Auteur Topic: 500px.com  (gelezen 10408 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick91

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #19 Gepost op: 23 juli 2011, 11:02:56 »
Er staan foto's bij die ik niet kan maken door het ontbreken van kennis van photoshop, of het ontbreken van de juiste lens. Dan komt de tijd ook nog eens om de hoek kijken en zijn we al een heel eind :)
Er blijven wel foto's over die ik ook zou kunnen maken met de tijd die ik heb en de spullen die aanwezig zijn. Als iemand een typisch NL landschap fotografeert en dat plaatst kunnen die mensen die in de bergen/bossen wonen net zo hard denken dat ze zelf op de verkeerde plaats wonen.. ooit toeristen horen zeggen dat het hier zo mooi vlak is? Ik wel! En dan de zee die voor het grootste deel van ons op relatief korte afstand voorhanden is.. dat is voor veel landen weer anders.

Is het gras wel groener? Ik ga mee met Ruurd!

En het citaat is ook geweldig! Schot in de roos :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:500px.com
« Reactie #19 Gepost op: 23 juli 2011, 11:02:56 »

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:500px.com
« Reactie #18 Gepost op: 23 juli 2011, 10:09:34 »
Ben ik het niet helemaal mee eens. De omgeving/setting is dan mss niets aan te doen maar voor mezelf ga ik wel analyseren: hoe is een foto tot stand is gekomen en wat is daarvan bruikbaar voor mij? Hetgeen weer leidt tot betere inzichten en inspiratie.

Ik heb laatst een boek gekocht over natuurfotografie en een bepaald hoofdstuk gaat over inzicht, compositie en vernieuwende foto`s. Ergens staat een stuk dat zegt:

Citaat
Er zijn talloze boeken, tijdschriften, websites, etc met werkelijk adembenemende (natuur)foto`s. Één van de grootste valkuilen is dat je, als ambitieuze (natuur)fotograaf, verlamd kunt raken door de gedachte dit soort foto`s te moeten evenaren of overtreffen. Herken je dat? Houd dan voor ogen dat Rembrandt de Nachtwacht ook niet in één keer schilderde. Daar gingen vele voorstudies en onderschilderingen aan vooraf. Staat je dus niet blind op het eindresultaat van andermans proces  maar richt je op je eigen proces

Ben je ambitieus of competatief ingesteld, realiseer je dan dat de uitdaging niet is om de absolute top te bereiken maar om de weg af te leggen naar de top van jouw eigen kunnen. Daarmee gun je jezelf de ruimte om geinspireerd te blijven door het werk van anderen, in plaats van gedemotiveerd te raken.

Mooi omschreven en oh zo waar. Het raakt precies mijn eigen houding tov dit soort foto`s. Zie het als "the next level", voor jezelf dan.  :)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

asplx

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2011, 05:01:39 »
tja...prachtige foto's stuk voor stuk. 1x.com is ook een goeie trouwens voor de geinteresseerden.
Dit soort sites werkt bijna demotiverend ;) kan m'n camera wel aan de wilgen kan hangen als ik het zo zie ;)
Verkeerd land om in te wonen zoals boven al gezegd, aan de andere kant zijn we ook allemaal wel in staat om dit soort platen te maken, er gaat alleen ontzettend veel meer tijd en toewijding in zitten en dat is niet altijd beschikbaar :)

Hoe ontzettend herkenbaar...

Tegelijk moet je realistisch blijven en je afvragen:
"Is het gras bij de buren werkelijk groener?"

Groeten,
Ruurd

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:500px.com
« Reactie #16 Gepost op: 23 juli 2011, 03:09:01 »
WOW  ???
Wat een mooie platen zitten daar tussen zeg.......
Daar kan ik heel, heel veel van leren en waarschijnlijk nooit benaderen.

