Auteur Topic: The Greenery  (gelezen 4770 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline San

  • Junior Member
  • Berichten: 29
    • mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #33 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:15:14 »
Wat trouwens opvalt aan de site van Sandra, dat daar nog erg veel foto's opstaan die met de pentax k10d genomen zijn.
Maar wat schetst mijn verbazing, als je in de exif gegevens kijkt zie je wel diafragma, iso waarde en sluitersnelheid, maar de gegevens van de camera zijn kennerlijk verdwenen. Daar waar de Nikon D700 gebruikt is staat het nog wel er bij...
Vreemd...zou Sandra zich misschien een beetje een buitenbeentje gevoeld hebben tussen al het canikongeweld op de academie? ? ?  ?
Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat het weggehaald is...het is toch die k10d die Sandra zover gebracht heeft..
cire

Door te googlen vandaag kwam ik op dit topic terecht.
Mijn website is onlangs vernieuwd, exif zal helemaal niet meer te zien zijn, omdat ik de foto's in een collage heb gezet.
Maar ik heb geen idee waarom eerder de gegevens vd camera verdwenen zijn in de exifgegevens. Ik heb er in ieder geval niets aan veranderd. 

Op de fotovakschool is het ongeveer evenredig verdeeld het aantal Canon vs. Nikongebruikers. Dus voel me zeker geen buitenbeentje met mijn D700 of dat ik hiervoor foto's met Pentax heb gemaakt. Is ook helemaal niet aan de orde welke camera je hebt.. gaat meer om de inhoud van je fotografie. Wel is het zo dat er volgens mij geen Pentaxgebruikers op de Fotovakschool zitten. Overigens heb ik nog steeds een aantal foto's op mijn website staan die ik ooit met een Pentax heb gemaakt. ;)

Wel leuk om deze topics te lezen waar ik nog genoemd wordt! : )
Fotografie blog | website | "Every photo you take is a self-portrait"

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:The Greenery
« Reactie #33 Gepost op: 30 oktober 2012, 13:15:14 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #32 Gepost op: 27 januari 2012, 16:17:53 »
In die zin heeft Pentax (Ricoh) nog een hele stap te maken ben ik bang.
In de natuurfotografie en vogelfotografie is het inderdaad doorgaans Canikon wat de klok slaat inderdaad. Komt denk ik ook omdat die merken "natuurlijk" van zichzelf al wat meer op telebereik zijn gericht. Pentax met "maar" 300 mm en geen converter steekt daar natuurlijk helemaal schril bij af. Daarnaast sponsoren Canon en Nikon zo een beetje alle events die op dat terrein georganiseerd worden en staan ze ook bijna op alle bijeenkomsten wel met een kraampje.
Daar heeft Pentax dus nog echt een hele stap, zo niet grote sprong te maken. Het is niet meer "HET" merk van weleer dat de SLR groot heeft gemaakt.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:The Greenery
« Reactie #31 Gepost op: 27 januari 2012, 16:00:08 »
Het is inderdaad vreemd om dat te zien. Al moet ik wel zeggen dat je vaak wel raar wordt aangekeken door fotografen als je aankomt met een Pentax.
Fotografen lijken het een beetje een buitenbeentje te vinden dat er niet bij hoort. In de vogelhutten waar ik kom hangt ook wel eens zo'n sfeer.
Dan zitten er veel mannen met een Canon of Nikon en is het vaak zo van: heb je hem erop of lukte het niet. Dat dan alleen tegen mij met de Pentax. Mooie is vaak wel dat ik hem er wel op heb staan en de andere niet  :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #30 Gepost op: 27 januari 2012, 15:55:03 »
Ik heb dat soms toch wel een beetje het idee van dat als fotografen de stap maken naar (semi-)professioneel, ze zich lijken te schamen voor het feit dat ze met een Pentax fotograferen.
De "rest" zie je allemaal met Canon en/of Nikon lopen en dan schijnt/lijkt het "not-done" te zijn om met een Pentax of Sony rond te lopen.
Vreemd eigenlijk........

