Auteur Topic: VOP  (gelezen 875 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: VOP
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2015, 19:36:18 »
Leuke foto , en geen schaamte om vreemde mensen op de foto te zetten , meneer vooraan heeft drie benen , of zieik dat verkeerd, ha ha

Gr Henk
En ook een dikke nek,  :lolk:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: VOP
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2015, 19:36:18 »

Offline koidokter

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 284
  • Geslacht: Man
Re: VOP
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2015, 18:22:20 »
Leuke foto , en geen schaamte om vreemde mensen op de foto te zetten , meneer vooraan heeft drie benen , of zieik dat verkeerd, ha ha

Gr Henk

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: VOP
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2015, 14:36:02 »
...maar ik ga deze foto zeker nog wel eens omzetten naar ZW en wellicht ook nog wel wat andere bewerkingen. Maar de originele Beatles foto op Abbey Road was toch echt in kleur, maar wel van die ouderwetse kleuren.

Alvast bedankt voor de commentaren/opmerkingen


Oeps, ik was dus niet meer wakker gisteren, dat wist ik al, nu blijkt het maar weer.
Eentje in oude kleuren is ook wel een manier om hem te presenteren.....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: VOP
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2015, 11:56:47 »
Even korte toelichting/reactie. Ja, hij ontstond spontaan na diverse malen overgestoken te zijn. De boel regisseren ging niet echt helaas, want ik moest voor het groen werd telkens alvast de weg op met gevaar van dien. Ook gezien de drukte (midden op de dag in omgeving Erasmusbrug), vele andere voetgangers en fietsers, is het van de 3 pogingen slechts 1x redelijk uit de verf gekomen. De groep waar ik deel van uitmaakte werkte niet echt mee, ze vonden het best dat ik een foto maakte en hadden ook lol om mijn capriolen, maar het interesseerde hun niets wat het opleverde. Kortom, niet de ideale uitgangspositie. Mijn spontane idee vloeide overigens wel voort uit de beroemde foto van de Beatles op Abbey road. Wat betreft achtergrond, ik moest het doen met wat ik had daar, qua bewerking, daar had ik nog niet verder over nagedacht, maar ik ga deze foto zeker nog wel eens omzetten naar ZW en wellicht ook nog wel wat andere bewerkingen. Maar de originele Beatles foto op Abbey Road was toch echt in kleur, maar wel van die ouderwetse kleuren.

Alvast bedankt voor de commentaren/opmerkingen

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: VOP
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2015, 09:47:29 »
vind hem ook erg leuk geworden, erg grappig.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: VOP
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2015, 07:47:07 »
Grappig, mijn eerste reactie is: "lunchpauze, gemeenteambtenaren!"

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: VOP
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2015, 04:45:05 »
Ken je klassiekers...
Dit beeld lijkt me zelfs iets voor een zwart-witte achtergrond met gekleurde voetgangers.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: VOP
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2015, 23:54:45 »
Om de gedachte aan de Beatles nog wat meer vorm te geven, hoort deze dan toch echt in zwart-wit te worden geplaatst.
Maar, leuk om zo een hedendaagse kopie te maken, iets minder scherpte in de achtergrond zou ze wat meer losmaken...
Dat hoef ik jou niet te vertellen  :)  - Is het een bewuste namaak of een spontaan gevonden scene?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
VOP
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2015, 23:22:39 »
Deze voetgangers oversteek plaats (VOP) beter bekend als zebra :lolk: was een mooi decor voor het plaatje zoals vroeger al van de Beatles gemaakt is.

010 Rotterdam by elshout1958, on Flickr