Ctrl D en een +1 hier  :good:

tja...prachtige foto's stuk voor stuk. 1x.com is ook een goeie trouwens voor de geinteresseerden.
Dit soort sites werkt bijna demotiverend ;) kan m'n camera wel aan de wilgen kan hangen als ik het zo zie ;)
Verkeerd land om in te wonen zoals boven al gezegd, aan de andere kant zijn we ook allemaal wel in staat om dit soort platen te maken, er gaat alleen ontzettend veel meer tijd en toewijding in zitten en dat is niet altijd beschikbaar :)
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:500px.com
« Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2011, 14:09:42 »
WOW  ???
Wat een mooie platen zitten daar tussen zeg.......
Daar kan ik heel, heel veel van leren en waarschijnlijk nooit benaderen.

Ctrl D en een +1 hier  :good:

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

patrick91

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #14 Gepost op: 22 juli 2011, 09:08:17 »
Heb even gekeken bij de best beoordeelde foto's.. erg mooie tussen zeg!
CTRL-D voor mij :)

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #13 Gepost op: 21 juli 2011, 23:12:24 »
Hoebedoelu  ??? Wat is er tegen een leuke macrofoto?

Jan.
Niks natuurlijk, maar ik zie er wat veel voor mijn smaak. De goeie kan ik nog steeds waarderen, maar de andere vliegjes wil ik toch alleen maar met de mepper slaan.

gnodde

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2011, 23:03:35 »
Voordeel wat ik zo snel zie is niet allemaal van die leuke macrofotootjes [...]

Hoebedoelu  ??? Wat is er tegen een leuke macrofoto?

Jan.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:500px.com
« Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2011, 22:28:04 »
Grappig, ik zit er ook sinds van de week op. Eens zien of het wat is.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2011, 22:10:24 »
een account aangemaakt: http://500px.com/IamPhotographer

Daar ga ik de komende tijd eens wat aan onderzoeken. Kan ook een prima host voor mijn site zijn denk ik.

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #9 Gepost op: 21 juli 2011, 21:43:38 »
Ik had er al eens naar gekeken eerder, maar dat ziet er wel goed uit. Eigenlijk moet je wel zo'n upgrade hebben voor invulling van je eigen website voor $ 50 per jaar. Voordeel wat ik zo snel zie is niet allemaal van die leuke macrofotootjes, dus past ook wel bij mij. Al zijn ze wel flink van de sjop-optimalisatie.

gnodde

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2011, 21:32:20 »
Een artikel over 500px.com: http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/websites/500px_het_nieuwe_flickr_of_toch_niet.asp.
Is wellicht toch het overwegen waard.

Jan.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:500px.com
« Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2011, 20:03:52 »
Ik denk dat hij doelt op alle fraaie exotische foto's die op de site staan.  ;D

Oh, vandaarvan  ;)
Ik heb me vandaag aangemeld en vind het wel een leuke aanvulling.

macsterdam

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2011, 19:46:46 »
Ik denk dat hij doelt op alle fraaie exotische foto's die op de site staan.  ;D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:500px.com
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2011, 19:03:45 »
Als ik naar deze foto's kijk heb ik echt het gevoel dat ik in een verkeerd land geboren ben ???

Ik kan je even niet volgen.
Je kunt er zelf foto's op zetten, daar wordt dan door anderen op gestemd
Zelf kunt je ook stemmen op foto's en ook foto's van anderen tot je favorieten rekenen.
Wat ik zelf leuk vind is om te leren van foto's van anderen.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:500px.com
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2011, 18:21:49 »
ja best wel aardig.... ahem.. :)


gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

macsterdam

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2011, 18:21:20 »
Erg leuke site, thanks voor de tip. Ik kende het nog niet.
Dit is eigenlijk wat Flickr zou moeten doen, want de interface daarvan is redelijk achterhaald. Vergeleken met Flickr is 500px ruim twee keer zo duur en mist het nog de kracht van alle communities. Interessant om te volgen waar dit naar toe gaat.

Erg leuke foto ook trouwens  :)

bbwijdieks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2011, 18:04:53 »
Als ik naar deze foto's kijk heb ik echt het gevoel dat ik in een verkeerd land geboren ben ???

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
500px.com
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2011, 17:15:24 »
Wellicht voor de geïnteresseerden een leuke site om je foto's te plaatsen: www.500px.com

Leuke foto die ik daar tegenkwam: http://500px.com/photo/159359
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2011, 17:24:10 door Edzo »