Auteur Topic: Vaarwel ...  (gelezen 7685 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Vaarwel ...
« Reactie #29 Gepost op: 25 februari 2011, 21:41:16 »
Nu er toch overal in de wereld een opstand schijnt uit te breken....... :D :D

Maar even zonder flauwekul:
Ik kan niet oordelen of het aan de mods ligt of dat het andere redenen heeft. Daarvoor ben ik te kort lid.
Maar het lijkt me dat een poll op beide fora toch helderheid moet kunnen geven over dit onderwerp?
Als je dan bijvoorbeeld de lat legt op >75% dan moet er toch over te praten zijn lijkt me?
Er zijn denk ik sinds de afsplitsing zoveel nieuwe leden, dat die zich helemaal niet bewust zijn van de strijd uit het verleden en het net zo handig vinden als er één forum is.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Vaarwel ...
« Reactie #29 Gepost op: 25 februari 2011, 21:41:16 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8278
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Vaarwel ...
« Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2011, 21:29:23 »
[...] Een forum is er voor de leden en die leden vormen immers een forum en als die leden van mening zijn dat het om bepaalde reden een goed idee is om beide fora weer tot één forum samen te voegen moet dat toch bespreekbaar zijn?
Of zie ik iets over het hoofd?[...]

We zijn het helemaal eens, maar het kan alleen een feit worden als de admins (en mods?) bereid zijn om hun respectievelijke ego's los te laten.
Ik ben in elk geval voor één Nederlandstalig Pentaxforum!

greetz,
Erik

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Vaarwel ...
« Reactie #27 Gepost op: 25 februari 2011, 21:22:55 »
Ik ben het vaak met je eens, maar hier niet. De grote jongens hebben - voor zover ik weet - één merkforum: nikon heeft de nikonclub met forum en Canon heeft eosdigtiaal. Door de massaliteit ontstaat een zekere mate van synergie tussen de leden. Het kleine pentax moet het met twee fora doen  :-[ Ik denk dat een belangrijke mate van synergie verloren gaat. Ik had ooit de hoop dat beide fora weer samen zouden gaan, maar ik denk dat die hoop ijdel is.

Ik ben het met je eens dat rivaliteit tussen de fora onnodig (en m.i. ongebrijpelijk) is; we zijn allen nederlandse pentaxianen. Dat zou moeten verbinden in plaats van verdelen!

greetz,
Erik

Erik,

Hier ben ik het helemaal mee eens!!
Ik ken de oorsprong van het uit elkaar gaan niet, maar het is wel zonde. Het lijkt me dat nu juist een "klein merk" het moet hebben van een gezamenlijk optrekken.
Ik snap de rivaliteit eigenlijk ook niet, veelal is het een onbegrip wat bij slechts een paar mensen speelt (gezien ook het feit dat veel leden bij beide fora lid zijn). Dat geeft naar mijn idee toch aan dat wat wellicht ooit de reden is geweest, wellicht niet eens meer zo erg speelt. Om die reden kan ik me ook niet voorstellen dat er geen enkele toenadering meer mogelijk zou zijn. Een forum is er voor de leden en die leden vormen immers een forum en als die leden van mening zijn dat het om bepaalde reden een goed idee is om beide fora weer tot één forum samen te voegen moet dat toch bespreekbaar zijn?
Of zie ik iets over het hoofd?

Groet
Edzo



Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8278
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Vaarwel ...
« Reactie #26 Gepost op: 25 februari 2011, 21:12:12 »
[...]Ik heb 't al eerder gezegd en ik herhaal 't nog maar eens: volgens mij is er meer dan genoeg ruimte voor 2 Nederlandstalige Pentax-forums. De een voelt zich hier meer thuis, de ander daar en weer anderen vinden beide fora even aangenaam. Ik begrijp de rivaliteit niet en 't afz**ken niet. [...]

Ik ben het vaak met je eens, maar hier niet. De grote jongens hebben - voor zover ik weet - één merkforum: nikon heeft de nikonclub met forum en Canon heeft eosdigtiaal. Door de massaliteit ontstaat een zekere mate van synergie tussen de leden. Het kleine pentax moet het met twee fora doen  :-[ Ik denk dat een belangrijke mate van synergie verloren gaat. Ik had ooit de hoop dat beide fora weer samen zouden gaan, maar ik denk dat die hoop ijdel is.

