Auteur Topic: Fotolinks Dropbox vervallen  (gelezen 1931 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #12 Gepost op: 2 juli 2017, 11:10:56 »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #12 Gepost op: 2 juli 2017, 11:10:56 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #11 Gepost op: 4 april 2017, 14:29:37 »
Maar begonnen met het repareren. Moet nog wel weer wennen aan het gebruik van Photobucket.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2017, 17:07:05 »
Ik zie dat vanavond ineens mijn dropbox links ook niet meer werken. Nu maar de laatste topics omgezet naar Flicr, maar dan zie ik geen exif meer in de foto's....
Ja, ik merk dat al mijn dropbox links nu niet meer werken.
Nu eerst even nadenken of ik alles mog wil/kan repareren.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2017, 09:29:24 »
Thanx! Ik gebruik Flickr nog maar sinds kort, dus ik heb nog niet alle opties uitgevonden.
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2017, 22:37:16 »
Ik zie dat vanavond ineens mijn dropbox links ook niet meer werken. Nu maar de laatste topics omgezet naar Flicr, maar dan zie ik geen exif meer in de foto's....

In het origineel geeft FLICKR de EXIF gegevens mee .. in de andere maten niet.

BBCode

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2017, 21:45:57 »
Ik zie dat vanavond ineens mijn dropbox links ook niet meer werken. Nu maar de laatste topics omgezet naar Flicr, maar dan zie ik geen exif meer in de foto's....

Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2016, 21:06:53 »
Ik heb nog geen mail van Dropbox ontvangen, maar dat wordt dus wel een flink gedoe. Heb nog wel een Photobucket account, maar die ook al lang niet gebruikt. Zijn er hier nog mensen die photobucket gebruiken?

grtz, Andre

Ja, hiero!
Ben er wel tevreden over.

BTW, in de krant stond dat yahoo gehackt was en niet zo veilig is... hoe zit het dan met yahoo's Flickr?



Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2016, 14:56:12 »
Ik heb nog geen mail van Dropbox ontvangen, maar dat wordt dus wel een flink gedoe. Heb nog wel een Photobucket account, maar die ook al lang niet gebruikt. Zijn er hier nog mensen die photobucket gebruiken?

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

  • Gast
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2016, 15:31:54 »
Vroeger werkte ik met Tinypic, maar die draaiden de foto's de nek om door flink te snijden in de kwaliteit om zo het dataverkeer uit te sparen. Uiteindelijk daar mijn account beëindigd en hier alle draadjes verwijderd. Ik vermoed dat Dropbox ook de links verandert om van het dataverkeer van oude meuk af te komen. Hup de prullenbak erin. De laatste jaren hier met Dropbox gewerkt, maar die map heb ik vorig jaar een keer koud gezet omdat ik de zin van het delen van foto's even niet zag. Hier dus ook geen foto's meer te zien van mij. Dropbox is naast flickr denk ik wel een belangrijke bron voor forums. Flickr bied ook alles gratis aan en aan gratis komt toch een keer een eind omdat de kosten voor opslag en dataverkeer best heel hoog zijn.

Ik zal mijn draadjes hier ook eens verwijderen die er staan, want geen foto's meer in te zien.

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2016, 11:24:16 »
Als ik het zo lees, vervallen alle links naar foto´s die we ooit op het Pentax forum gezet hebben. Als mijn redenering klopt zullen veel foto topics geen afbeeldingen meer bevatten  :(
Dat geldt dan toch gelukkig alleen voor foto's die via Dropbox 'public' gezet zijn... Foto's die op andere manieren geplaatst zijn blijven zichtbaar.

Als jij altijd via Dropbox geplaatst hebt worden inderdaad al jouw foto's onzichtbaar.
Je kunt jouw postings wel terugvinden en nieuwe gedeelde links plaatsen. Dat is wel een 'gedoe'... Tja...  :(
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

RonHendriks

  • Gast
Re: Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2016, 10:31:04 »
Op het Internet is niks voor eeuwig.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Fotolinks Dropbox vervallen
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2016, 09:39:52 »
Ik kreeg, zoals alle gebruikers van Dropbox, onderstaande mail.
Als ik het zo lees, vervallen alle links naar foto´s die we ooit op het Pentax forum gezet hebben. Als mijn redenering klopt zullen veel foto topics geen afbeeldingen meer bevatten  :(
Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp.
Met vriendelijke groet,
Albert

We zijn altijd op zoek naar manieren om het delen van je mappen en bestanden met Dropbox te verbeteren. De openbare map was de eerste methode die we gebruikten voor het delen van items. Sindsdien hebben we nog betere manieren ontwikkeld om veilig te delen en samen te werken met teamleden.

Om die reden bieden we binnenkort geen support meer voor de openbare map. Gebruikers van Dropbox Basic kunnen de openbare map nog gebruiken tot 15 maart 2017. Na die datum worden de bestanden in je openbare map als privé aangemerkt. Eventuele links naar die bestanden worden ook uitgeschakeld. Uiteraard blijven je bestanden veilig opgeslagen in Dropbox.

Wil je graag bestanden blijven delen in je openbare map, dan kun je nieuwe gedeelde links maken. Vergeet in dat geval niet de nieuwe URL's naar je collega's te sturen.

Naast gedeelde links hebben we een aantal opties voor delen ontwikkeld die samenwerking eenvoudiger maken en je meer controlemogelijkheden bieden. Ga voor meer informatie naar ons Helpcentrum.

Team Dropbox
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters