tinypic als voorbeeld: www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=40681.0

groeten, Arno
« Laatst bewerkt op: 7 juli 2018, 00:13:31 door abakker »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Even voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2018, 00:04:08 »

Offline Bajonet

  • Newbie
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: Even voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 6 juli 2018, 23:21:23 »
Geprobeerd 1 foto toe te voegen, maar tot nu toe geen succes.

« Laatst bewerkt op: 6 juli 2018, 23:38:29 door Bajonet »
De beste camera is de camera die je bij je hebt.

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Re: Even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2018, 22:02:08 »
Leuke kennismaking, Martijn.

Ben benieuwd naar jouw pixelshift landschapsfoto's.!!  Dus laat maar komen...  :)

Groeten, Luciën
Met vriendelijke groet, Luciën

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2018, 10:10:36 »
Welkom op het forum Bajonet. Leuke en uitgebreide introductie van je zelf :good:.

Groet,  Peter

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2018, 15:11:38 »
welkom op dit forum.
je hebt een mooi verhaal.
deel je mx-1 verdriet,
heb ook en Pentax q verdriet.
jammer dat Pentax alleen nog maar staat
voor 35mm spiegelreflex camera's
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2018, 07:50:32 »
Hoi Martijn, welkom weer op het forum.

groeten, Arno

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2018, 19:06:32 »
Hallo Martijn, welkom op het forum. Zo te lezen loop je al even mee op fotografiegebied, maar idd altijd nuttige info te vinden op het forum. Plaats ook gerust eens wat van je werk.

Gr, Henk

Offline Bajonet

  • Newbie
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2018, 15:38:10 »
Hallo allemaal. Omdat ik graag wat meer wil lezen over de ervaringen van anderen met Pentax camera's en lenzen, ben ik na jaren maar weer eens ingelogd op het forum.
Ik woon in Drenthe, maar kom oorspronkelijk uit de buurt van Rotterdam. Fotograferen doe ik sinds mijn achtste en dat is nu dus 49 jaar. Begonnen met camera's uit de tas van mijn ouders, een Kodak Brownie Holiday en later een Zeiss Ikon. Op mijn 13e ongeveer kocht ik mijn eerste SLR, de Praktica LTL3 en ben ik dia's gaan maken. Veel plezier gehad met de Praktica, maar de kwaliteit was niet subliem, dus na een paar jaar overgestapt op Pentax, de ME-super met onder andere de 50mm f1,7. Heerlijke camera en fantastische lens. Tijdens het analoge tijdperk heb ik ook nog een SF-7 versleten, waarna ik digitaal ben begonnen met een Fuji S5000 camera'tje met maarliefst 3 megapixeltjes. Leuk ding en voor die tijd helemaal niet slecht, aardige allrounder voor landschappen, macro en tele. De ME-super en de SF-7 heb ik nog steeds, samen met een hele collectie analoge Pentax en Zeiss camera's voor in de vitrinekast.

De spiegelreflex kriebels bleven natuurlijk, dus na veel uitproberen de keuze gemaakt voor de K20 (eventjes Nikon geprobeerd, daar is mijn zoon mee verder gegaan; en wat is een Canon toch een onding qua bediening en menu). Na veel plezier met de K20 heb ik na een aantal jaren vanwege de digitale ontwikkelingen een K5 aangeschaft. Mooi compact en net zo handig in gebruik als de K20. Intussen had ik een leuke lens-collectie opgebouwd, maar daar is door omstandigheden niets van over. In 2016 heb ik namelijk de hele APS-C set ingeruild en daarvoor in de plaats de K1 met de 24-70mm f2,8 aangeschaft. Een droom van een camera. Geen lichtgewicht en zeker niet compact zoals de K5 met bijvoorbeeld de 40mm pancake lens er op. Omdat ik veel landschaps- en architectuurfoto's maak, is dat geen probleem, de camera staat voornamelijk op statief. Dat komt natuurlijk goed uit met het gebruik van het pixel-shift systeem, waarvan ik inmiddels een groot fan ben.
Voor gelegenheids- en straatfotografie gebruik ik naast de K1 een MX-1. Voor zover ik weet is er geen opvolger in de maak (Pentax onder Ricoh staat alleen nog voor spiegelreflexen) en dat is jammer, want het is een fantastisch camera'tje, gebouwd als een tank, met een mooi scherp f1,8 lensje en een uitklap schermpje.

Dat was het wel voor nu, ik zal niet elke dag op het forum aanwezig zijn, maar ik zal de artikelen die ik interessant vind zeker lezen.

Groeten,
Martijn
De beste camera is de camera die je bij je hebt.