Ik ben het met je eens dat rivaliteit tussen de fora onnodig (en m.i. onbegrijpelijk) is; we zijn allen nederlandse pentaxianen. Dat zou moeten verbinden in plaats van verdelen!

greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2011, 21:20:03 door EviZ »

Offline Rugzak

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
  • Met vallen en opstaan komen we er wel...
Re:Vaarwel ...
« Reactie #25 Gepost op: 25 februari 2011, 20:30:48 »
Nou heren dan maar tot ziens, maar niet vaarwel.

Ehhh, we hebben op dit forum ook een rubriek: Extra! Vreemdgangers.
En daar mag je ook niet Pentax foto's plaatsen.
Dus laat ons af en toe nog eens meegenieten................

Eric

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Vaarwel ...
« Reactie #24 Gepost op: 25 februari 2011, 20:27:48 »
Heren, ik begrijp alle commotie niet. De regels zijn duidelijk. Op 't ene forum heb je een maximum aantal foto's per bericht en moet je ze nummeren. Zo niet, dan worden je foto's verwijderd of er worden links geplaatst. Op 't andere forum moet je verplicht een Pentax dslr hebben om lid te kunnen zijn. Zijn maar willekeurige voorbeelden, hè.  ;) Natuurlijk kun je 't daarmee oneens zijn en ertegen protesteren of vragen om een heroverweging. Doe ik zelf ook zeker als ik 't ergens niet mee eens ben. Maar als de forumbeheerders de koers niet willen wijzigen, dan so be it. En natuurlijk is dat weleens jammer, vind ik ook (ik laat in 't midden wanneer en waarom).

Ik ben ervan overtuigd dat Eljakim of Patrick nog een afscheidsbericht hadden kunnen plaatsen op het zusterforum als ze even aangegeven hadden dat ze dat wilden. Eljakim is niet 'hard aangepakt' over een verkeerd geplaatste foto. Welnee.  ::) Iemand heeft iets gezegd over de plaatsing van een foto en daarbij in het vervolggesprek verwezen naar de forumregels. Daar had gewoon op geantwoord kunnen worden dat er nog een K-5 in bezit was. Niets aan de hand. Maar Eljakim koos ervoor zich lichtgeraakt terug te trekken. Eigen keus dus. Ook is duidelijk en tijdig aangegeven wanneer het forumlidmaatschap beëindigd zou worden. Alweer, had voorkomen kunnen worden als iemand even meldt dat 'ie nog wel degelijk een Pentax dslr in bezit heeft.
 

Hahaha Patrick, jouw reactie verbaast me nou weer helemaal niks.  :D Omgaan met kritiek is lastig, hè? Vind ik ook, hoor (en de meeste mensen, denk ik), maar ik heb toch iets minder lange tenen dan jij.

Edzo, ik ben één van de mensen die iets gezegd heeft in het topic waar Eljakim op doelt, vandaar mijn ondertekening met bekrompen figuur. Ik vind zo'n benaming onnodig en onterecht. Hou er sowieso niet zo van als er meteen aan namecalling wordt gedaan.  ::)

Ik heb 't al eerder gezegd en ik herhaal 't nog maar eens: volgens mij is er meer dan genoeg ruimte voor 2 Nederlandstalige Pentax-forums. De een voelt zich hier meer thuis, de ander daar en weer anderen vinden beide fora even aangenaam. Ik begrijp de rivaliteit niet en 't afz**ken niet. En als er onwaarheden gedebiteerd worden, dan mag dat ook gezegd worden. Vandaar mijn opmerkingen.


Hoi Lidy,

Heldere toelichting. Ben het met je eens dat een rivaliteit tussen beide fora tot niets leidt en inderdaad het is maar net waar je jezelf het beste thuis voelt.
Daarnaast zijn regels inderdaad ook regels en daar hebben we zo regelmatig al genoeg over gediscussieerd. Op zich al jammer van al die energie. In die tijd hadden we veel mooie foto's kunnen maken  :D.

