Auteur Topic: Videohoek  (gelezen 2401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Videohoek
« Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2011, 10:48:52 »
Bij het board in de fotohoek staat toch duidelijk :
Citaat
Plaats hier je filmpjes gemaakt met een Pentax fotocamera.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Videohoek
« Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2011, 10:48:52 »

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Videohoek
« Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2011, 15:24:56 »
Juist vooral zelf gemaakt (o.a. met de Fuji ZC1000, een pracht van een single8 camera).

Jan.

Zou best interessant zijn als je dit materiaal op de een of andere manier nog online kan krijgen :)
Ik moet wel een beetje lachen... Het heeft een behoorlijke tijd geduurd voor er een "vreemdgangers" del bij fotografie kwam.. En nu bij film is de vraag er al binnen 24 uur :)

Ik neem aan dat voor de videohoek dezelfde regels gelden als voor de fotohoek: dus alleen PENTAX. Maar ik zou me dus ook heel goed kunnen voorstellen dat er ook daar een vreemdgangers deel komt.

Maar van mij krijg je alleen "aannames en voorstellen" en voor antwoorden zal je even op de mods moeten wachten...

Alleen Pentax zou ik zeggen, aan de andere kant denk ik dat er bij vreemdgangers nu al wel de mogelijkheid is om iets te posten als je dat wil
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8278
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Videohoek
« Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2011, 13:22:39 »
Leuk dat er wat met m'n suggestie is gedaan :) ben benieuwd wat er van mensen volgt. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar filmpjes van Ron gezien volgens mij?
Was je daar vooral 'filmkijker' of heb je ook zelf dingen gemaakt?

"Kijker"......Ik heb de filmfunctie een enkele keer gebruikt, maar nog geen toonbare resultaten behaald. Ik vergeet uberhaupt steeds dat er een filmfunctie opzit. Laatst bij de nieuwjaarsraces op Zandvoort de filmfunctie ff gebruikt. Wat een gebibber......race-auto's langdurend vloeiend volgen met een telelens valt nog niet mee. En het geluid...niet om aan te horen: voornamelijk windgeruis.

greetz,
Erik

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Videohoek
« Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2011, 12:31:58 »
Dus is mijn vraag: Mag je in de videohoek, ook filmpjes plaatsen gefilmd met een echte Hd camera?

Ik moet wel een beetje lachen... Het heeft een behoorlijke tijd geduurd voor er een "vreemdgangers" deel bij fotografie kwam.. En nu bij film is de vraag er al binnen 24 uur :)

Ik neem aan dat voor de videohoek dezelfde regels gelden als voor de fotohoek: dus alleen PENTAX. Maar ik zou me dus ook heel goed kunnen voorstellen dat er ook daar een vreemdgangers deel komt.

Maar van mij krijg je alleen "aannames en voorstellen" en voor antwoorden zal je even op de mods moeten wachten...
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2011, 08:31:24 door Mharda »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Videohoek
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2011, 09:19:28 »
Leuk initiatief, al zal het van mijn kant wel stil blijven (met m'n K10d). Ben wel benieuwd naar andere Pentax bijdragen.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Franky

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 116
  • Geslacht: Man
Re:Videohoek
« Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2011, 09:12:24 »
Mijn eerste hobby is eigenlijk filmpjes maken, ik doe dit ook in clubverband, en neem regelmatig deel aan wedstrijden, en regelmatig win ik ook een prijs.
Maar ik film wel met een filmcamera, en de beeldkwaliteit van de filmpjes van mijn K-x is toch minderwaardig aan mijn andere camera's.
Dus is mijn vraag: Mag je in de videohoek, ook filmpjes plaatsen gefilmd met een echte Hd camera?


Franky




gnodde

  • Gast
Re:Videohoek
« Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2011, 02:36:31 »
Was je daar vooral 'filmkijker' of heb je ook zelf dingen gemaakt?

Juist vooral zelf gemaakt (o.a. met de Fuji ZC1000, een pracht van een single8 camera).

Jan.

asplx

  • Gast
Re:Videohoek
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2011, 02:22:55 »
Goed initiatief :good: al zal ik er zonder K-film geen actief gebruik van maken.

Groeten,
Ruurd

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Videohoek
« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2011, 02:11:00 »
Leuk dat er wat met m'n suggestie is gedaan :) ben benieuwd wat er van mensen volgt. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar filmpjes van Ron gezien volgens mij?

Ik ben (in de jaren 1970/80) lid geweest van de Asser FilmClub (ik woonde toen in Drenthe). Ik zal binnenkort de filmfunctie van mijn K-x ook eens gaan benutten...

Jan.

Was je daar vooral 'filmkijker' of heb je ook zelf dingen gemaakt?
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re:Videohoek
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2011, 22:48:57 »
Ja leuk zo'n plekje, al zijn mijn videootjes meestal meer onderdeel van een fotoding. Zal er eens wat extra tijd instoppen.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Videohoek
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2011, 21:49:40 »
Ik ben (in de jaren 1970/80) lid geweest van de Asser FilmClub (ik woonde toen in Drenthe). Ik zal binnenkort de filmfunctie van mijn K-x ook eens gaan benutten...

Jan.


Heb ik tijdje geleden gedaan en is op zich wel leuk, maar ja, ik blijf (amateur)fotograaf hè  ;)

gnodde

  • Gast
Re:Videohoek
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2011, 21:48:11 »
Nu de film functie op een fotocamera gemeengoed is geworden hebben wij gemeend een speciaal Videohoekje in het leven te roepen.

Dus film je ook graag (hé Ron  ;) ) de Videohoek is 'the place to be'.

Ik ben (in de jaren 1970/80) lid geweest van de Asser FilmClub (ik woonde toen in Drenthe). Ik zal binnenkort de filmfunctie van mijn K-x ook eens gaan benutten...

Jan.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Videohoek
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2011, 21:44:44 »
Nu de film functie op een fotocamera gemeengoed is geworden hebben wij gemeend een speciaal Videohoekje in het leven te roepen.

Dus film je ook graag (hé Ron  ;) ) de Videohoek is 'the place to be'.

Het Pentax forum team.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter