Auteur Topic: Nog eens Nieuw-Zeeland  (gelezen 648 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henkoort

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 212
Re: Nog eens Nieuw-Zeeland
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2015, 09:53:48 »
Weer een prachtige reeks. Mooi ruimtelijke foto's, zodat ik echt het landschap in kan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Nog eens Nieuw-Zeeland
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2015, 09:53:48 »

Offline Ben K.

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Nog eens Nieuw-Zeeland
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2015, 00:35:15 »
Ik heb al heel wat foto's uit die omgeving gezien moet ik zeggen (mijn tante woont daar in de buurt), maar zulke mooie overzichts foto's als jij nu plaatst zaten daar niet tussen. Leuk om eens te zien hoe de verschillende plekken daar ten opzichte van elkaar liggen. Ben je ook nog op White island geweest (is volgens mij het eiland dat je gefotografeerd hebt)? Daar schijnt het ook lekker naar zwavel te stinken. Er werd daar vroeger zelfs zwavel ontgonnen.

Groet,  Peter

Nee, dat is het dichtbegroeide Moutohara, ofwel Whale Island, nu een beschermd natuurreservaat. White Island ligt toch een stuk verder uit de kust.
Pentax K3
Pentax 18-135
Pentax 55-300
Tamron 90 mm Macro
Tamron 10 - 24 mm groothoek

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3523
  • Geslacht: Man
Re: Nog eens Nieuw-Zeeland
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2015, 21:08:55 »
Ik heb al heel wat foto's uit die omgeving gezien moet ik zeggen (mijn tante woont daar in de buurt), maar zulke mooie overzichts foto's als jij nu plaatst zaten daar niet tussen. Leuk om eens te zien hoe de verschillende plekken daar ten opzichte van elkaar liggen. Ben je ook nog op White island geweest (is volgens mij het eiland dat je gefotografeerd hebt)? Daar schijnt het ook lekker naar zwavel te stinken. Er werd daar vroeger zelfs zwavel ontgonnen.

Groet,  Peter

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Nog eens Nieuw-Zeeland
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2015, 21:27:41 »
Deze fraaie uitzichten zijn het reisje waard.

Offline Ben K.

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Nog eens Nieuw-Zeeland
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2015, 21:12:15 »
Ik kan het niet laten: hier komen weer 5 foto's van Nieuw-Zeeland. Wij kwamen op 17 december terug van een reis van 9 weken door NZ met ruim 2000 foto's... Tja, daar zitten dan altijd wel een paar treffers tussen.
Foto1 t/m 4: Whakatane aan de Bay of Plenty, Noordereiland. Ik wilde eigenlijk een panorama maken, maar dat ging op de een of andere manier hartstikke fout. Daarom deze 4 "losse" foto's. Vanuit Whakatane kun je de Kohi Point Walkway lopen met schitterende uitzichten vanaf de heuveltoppen aan zee. Heel mooi is het punt, waar de Whakatane River in zee stroomt.

Foto 1.


Foto 2.


Foto 3.


Foto 4.


Foto 5: dit is Cape Kidnappers, een strand met hoge kliffen bij Napier aan de Hawke's Bay. Hier huizen duizenden Jan-van-Genten (Gannets). Fantastisch om te zien!


Pentax K3
Pentax 18-135
Pentax 55-300
Tamron 90 mm Macro
Tamron 10 - 24 mm groothoek