Wel zou je denken (om Noord-Afrikaanse toestanden te voorkomen ;)), dat er een bepaalde mate van inspraak moet zijn van eenieder op het forum over regels. We leven nu eenmaal in een democratie. We stemmen op foto's dus ik neem aan dat die poll op beide fora ook gebruikt kan worden om bepaalde discussies die vaak terugkomen op een forum, onder de leden te peilen en eventueel als bijvoorbeeld >75% het daarmee eens is, de regels aangepast kunnen worden. Ik weet niet of zoiets bestaat, heb er zelf vooralsnog geen behoefte aan, maar kan me voorstellen dat er soms behoefte aan kan zijn. Maar goed, dat is mijn persoonlijke visie.

Groet
Edzo

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re:Vaarwel ...
« Reactie #23 Gepost op: 25 februari 2011, 19:56:36 »
Heren, ik begrijp alle commotie niet. De regels zijn duidelijk. Op 't ene forum heb je een maximum aantal foto's per bericht en moet je ze nummeren. Zo niet, dan worden je foto's verwijderd of er worden links geplaatst. Op 't andere forum moet je verplicht een Pentax dslr hebben om lid te kunnen zijn. Zijn maar willekeurige voorbeelden, hè.  ;) Natuurlijk kun je 't daarmee oneens zijn en ertegen protesteren of vragen om een heroverweging. Doe ik zelf ook zeker als ik 't ergens niet mee eens ben. Maar als de forumbeheerders de koers niet willen wijzigen, dan so be it. En natuurlijk is dat weleens jammer, vind ik ook (ik laat in 't midden wanneer en waarom).

Ik ben ervan overtuigd dat Eljakim of Patrick nog een afscheidsbericht hadden kunnen plaatsen op het zusterforum als ze even aangegeven hadden dat ze dat wilden. Eljakim is niet 'hard aangepakt' over een verkeerd geplaatste foto. Welnee.  ::) Iemand heeft iets gezegd over de plaatsing van een foto en daarbij in het vervolggesprek verwezen naar de forumregels. Daar had gewoon op geantwoord kunnen worden dat er nog een K-5 in bezit was. Niets aan de hand. Maar Eljakim koos ervoor zich lichtgeraakt terug te trekken. Eigen keus dus. Ook is duidelijk en tijdig aangegeven wanneer het forumlidmaatschap beëindigd zou worden. Alweer, had voorkomen kunnen worden als iemand even meldt dat 'ie nog wel degelijk een Pentax dslr in bezit heeft.

Als je alleen hier komt om zo te reageren kun je het net zo goed achterwege laten Lidy. [knip]
... Om kort te gaan, ik snap Eljakim zijn verhaal wel helemaal.


Hahaha Patrick, jouw reactie verbaast me nou weer helemaal niks.  :D Omgaan met kritiek is lastig, hè? Vind ik ook, hoor (en de meeste mensen, denk ik), maar ik heb toch iets minder lange tenen dan jij.

Edzo, ik ben één van de mensen die iets gezegd heeft in het topic waar Eljakim op doelt, vandaar mijn ondertekening met bekrompen figuur. Ik vind zo'n benaming onnodig en onterecht. Hou er sowieso niet zo van als er meteen aan namecalling wordt gedaan.  ::)

Ik heb 't al eerder gezegd en ik herhaal 't nog maar eens: volgens mij is er meer dan genoeg ruimte voor 2 Nederlandstalige Pentax-forums. De een voelt zich hier meer thuis, de ander daar en weer anderen vinden beide fora even aangenaam. Ik begrijp de rivaliteit niet en 't afz**ken niet. En als er onwaarheden gedebiteerd worden, dan mag dat ook gezegd worden. Vandaar mijn opmerkingen.

K-5 en wat lenzen

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Vaarwel ...
« Reactie #22 Gepost op: 25 februari 2011, 13:30:31 »
Hebben we 't over hetzelfde zusterforum of heb ik daar andere dingen gelezen dan jij?  ::) Hard aangepakt? Ineens de deur dicht?  ??? Tjonge, Eljakim, valt me tegen van je. Je weet wel beter toch? Nou ja, ik ben blij dat je 't toch hilarisch vindt. Ik wens je veel mooie foto's met je nieuwe gear.