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:The Greenery
« Reactie #29 Gepost op: 27 januari 2012, 13:55:59 »
Wat trouwens opvalt aan de site van Sandra, dat daar nog erg veel foto's opstaan die met de pentax k10d genomen zijn.
Maar wat schetst mijn verbazing, als je in de exif gegevens kijkt zie je wel diafragma, iso waarde en sluitersnelheid, maar de gegevens van de camera zijn kennerlijk verdwenen. Daar waar de Nikon D700 gebruikt is staat het nog wel er bij...
Vreemd...zou Sandra zich misschien een beetje een buitenbeentje gevoeld hebben tussen al het canikongeweld op de academie? ? ?  ?
Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat het weggehaald is...het is toch die k10d die Sandra zover gebracht heeft..
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2012, 18:58:01 »
Grappig. Ga er toch ook eens over nadenken.
Eerst veel oefenen dus  ;)

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:The Greenery
« Reactie #27 Gepost op: 26 januari 2012, 18:25:41 »
Geeft ze ook cursussen toevallig?  :) ;)

Als je goed je best doet en geduldig bent kun je ook ver komen en... er ook wat mee verdienen. Sandra heeft een flinke collectie stockphotos op shutterstock, waarvan ze in haar Pentaxtijd al de nodige fotospulletjes heeft kunnen aanschaffen.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #26 Gepost op: 24 januari 2012, 20:16:46 »
Ik kijk er ook graag naar, productfotografie is zeker niet makkelijk! Sandra bezoek ik nog regelmatig overigens.

8 euro voor een bouwlamp? Welke bouwmarkt is dat?

Geeft ze ook cursussen toevallig?  :) ;)

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re:The Greenery
« Reactie #25 Gepost op: 24 januari 2012, 19:39:01 »
Geen idee, ik heb het bericht ook maar gekopieerd van een ander forum. En ik zei ook dat het wat duurder kan uitvallen ;).

patrick91

  • Gast
Re:The Greenery
« Reactie #24 Gepost op: 24 januari 2012, 19:31:46 »
Ik kijk er ook graag naar, productfotografie is zeker niet makkelijk! Sandra bezoek ik nog regelmatig overigens.

8 euro voor een bouwlamp? Welke bouwmarkt is dat?

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #23 Gepost op: 24 januari 2012, 19:05:34 »
???
En hoe smaakten ze?

Groeten,
J@@P

Lekker hoor!

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:The Greenery
« Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2012, 15:20:49 »
In digitale vorm een beetje droog lijkt me :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:The Greenery
« Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2012, 15:14:34 »
De foto's zijn al goeddeels geconsumeerd.

???
En hoe smaakten ze?

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2012, 14:30:54 »
Maar even inhoudelijk, voor mij foto 3 en 4. Bij foto 1 vind ik de reflectie van de flits te prominent in beeld. Bij foto 2 ligt de scherpte niet helemaal juist, beter zou zijn als ook de voorkant van de voorste komkommer scherp zou zijn. Foto 3 en 4 vind ik qua kleur en compo gewoon lekker. Foto 5 is net wat minder, het steeltje is wat donker aan de schaduwkant ook niet helemaal scherp volgens mij.

Groeten,
J@@P

Thanx, mee eens. Ga er mee aan de slag.
Eerst even de nieuwe groente inslaan aan einde van de week. De foto's zijn al goeddeels geconsumeerd.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:The Greenery
« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2012, 14:04:43 »
Maar even inhoudelijk, voor mij foto 3 en 4. Bij foto 1 vind ik de reflectie van de flits te prominent in beeld. Bij foto 2 ligt de scherpte niet helemaal juist, beter zou zijn als ook de voorkant van de voorste komkommer scherp zou zijn. Foto 3 en 4 vind ik qua kleur en compo gewoon lekker. Foto 5 is net wat minder, het steeltje is wat donker aan de schaduwkant ook niet helemaal scherp volgens mij.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:The Greenery
« Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2012, 14:01:19 »
Bedankt voor deze goede tip Micha!! Top!

Binnenkort eens een witte opbergkrat op de kop tikken en langs de bouwmarkt voor bouwlampen.
De enige vertragingsfactor is de lege WC-rollen. Dat wordt even door poepen de komende dagen  :D :D :D


EDIT: Nog maar 3 te gaan  :D :D


:D :D Wel eens van wonderolie gehoord?

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re:The Greenery
« Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2012, 13:44:49 »
De enige vertragingsfactor is de lege WC-rollen. Dat wordt even door poepen de komende dagen  :D :D :D


EDIT: Nog maar 3 te gaan  :D :D
Haha, succes :D. Ik hoorde trouwens wel dat de lampen iets duurder kunnen uitvallen dan 8 euro, of je moet er zelf even een stekkertje aan draaien, dat moet nog wel lukken denk ik zo ;).

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2012, 12:56:13 »
Bedankt voor deze goede tip Micha!! Top!

