Auteur Topic: Morgen terug met de K5  (gelezen 19883 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #151 Gepost op: 27 november 2010, 23:23:41 »
Wat is eigenlijk je vraag? (toch wel een nieuwsgierig type :) )

En Joost, je zit hier in de buurt. Misschien eens samen kijken als je je camera hebt? (en toch nog behoorlijk snel via de samenaankoop! Ik had me een hoop "ellende"  bespaard als ik had gewacht.. hij was op tijd geweest..
Ja die alleingang heeft geen vreugde gebracht.

vraagje over de flits/x-sync/x-sync-uitgang i.c.m hi continous shooting en fps.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #151 Gepost op: 27 november 2010, 23:23:41 »

patrick91

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #150 Gepost op: 27 november 2010, 23:18:28 »
Wat is eigenlijk je vraag? (toch wel een nieuwsgierig type :) )

En Joost, je zit hier in de buurt. Misschien eens samen kijken als je je camera hebt? (en toch nog behoorlijk snel via de samenaankoop! Ik had me een hoop "ellende"  bespaard als ik had gewacht.. hij was op tijd geweest..

patrick91

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #149 Gepost op: 27 november 2010, 23:04:20 »
Ron, wel foto portretje zonder flits als je wilt!
(deze is scherp zat..)

Wat buks zegt.. kan niet missen!!

Buksbeest

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #148 Gepost op: 27 november 2010, 22:53:33 »
Patrick, of iemand op welke stand was de Pentax meneer te vinden? Heb nog wel een vraag aangaande de K-5.

Bij de stand van De Beuk, op het autoplatform  ;)

RonHendriks

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #147 Gepost op: 27 november 2010, 22:20:56 »



Patrick, of iemand op welke stand was de Pentax meneer te vinden? Heb nog wel een vraag aangaande de K-5.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #146 Gepost op: 27 november 2010, 21:17:07 »
Ik heb het idee dat de mijne het wel naar behoren doet.

Dat kun je wel stellen ja. Wat een mooie scherpe foto's zeg!
Hoewel de rooie PVDA bloem wel errug vloekt bij haar pakkie  ;) Maar goed, daar kun jij weinig aan doen, dat had ze zichzelf moeten bedenken toen ze vanochtend voor haar kledingkast stond denk ik  :).

RonHendriks

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #145 Gepost op: 27 november 2010, 20:56:12 »
De 3e body en nog problemen, da's niet best. Inmiddels zijn er volgens mij toch al aardig wat mensen die de K-5 hebben (ook op het zusterforum). Ik mis hier dan toch wel de ervaringen van de andere K-5 bezitters. Is hier hier een herkenbaar kwaliteitsprobleem?
Tsja ik zit nog volop in de oefenfase, maar kan toch soms een leuk scherp portretje produceren.

Bij deze geen verscherping, want dan werd het gewoon teveel van het goede.
K-5 met FA*85mm 1/160ste f8 iso1250 met de metz flitser.


Degene met die K-r heb ik ook op een forum voorbij zien komen. Geen idee of dat nu gewoon pech is of toch wel vaak voorkomt. Ik heb het idee dat de mijne het wel naar behoren doet.

asplx

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #144 Gepost op: 27 november 2010, 19:38:10 »
Hmm So etwas... Yes

En TNT is niet alleen maar een post bedrijf...
Ook een springstof...  >:(

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #143 Gepost op: 27 november 2010, 19:04:34 »
TNT een spelbreker?
Ja en nee... :o :o

Het pakje dat ik naar Fran verstuurde donderdag - eergisteren - ... ja?
had ik zelf vrijdag - gisteren -al in huis... ???

Klinkt als Mr. Bean of als een onbezorgbaar/geweigerd pakketje?  :D :D :D

asplx

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #142 Gepost op: 27 november 2010, 17:49:09 »
TNT een spelbreker?
Ja en nee... :o :o

Het pakje dat ik naar Fran verstuurde donderdag - eergisteren - ... ja?
had ik zelf vrijdag - gisteren -al in huis... ???