Een bekrompen figuur  ::)


Wie is het bekrompen figuur???
Die kan ik even niet plaatsen.

patrick91

  • Gast
Re:Vaarwel ...
« Reactie #21 Gepost op: 25 februari 2011, 11:45:04 »
Als je alleen hier komt om zo te reageren kun je het net zo goed achterwege laten Lidy.
En als je een overstapper bent en je zou nog een afscheids topic of iets dergelijks willen achterlaten heb je pech want uitschrijven gaat snel op het broederforum, ik heb het zelf een jaar geleden ook meegemaakt en heb me de laatste keer vrijwillig en voor eeuwig uit laten schrijven omdat ik me niet welkom voelde. Het ene forum is het andere niet.
Nu heb ik weer geen pentax meer en ben heel blij met mijn D700, er komt nog wel een oudje bij.. een k10 met een simpele kitlens.

Om kort te gaan, ik snap Eljakim zijn verhaal wel helemaal.

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re:Vaarwel ...
« Reactie #20 Gepost op: 24 februari 2011, 22:15:35 »
Hier is het in ieder geval anders dan bij het zuster forum,
ik wilde daar ook deze post plaatsen en vervolgens mijn lidmaatschap opzeggen en verwijderen
aangezien ik er toch niet meer kan plaatsen, en de laatste keer hard was aangepakt door enkelen omdat ik
blijkbaar onwetend in vreemdgangers toch een Nikon foto durfde plaatsen
"enkel als je ook nog Pentax hebt" die had ik toch nog  ::) weliswaar in Duitsland maar goed ;D

Het was blijkbaar niet meer nodig ik was al uitgelogd uit en afgeschreven,
ook al had ik toch nog die K5 afgelopen weken,
straf verhaal, van wat mij betreft toch enkele bekrompen figuren.
ik kan je wel vertellen dat ik er totaal niet mee zit, gewoon hilarisch  :D :D :D

zo, ik heb het toch gezegd, ;)

Hebben we 't over hetzelfde zusterforum of heb ik daar andere dingen gelezen dan jij?  ::) Hard aangepakt? Ineens de deur dicht?  ??? Tjonge, Eljakim, valt me tegen van je. Je weet wel beter toch? Nou ja, ik ben blij dat je 't toch hilarisch vindt. Ik wens je veel mooie foto's met je nieuwe gear.

Een bekrompen figuur  ::)
K-5 en wat lenzen

elkim

  • Gast
Re:Vaarwel ...
« Reactie #19 Gepost op: 23 februari 2011, 21:05:01 »
't is goed 't is goed ik heb het begrepen  ;)
gegroet Eljakim.

Offline cootje1

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 181
  • Geslacht: Man
Re:Vaarwel ...
« Reactie #18 Gepost op: 23 februari 2011, 20:05:28 »
Eigenlijk ga je helemaal niet weg en heb je alleen een ander toestel :) gewoon blijven posten bij de vreemdgangers hoor.

met een vriendelijke groet

Marc
,D-BG4
SMC Pentax-A zoom 1:4 70-210mm, SMC Pentax-A zoom 1:3,5-4,5 35-70mm,  SMC Pentax-A 1:2,8 35mm. Pentax SMC DA 17-70sdm

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Vaarwel ...
« Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2011, 19:33:03 »
Inderdaad Eljakim, je moet wel even de titel aanpassen van vaarwel naar tot ziens  :)
Zoals je dochter al zei: je bent toch een Pentax mens niet?

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Vaarwel ...
« Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2011, 19:16:13 »
vaarwel? nee, gewoon tot ziens. zolas ik al had gezegd kan je gewoon blijven posten en ook op de meetings blijf je welkom.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Vaarwel ...
« Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2011, 19:12:42 »
Veel succes met je nieuwe spullen Eljakim.
Als je hier toch af en toe blijft rondkijken kan je best ook af en toe je mening, raad en andere info geven. Er zijn genoeg topics die totaal niet merk of camera gebonden zijn dus daar kan je zonder problemen posten.
En als je een WOW foto hebt geschoten die dan ook even plaatsen zodat wij ook kunnen mee genieten.  :)

grtz, Andre

Kijk zo hoort het te zijn toch?  ;)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Vaarwel ...
« Reactie #14 Gepost op: 23 februari 2011, 19:11:52 »
Hier is het in ieder geval anders dan bij het zuster forum,
ik wilde daar ook deze post plaatsen en vervolgens mijn lidmaatschap opzeggen en verwijderen
aangezien ik er toch niet meer kan plaatsen, en de laatste keer hard was aangepakt door enkelen omdat ik
blijkbaar onwetend in vreemdgangers toch een Nikon foto durfde plaatsen
"enkel als je ook nog Pentax hebt" die had ik toch nog  ::) weliswaar in Duitsland maar goed ;D