Binnenkort eens een witte opbergkrat op de kop tikken en langs de bouwmarkt voor bouwlampen.
De enige vertragingsfactor is de lege WC-rollen. Dat wordt even door poepen de komende dagen  :D :D :D


EDIT: Nog maar 3 te gaan  :D :D
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2012, 13:01:54 door Edzo »

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re:The Greenery
« Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2012, 12:44:39 »
Even van een ander forum geCtrl+C'd, Ctrl+V


Benodigdheden ; 2 bouwlampen 300(500)watt . 8euro per stuk
1 opbergbak ikea(wit) 42cm x 30cm x 36cm diep. 4eur stuk.
een paar velletjes wit A4 papier en vier lege wc-rolletjes.

Totaalprijs 20 euro.

De plastieken opbergbak kan je verticaal (voor smalle hogere onderwerpen) of horizontaal (lage bredere onderwerpen) gebruiken. Leg hem boven op de rechtopstaande wc-rolletjes zodat hij los van de ondergrond komt (ik heb hier kartonnen conussen gebruikt ipv rolletjes). Binnenin plak je een vel A4 papier op de achtergrond en ondergrond van de bak. Op de ondergrond kan je een paar velletjes wit papier leggen. Het licht van de bouwlampen reflecteert op deze ondergrond en maakt dat ook de onderkant binnenin de opbergdoos verlicht word. Hierdoor voorkom je schaduwen en heb je meer licht binnenin de ministudio. Je kan door de lampen te verschuiven , te verdraaien of door ze afzonderlijk te gebruiken de belichting van je onderwerp naar smaak aanpassen. Houd minstens 25cm tussen de bouwlampen en de plastieken opbergbak, deze lampen geven veel warmte af en de kunststof zou kunnen vervormen. Als je studiowerk af is leg je de bouwlampen (na afkoelen!!) en alle benodigdheden in de opbergbak. Zo heb je ook alles snel weer opgeruimd.



Een paar voorbeelden.



« Laatst bewerkt op: 24 januari 2012, 13:42:37 door Micha D. »

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:The Greenery
« Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2012, 07:41:28 »
Ik heb wel eens gehoord van zo'n goedkope witte opslag bak van de Ikea.
Een of twee bouwlampen eromheen en voila.

Cees

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #13 Gepost op: 23 januari 2012, 23:15:23 »
Een schuiltent?  ;C

ik heb al Stealth Gear fotojack/vest en broek, maar om er nu ook een schuiltent bij te kopen  :D :D
Nee, ik denk meer aan wat flits spul. Vind dat product fotografie toch wel leuk eigenlijk. Wil daar toch eens mee verder.
Ga me er eens in verdiepen wat ik allemaal zo nodig heb.
Al ideeën hier?

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:The Greenery
« Reactie #12 Gepost op: 23 januari 2012, 23:10:30 »
Een schuiltent?  ;C

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:The Greenery
« Reactie #11 Gepost op: 23 januari 2012, 22:31:21 »
Tja, ik kom er niet onderuit wanneer ik dit soort foto's zie, ik altijd terug moet denken aan ons oud lid Sandra Voogt. (ik mis haar, maar blijf haar volgen op haar site)
Bijf oefenen...dit is veel moeilijker dan je denk, tenminste als je er iets bijzonders van wilt maken. Ik zie dit slechts als een begin..Dus klopje op de schouder en nu doorgaan om je te onderscheiden met dit onderwerp.
Kijk maar eens wat Sandra er van maakt (met de k10d)

http://www.pentaxphotogallery.com/artists/sandravoogt
http://www.svoogt.nl/foto-site/food.html
Cire

Bedankt voor de tip Eric!!
Erg mooie foto's inderdaad en wil er toch eens mee aan de slag.
Wees gerust, ik sluit me niet op in een tentje, moet dan eerst nog wat meer spullen hebben (o.a. een tent  :D).

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:The Greenery
« Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2012, 20:00:45 »
We dwalen af...... maar ik mis haar foto's ook.
Vooral haar manier van presenteren is gewoon perfect.

Nu weer terug naar The Greeney  ;)

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:The Greenery
« Reactie #9 Gepost op: 23 januari 2012, 19:41:39 »
Tja, ik kom er niet onderuit wanneer ik dit soort foto's zie, ik altijd terug moet denken aan ons oud lid Sandra Voogt. (ik mis haar, maar blijf haar volgen op haar site)
Bijf oefenen...dit is veel moeilijker dan je denk, tenminste als je er iets bijzonders van wilt maken. Ik zie dit slechts als een begin..Dus klopje op de schouder en nu doorgaan om je te onderscheiden met dit onderwerp.
Kijk maar eens wat Sandra er van maakt (met de k10d)

http://www.pentaxphotogallery.com/artists/sandravoogt
http://www.svoogt.nl/foto-site/food.html
Cire

+1

Leuk om weer eens het werk van Sandra te zien, ik had haar site al een tijd niet meer bezocht. Ze is toch wel een klasse apart hoor!