Auteur Topic: Wat vinden jullie van mijn site?  (gelezen 2770 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #24 Gepost op: 6 april 2016, 22:02:04 »
Die rechter muisklik is niet zo spannend. Iemand die de foto wil hebben krijgt hem toch wel met "knipprogramma" of "printscreen". Daar zou ik geen betaalde tool voor aanschaffen.
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #24 Gepost op: 6 april 2016, 22:02:04 »

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #23 Gepost op: 6 april 2016, 21:15:21 »
Er is een plugin die kost alleen $65,-  :'(

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #22 Gepost op: 6 april 2016, 20:59:09 »
Dat is zeker zo, alleen bij het (volledig) uitschakelen van de rechtermuis-klik op de site wordt het wel een stuk omslachtiger....... Maar nogmaals, alleen jij bepaalt of je dat je het waard is of dat je het een probleem vindt....... :azn:

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #21 Gepost op: 6 april 2016, 20:10:32 »
Ik las dat het altijd wel mogelijk is om een foto uit een site te halen via die of paginabron.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #20 Gepost op: 6 april 2016, 19:21:53 »
Probeer nu nog eens op de teamfotografie deel een rechtermuisclick copy te doen?

http://bnn.photography/teamfotografie.html
Rechtstreeks een foto opslaan, lukt niet meer idd. Maar via rechtermuis-klik--> pagina-info --> media kan ik alsnog de foto's opslaan op mijn PC. Of dat erg is, is aan jou  :)


Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #19 Gepost op: 6 april 2016, 18:59:21 »
Groene achtergrond??? je bedoeld het groen in de foto?

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #18 Gepost op: 6 april 2016, 16:55:58 »
Op mijn werk wordt de site als niet veilig beschouwd ( ;)), maar thuis lukt het wel. Overall vind ik de lay-out wel netjes en rustig.

Eén opmerking: bij projecten valt een deel van de tekst weg omdat het dezelfde kleur heeft als de achtergrond. Kawasaki groen is mooi, maar niet tegen een groene achtergrond.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #17 Gepost op: 6 april 2016, 12:07:39 »
Probeer nu nog eens op de teamfotografie deel een rechtermuisclick copy te doen?

http://bnn.photography/teamfotografie.html

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #16 Gepost op: 5 april 2016, 23:15:59 »
Je hebt een klein beetje een rommeltje gemaakt met de quote-functie op het forum....... :) :afro:  :lolk:
Ik zet jouw tekst en jouw quotes van mij waar ik op reageer tussen [...]

[...]
- ik vind de automatische afspeelfunctie in de foto-albums niet prettig. Op de openingspagina geen probleem maar in een album blader ik liever zelf.
Citaat

    Aangepast!
[...]
Alleen voor het z/w album. Landschappen en teamfotografie hebben nog steeds een diavoorstelling.

En aanvullende opmerkingen: de grijstinten op de achtergrond van de verschillende albums is niet gelijk en op mijn 24" scherm verlies ik het menu uit het scherm als ik een album bekijk. Scrollt toch ff minder makkelijk.

[...]
- het album teamfotografie (ook te bereiken "projecten --> lees meer)  vind ik qua opmaak nog niet zo fijn, mn de "panorama-foto" onder de diashow;
Citaat

    is de foto eronder te hoog? of wat is er mis?
[...]
De verdeling "fotoalbum" -> naar beneden scrollen --> panoramafoto (waar overheen gescrolled wordt) --> filmpje -->reclame/teamledenfoto's vind ik niet prettig om naar te kijken.

[...]
Bedankt voor de input!
[...]
Graag gedaan!