Het was blijkbaar niet meer nodig ik was al uitgelogd uit en afgeschreven,
ook al had ik toch nog die K5 afgelopen weken,
straf verhaal, van wat mij betreft toch enkele bekrompen figuren.
ik kan je wel vertellen dat ik er totaal niet mee zit, gewoon hilarisch  :D :D :D

zo, ik heb het toch gezegd, ;)

Te gek voor woorden, maar goed, ik zit ook niet voor niets op dit forum ;)
Hier is de sfeer toch een heel stuk gemoedelijker.......

elkim

  • Gast
Re:Vaarwel ...
« Reactie #13 Gepost op: 22 februari 2011, 16:52:31 »
 :D :D :D

gnodde

  • Gast
Re:Vaarwel ...
« Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2011, 14:24:34 »
Wat vindt je vrouw ervan, dat je in het hoekje van de vreemdgangers gestopt wordt  ;) :D
Als zij dat hoort, wordt je direct weer verplicht een Pentax aan te schaffen.

Jan.

Karin

  • Gast
Re:Vaarwel ...
« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2011, 14:10:10 »
idd veel plezier met je huidige camera en toebehoren.
Maar laat vooral nog wel eens iets zien in de 'vreemdgangershoek'.
groetjes Karin

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Vaarwel ...
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2011, 10:08:37 »
Veel succes met je nieuwe spullen Eljakim.
Als je hier toch af en toe blijft rondkijken kan je best ook af en toe je mening, raad en andere info geven. Er zijn genoeg topics die totaal niet merk of camera gebonden zijn dus daar kan je zonder problemen posten.
En als je een WOW foto hebt geschoten die dan ook even plaatsen zodat wij ook kunnen mee genieten.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

elkim

  • Gast
Re:Vaarwel ...
« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2011, 06:38:45 »
Hier is het in ieder geval anders dan bij het zuster forum,
ik wilde daar ook deze post plaatsen en vervolgens mijn lidmaatschap opzeggen en verwijderen
aangezien ik er toch niet meer kan plaatsen, en de laatste keer hard was aangepakt door enkelen omdat ik
blijkbaar onwetend in vreemdgangers toch een Nikon foto durfde plaatsen
"enkel als je ook nog Pentax hebt" die had ik toch nog  ::) weliswaar in Duitsland maar goed ;D

Het was blijkbaar niet meer nodig ik was al uitgelogd uit en afgeschreven,
ook al had ik toch nog die K5 afgelopen weken,
straf verhaal, van wat mij betreft toch enkele bekrompen figuren.
ik kan je wel vertellen dat ik er totaal niet mee zit, gewoon hilarisch  :D :D :D

zo, ik heb het toch gezegd, ;)
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2011, 06:43:37 door Eljakim »

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Vaarwel ...
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2011, 22:20:54 »
Gelukkig maar, en als je dan toch blijft hangen kan je ook nog wel posten :P

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

elkim

  • Gast
Re:Vaarwel ...
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2011, 21:51:19 »
wees maar biet bevreesd ik blijf nog wel effe rondhangen.
ik laat het je zeker weten wanneer ik naar m'n oom ga in Nunspeet Mark ;)
Thanks

Buksbeest

  • Gast
Re:Vaarwel ...
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2011, 21:40:29 »
Eljakim,

Ten eerste wil ik opmerking dat, wat er ook gebeurd, de woorden van je dochter zullen nooit vergeten worden! (Maar papa, wij zijn toch Pentaxmensen?)
Uiteraard willen we hier dat je niet vertrekt! Je input is waardevol en de belgische gezelligheid mag niet ontbreken.
Er zijn meer Nikon gebruikers en jullie kunnen je ei prima kwijt bij de vreemdgangers (Niet door vertellen aan de vrouw).

Niet stiekum verdwijnen en laat me weten als je weer richting de Veluwe komt!

Groeten!
Mark

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Vaarwel ...
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2011, 21:37:42 »
Niet weggaan joh  :(
Over foto's en fotograferen praten kan toch altijd ongeacht welk merk camera je straks hebt.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters