Auteur Topic: 500px.com  (gelezen 10351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #69 Gepost op: 27 juli 2011, 20:40:54 »
Ik heb er nu 18 foto's staan. Ook ontdekt dat ik mijn tags niet goed heb gedaan (komma vergeten) en dan zijn ze ook minder vindbaar. Voor veel views heb je vrienden nodig of wel een heel bijzondere foto. Ik kan me voorstellen dat er velen zijn die na een tiental foto's te hebben gezet de hoop opgeven omdat er nog steeds maar 50 mensen kijken en een enkel stemmetje binnen komt. Voor de kommentaren hoef je het in ieder geval niet te doen, want dat zijn vlugge vingerwijzigingen naar beuatiful/wonderfull enz. Wel echt bijzonder prachtige foto's ontdekt in de tussentijd (o en die van jullie natuurlijk :D maar die kende ik al).

Kijk dit zijn de commentaren die je wel verder helpen in het leven: Хороший момент!!!
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2011, 22:17:04 door RonHendriks »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:500px.com
« Reactie #69 Gepost op: 27 juli 2011, 20:40:54 »

Jeroen_Cox

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #68 Gepost op: 27 juli 2011, 11:23:31 »
ook maar een account aangemaakt,
http://500px.com/Jeco-Impressions

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:500px.com
« Reactie #67 Gepost op: 26 juli 2011, 21:24:38 »
Ben ik het niet helemaal mee eens. De omgeving/setting is dan mss niets aan te doen maar voor mezelf ga ik wel analyseren: hoe is een foto tot stand is gekomen en wat is daarvan bruikbaar voor mij? Hetgeen weer leidt tot betere inzichten en inspiratie.

Ik heb laatst een boek gekocht over natuurfotografie en een bepaald hoofdstuk gaat over inzicht, compositie en vernieuwende foto`s. Ergens staat een stuk dat zegt:

Er zijn talloze boeken, tijdschriften, websites, etc met werkelijk adembenemende (natuur)foto`s. Één van de grootste valkuilen is dat je, als ambitieuze (natuur)fotograaf, verlamd kunt raken door de gedachte dit soort foto`s te moeten evenaren of overtreffen. Herken je dat? Houd dan voor ogen dat Rembrandt de Nachtwacht ook niet in één keer schilderde. Daar gingen vele voorstudies en onderschilderingen aan vooraf. Staat je dus niet blind op het eindresultaat van andermans proces  maar richt je op je eigen proces

Ben je ambitieus of competatief ingesteld, realiseer je dan dat de uitdaging niet is om de absolute top te bereiken maar om de weg af te leggen naar de top van jouw eigen kunnen. Daarmee gun je jezelf de ruimte om geinspireerd te blijven door het werk van anderen, in plaats van gedemotiveerd te raken.


Mooi omschreven en oh zo waar. Het raakt precies mijn eigen houding tov dit soort foto`s. Zie het als "the next level", voor jezelf dan.  :)

True!
Ben we benieuwd welk boek/schijver dat was ;-)

greetz,
Erik

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #66 Gepost op: 26 juli 2011, 18:42:18 »
Ik heb nog niet gekeken bij je.. als die paardenfoto er nou staat ga ik je een like geven :)
die staan er nog niet. Geduld even, ik loop met nog wat dingen achter.

patrick91

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #65 Gepost op: 26 juli 2011, 18:26:22 »
Ik heb nog niet gekeken bij je.. als die paardenfoto er nou staat ga ik je een like geven :)

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #64 Gepost op: 26 juli 2011, 18:03:13 »
Als je fot dislike stemmen krijgt kan dat toch terecht zijn in de ogen van de stemmer? Waarom zou je dan je foto weghalen om die reden Ron?

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik was het alleen nog niet gewend om tegen een dislike aan te lopen de laatste tijd. Al die aardige Pentaxmensen ook. Wilders heeft gewoon gelijk ieder zijn eigen volk, pentax bij pentax en nikon bij nikon :D zo zijn er geen teleurstellingen. Overigens vind ik de site verder wel prachtig en ben ik ook zeker van plan om eens wat beters (of anders, net hoe je het bekijkt) te produceren dan ik hier laat zien.

Ik kijk het eens even aan, en denk dat ik dat mijn eigen site ga hosten via 500px. Dan kun je ook meerdere mappen aanmaken en op die manier wat indelen. Toch ook wel zo handig aangezien ik van alle markten thuis ben.

patrick91

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #63 Gepost op: 26 juli 2011, 17:55:10 »
Als je fot dislike stemmen krijgt kan dat toch terecht zijn in de ogen van de stemmer? Waarom zou je dan je foto weghalen om die reden Ron?

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:500px.com
« Reactie #62 Gepost op: 26 juli 2011, 08:56:57 »
Je bedoelt 109 159 miljard  :( :( :dash1:

Is inmiddels opgelopen tot 215 miljard  :respect:
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:500px.com
« Reactie #61 Gepost op: 26 juli 2011, 08:06:31 »
Ja, een Griek, de 500 mm zal wel gekocht zijn van onze 109 miljard  :D :D :D :D :D :D
Je bedoelt 109 159 miljard  :( :( :dash1:

Cees

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:500px.com
« Reactie #60 Gepost op: 26 juli 2011, 07:51:49 »
1x.com is ook een goeie trouwens voor de geinteresseerden.
.....Dit soort sites werkt bijna demotiverend ;)

Ik heb me al geruime tijd geleden aangemeld bij 1x.com.
Hier staan echt prachtige opnames, veelal bewerkt.
Mij is het nog niet gelukt om er één foto doorheen te krijgen, demotiverend dus :(

Misschien toch ook eens hier gaan kijken.