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #15 Gepost op: 5 april 2016, 22:43:32 »
Ik kan grotendeels meegaan in wat hiervoor geschreven is!
Ik vind de openingspagina mooi overzichtelijk en de diashow aan de bovenzijde bevalt prima. Ook de snelheid van wisselen. En de site laadt ook mooi snel!
Wel nog een paar puntjes (maar wellicht ook omdat je nog bezig bent en e.e.a nog moet adresseren, maar ik zal ze toch noemen)
- bij het naar beneden scrollen verschuiven idd de drie thubnails onder "services" naar buiten: komt onrustig over;
Citaat
Tja....
- de hoogte van "projecten" en "ons Team"/"dit gedeelte wordt binnenkort etc" verschilt, ook de achtergrond-foto;
Citaat
De achtergrondfoto is ook anders de hoogte heb ik aangepst. Weet nog niet wat ik in het onderste vak moet doen.
- de foto-albums onder "landschappen", motor sport" en "zwart-wit" verschillen nogal qua opmaak en navigatie;
Citaat
Hier ben ik nog aan het kijken welke layout het mooist is, echter de keuze is beperkt in Muse!
- ik vind de automatische afspeelfunctie in de foto-albums niet prettig. Op de openingspagina geen probleem maar in een album blader ik liever zelf.
Citaat
Aangepast!
- ik zou ook de thumbnails naar de individuele albums "doorklikbaar maken" en niet alleen de tekst eronder; 
Citaat
Done!
- bij doorklikken op het album "motor sport" kom ik op een album dat "sport" heet. En in de menuopmaak van dit album kan ik doorklikken naar "teamfotografie". Menustructuur/albumstructuur is nog niet consistent.
Citaat
Dit ben ik nog aan het uitzoeken.
- het album teamfotografie (ook te bereiken "projecten --> lees meer)  vind ik qua opmaak nog niet zo fijn, mn de "panorama-foto" onder de diashow;
Citaat
is de foto eronder te hoog? of wat is er mis?
- ik vind zelf de groene randjes rond het contact formulier niet zo mooi en ook de "submitt-button" niet zo;
Citaat
Dat is een keuze en er is veel van dit groen wat terugkomt op de site elementen, hij wordt rood als je iets niet goed invult!
- wellicht handig om "rechtermuis-klik-bescherming" toe te passen op de afbeeldingen;
Citaat
Dat moet ik nog even uitzoeken, in principe staat mijn sig. in de foto, maar dat is eruit te snijden natuurlijk
- hoewel niet noodzakelijk om je rechten te beschermen is het wellicht handig om nog een pagina op te nemen met info over je auteursrechten.

Het ziet er veelbelovend uit en ik zie het graag als je verder met de ontwikkeling bent  :)

Bedankt voor de input!

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #14 Gepost op: 5 april 2016, 20:44:27 »
Ik kan grotendeels meegaan in wat hiervoor geschreven is!
Ik vind de openingspagina mooi overzichtelijk en de diashow aan de bovenzijde bevalt prima. Ook de snelheid van wisselen. En de site laadt ook mooi snel!
Wel nog een paar puntjes (maar wellicht ook omdat je nog bezig bent en e.e.a nog moet adresseren, maar ik zal ze toch noemen)
- bij het naar beneden scrollen verschuiven idd de drie thubnails onder "services" naar buiten: komt onrustig over;
- de hoogte van "projecten" en "ons Team"/"dit gedeelte wordt binnenkort etc" verschilt, ook de achtergrond-foto;
- de foto-albums onder "landschappen", motor sport" en "zwart-wit" verschillen nogal qua opmaak en navigatie;
- ik vind de automatische afspeelfunctie in de foto-albums niet prettig. Op de openingspagina geen probleem maar in een album blader ik liever zelf.
- ik zou ook de thumbnails naar de individuele albums "doorklikbaar maken" en niet alleen de tekst eronder;
- bij doorklikken op het album "motor sport" kom ik op een album dat "sport" heet. En in de menuopmaak van dit album kan ik doorklikken naar "teamfotografie". Menustructuur/albumstructuur is nog niet consistent.
- het album teamfotografie (ook te bereiken "projecten --> lees meer)  vind ik qua opmaak nog niet zo fijn, mn de "panorama-foto" onder de diashow;
- ik vind zelf de groene randjes rond het contact formulier niet zo mooi en ook de "submitt-button" niet zo;
- wellicht handig om "rechtermuis-klik-bescherming" toe te passen op de afbeeldingen;
- hoewel niet noodzakelijk om je rechten te beschermen is het wellicht handig om nog een pagina op te nemen met info over je auteursrechten.

Het ziet er veelbelovend uit en ik zie het graag als je verder met de ontwikkeling bent  :)

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #13 Gepost op: 5 april 2016, 19:07:12 »
Mooie layout en vind hem ook lekker rustig.

En wat andere zeggen dat ze zelf de dia show willen kunnen controleren kan ik ook wel begrijpen. Valt er niet iets te doen met een pauze knop ofzo? ( http://www.versusshop.nl/ of zoals hier als je er met je muis op staat dat die niet door gaat. Zie rechts boven, voor timer.)
Maar ben ik de enige waarbij het scrollen tussen services, projecten en ons team zeer haperig gebeurt? Dit is iets wat ik zeer irritant vind.
En het weg schuiven van de services bij weg scrollen is leuk maar of het er handiger van wordt kan ik nog geen uitsluitsel over geven.

En als laatste dat er nog naar de functionaliteit voor mobiele apparaten (lees telefoon) gekeken moet worden. Want bij mij scrollen de services en contact mee over de pagina op de voorgrond.
« Laatst bewerkt op: 5 april 2016, 19:51:43 door 1up »
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #12 Gepost op: 5 april 2016, 18:46:12 »
ook mij stoort dat de diashow zo vlug gaat. Ik ben net aan het kijken en denk van waauw, hops weg is die. De 1e keer gaat nog, maar bij de 3e keer irriteert het.
Laat me met rust kijken of laat het weg!    >:(

Gr. Joop  ;)

Goed, ik heb de tijd aangepast naar 6 sec. misschien is dat prettiger.