Cees

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:500px.com
« Reactie #59 Gepost op: 26 juli 2011, 02:07:40 »
Maar goed, het lukt mij niet om foto's op te slaan, heb het in beide browsers (Firefox 5 & IE9) geprobeerd
maar tevergeefs.

Je kunt toch altijd een printscreen (shift + genoemde toets) doen en de inhoud van het klembord daarna plakken (bv. in irfanview) en evt. bijsnijden alvorens het op te slaan.  ;)

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:500px.com
« Reactie #58 Gepost op: 26 juli 2011, 02:04:29 »
welk formaat is dat? Is het wellicht afhankelijk van het scherm dat je hebt? Ik krijg 900x600 zoiets.

Mijn scherm meet 1680x1050 px en de foto's zie ik - en kan ik opslaan - in 900x600.

Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re:500px.com
« Reactie #57 Gepost op: 26 juli 2011, 01:12:35 »
heb je ook een account? Bij mij rechtsklikken en opslaan, maar je krijgt niet een vol formaat foto.

voorlopig geen betalend maar een free account, mijn Pro flickr account loopt pas in november ten einde
dus voorlopig wacht ik nog effe af. Ik vindt $50 overigens wel veel geld om foto's te hosten...

Maar goed, het lukt mij niet om foto's op te slaan, heb het in beide browsers (Firefox 5 & IE9) geprobeerd
maar tevergeefs.  :(

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #56 Gepost op: 26 juli 2011, 00:50:31 »
Effe geprobeerd zonder account en het lukt probleemloos (in 't formaat zoals je dat op je scherm ziet).
welk formaat is dat? Is het wellicht afhankelijk van het scherm dat je hebt? Ik krijg 900x600 zoiets.

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:500px.com
« Reactie #55 Gepost op: 26 juli 2011, 00:44:00 »
heb je ook een account? Bij mij rechtsklikken en opslaan, maar je krijgt niet een vol formaat foto.

Effe geprobeerd zonder account en het lukt probleemloos (in 't formaat zoals je dat op je scherm ziet).

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #54 Gepost op: 26 juli 2011, 00:08:08 »
Oei, nu wordt het pas eng: Ik wordt gevolgd door een Rus! Als het maar niet de KGB is :D

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #53 Gepost op: 25 juli 2011, 23:12:43 »
en hoe sla je bij 500px.com een foto op naar je pc? lijkt niet te werken onder Firefox...
heb je ook een account? Bij mij rechtsklikken en opslaan, maar je krijgt niet een vol formaat foto.

Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re:500px.com
« Reactie #52 Gepost op: 25 juli 2011, 23:09:18 »
en hoe sla je bij 500px.com een foto op naar je pc? lijkt niet te werken onder Firefox...

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:500px.com
« Reactie #51 Gepost op: 25 juli 2011, 22:48:20 »
Nee, er is wat anders aan de had, volgens mij zijn er serverproblemen. Uploaden lukt hier ook niet.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #50 Gepost op: 25 juli 2011, 22:44:26 »
Een foto verwijderen gaat via <klikken op foto> edit - delete ;-)

Hoe kun je trouwens zien of de stemmen likes of dislikes zijn?

greetz,
Erik
Dat deleten werkt niet zo te zien. Ik heb een foto met een stem en toch 0 punten, dus een dislike en die tellen af van de stemmen die je foto's samen in totaal hebben.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:500px.com
« Reactie #49 Gepost op: 25 juli 2011, 22:43:07 »
aha ben jij dat :(
Van je vrienden moet je het hebben  :D

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Rugzak

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
  • Met vallen en opstaan komen we er wel...
Re:500px.com
« Reactie #48 Gepost op: 25 juli 2011, 22:33:18 »
Aha, staat het daar........http://500px.com/terms
Tja, zijn kleine lettertjes.  ;)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:500px.com
« Reactie #47 Gepost op: 25 juli 2011, 22:29:26 »
en ziet dat er juridisch goed uit?

Je kunt geen foto verwijderen, of kijk ik ernaast? Ik heb een foto die dislike stemmen scoort en dat is niet goed voor de reputatie >:(

Prima zelfs!
"By uploading your photographic or graphic works to 500px you retain full rights that you had prior to uploading. We will do our best at protecting copyright, see next section for details.

By submitting photographic or graphic works to 500px at Upload page to your profile you agree that this content fully or partially may be used on 500px web-site for promotional reasons (such as photos at home page). By doing so, 500px will comply with the Canadian Copyright Act, which means your work will be properly attributed or quoted. No photographic content, emails, and other private information will be sold for any reasons by 500px
."

Een foto verwijderen gaat via <klikken op foto> edit - delete ;-)

Hoe kun je trouwens zien of de stemmen likes of dislikes zijn?

greetz,
Erik

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #46 Gepost op: 25 juli 2011, 22:27:02 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:500px.com
« Reactie #45 Gepost op: 25 juli 2011, 22:24:28 »
en ziet dat er juridisch goed uit?

Je kunt geen foto verwijderen, of kijk ik ernaast? Ik heb een foto die dislike stemmen scoort en dat is niet goed voor de reputatie >:(

 :D :D :D