Offline moto

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #11 Gepost op: 5 april 2016, 17:10:39 »
ook mij stoort dat de diashow zo vlug gaat. Ik ben net aan het kijken en denk van waauw, hops weg is die. De 1e keer gaat nog, maar bij de 3e keer irriteert het.
Laat me met rust kijken of laat het weg!    >:(

Gr. Joop  ;)

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #10 Gepost op: 5 april 2016, 12:03:07 »
Het zit niet in het abonnement.
Werk wel heel fijn!

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #9 Gepost op: 5 april 2016, 11:17:45 »
De site is gemaakt in Muse van adobe.
bedoel je dat de thubnails groter moeten? en de grote foto is goed?
Maar een diashow is voor een foto pagina toch het belangrijkst als je een fotosite hebt zonder voorbeelden..... of ik begrijp je niet helemaal.

Ok, dat werkt dus best goed. Ben benieuwd of dat ook in het CC abonnement zit.

Ik bedoelde dat zowel de thumbs als de foto's een stuk groter mogen en de diashow op de voorpagina is effectief, maar op de foto/gallery pagina's niet nodig m.i., als voorbeeld op die pagina in principe gewoon de 1e foto van het rijtje thumbs.

Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #8 Gepost op: 5 april 2016, 10:17:30 »
Ik vind hem best goed, de voorpagina is duidelijk, de diashows vind ik, behalve voor de voorpagina, niks toevoegen.

Rustige layout/font/kleuren, alleen de thumbnails in de gallerijen zijn veels te klein en de foto's daar ook vind ik, hoeft niet heel veel groter, maar iets van 40% groter mag wel denk ik.

Hoe heb je hem gemaakt als ik vragen mag ?

Groeten, Sander

De site is gemaakt in Muse van adobe.
bedoel je dat de thubnails groter moeten? en de grote foto is goed?
Maar een diashow is voor een foto pagina toch het belangrijkst als je een fotosite hebt zonder voorbeelden..... of ik begrijp je niet helemaal.

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #7 Gepost op: 5 april 2016, 09:50:40 »
Ik vind hem best goed, de voorpagina is duidelijk, de diashows vind ik, behalve voor de voorpagina, niks toevoegen.

Rustige layout/font/kleuren, alleen de thumbnails in de gallerijen zijn veels te klein en de foto's daar ook vind ik, hoeft niet heel veel groter, maar iets van 40% groter mag wel denk ik.

Hoe heb je hem gemaakt als ik vragen mag ?

Groeten, Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #6 Gepost op: 5 april 2016, 09:21:46 »
Ik vind hem er goed uit zien, lekker overzichtelijk.

Offline VanMar

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 596
  • Geslacht: Man
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #5 Gepost op: 4 april 2016, 22:39:19 »
Het ziet er leuk en blits uit.
Voor mij ben je op de goede weg.
Het is snel en overzichtelijk voor toekomstige klanten een snelle intro.

 
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #4 Gepost op: 4 april 2016, 22:38:15 »
De foto's zelf vind ik erg fraai en de rustige lay-out van de site spreekt me wel aan. Maar... Ik wordt altijd kriegel van dia-shows. Mag ik zelf bepalen hoe lang ik naar een foto kijk?
Sorry voor de botte inval, en ik zal wel een grote uitzondering zijn. Heel veel websites hebben van die bewegende beelden. Leuk om de aandacht te trekken maar als fotograaf vind ik het niks.

Dank voor je input daar was de vraag ook naar, en ja en nee je kan de foto's in de diashow doorscrollen maar na 3,5 a 5 sec komt de volgende vanzelf, ligt aan welke diashow.

Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #3 Gepost op: 4 april 2016, 21:49:57 »
De foto's zelf vind ik erg fraai en de rustige lay-out van de site spreekt me wel aan. Maar... Ik wordt altijd kriegel van dia-shows. Mag ik zelf bepalen hoe lang ik naar een foto kijk?
Sorry voor de botte inval, en ik zal wel een grote uitzondering zijn. Heel veel websites hebben van die bewegende beelden. Leuk om de aandacht te trekken maar als fotograaf vind ik het niks.
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #2 Gepost op: 4 april 2016, 21:36:17 »
Ik heb lang niet alles gezien, maar die dia-show boven in het scherm vind ik wel indrukwekkend.  8)
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Wat vinden jullie van mijn site?
« Reactie #1 Gepost op: 4 april 2016, 21:06:47 »
Hij is nog niet helemaal af en ben nog volop aan het aanpassen maar wat is jullie indruk?

bnn.photography

De geplaatste foto's zijn eigenlijk een willekeurige greep en nog niet secuur uitgezocht.