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #141 Gepost op: 27 november 2010, 17:35:41 »
De 3e body en nog problemen, da's niet best. Inmiddels zijn er volgens mij toch al aardig wat mensen die de K-5 hebben (ook op het zusterforum). Ik mis hier dan toch wel de ervaringen van de andere K-5 bezitters. Is hier hier een herkenbaar kwaliteitsprobleem?

De door mij bestelde K-5 had gisteren (vrijdag) als pakketpost moeten arriveren, helaas is TNT spelbreker. Ook vandaag niets gezien. Zodra de camera binnen is ga ik hem eens grondig testen.

patrick91

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #140 Gepost op: 27 november 2010, 17:18:36 »
Die 50 is een mooie om te testen, zet die dan op 2.0 ofzo, op 1.4 is het net iets te beperkt.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #139 Gepost op: 27 november 2010, 17:13:29 »
Hij is aangekomen, van harte Mharda!
Testen: zoom objectief (je hebt de 50-135 volgens mij?) Av, wide open, iso 1600 en portretjes schieten in de winkel, liefst met niet al te goed licht. Op volle opening moet die lens goed zijn dus als je daar een scherp portret uit kan krijgen is het goed.
Ik heb de iso 1600 aangehouden omdat dat een werkbare iso is waar je een goed plaatje bij mag verwachten, de noise reductie staat standaard aan op die waarde overigens. Op de gemiddelde stand.
Luister ook even naar de LV als je die aanzet, je mag niets horen in de camera lijkt me.
Ik weet niet in welke winkel je hem gaat halen maar maak zeker een 50 foto's en kijk of je tevreden bent, neem ook je "oude" body mee als vergelijkingsmateriaal. Het is overigens voor mij de eerste keer dat ik zoiets meemaak (en ik kocht de 10,20,7, d300 en d700 nieuw).

Hartelijk dank! Zal dat zeker doen. Mijn fotowinkel heeft geen Pentax meer, maar bestelt altijd specifiek voor mij... Eigenaar weet wel van wanten en zeker bereid om mee te werken... Ik neem ook de 50 F1.4 die ik van jou heb overgenomen mee.. En dan idd ISO 1600...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

patrick91

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #138 Gepost op: 27 november 2010, 16:52:08 »
Ik schoot even snel een portret van mijn wederhelft (die er eigenlijk geen in had) en dat was al scherper dan ik tot nu toe had gezien, straks even de situatie nabootsten van gisteren.

Ik kocht hem bij camera.nl hebben een online shop maar ook een zeer behoorlijk winkel in Barendrecht, dat is voor mij nog geen 10 minuten rijden. Vitrines vol met van alles en je kunt alles proberen, geen dozenschuiver dus.
Bij de eerste omruiling is er uitgebreid getest en een centimeter! ernaast daar wordt niets mee gedaan.. de eerste camera was spot on, 1 cm voor en 3 erachter in 50 foto's dus duidelijk niet goed.. er moest wel eerst met beuk gebeld worden omdat de shuttercount inmiddels 400 was maar dat was allemaal prima verder.
Ik denk dat in mijn geval het persoonlijke contact natuurlijk ook meetelt! Als je spullen opstuurt dan ben je een nummer, nu krijgt het wat meer beeld.

X-mas heeft er niets mee te maken, daar geloof ik niet in als ik eerlijk ben! Quality issues hebben denk ik meer te maken met het verplaatsen van de productie (nu vietnam volgens mij)..

Hij is aangekomen, van harte Mharda!
Testen: zoom objectief (je hebt de 50-135 volgens mij?) Av, wide open, iso 1600 en portretjes schieten in de winkel, liefst met niet al te goed licht. Op volle opening moet die lens goed zijn dus als je daar een scherp portret uit kan krijgen is het goed.
Ik heb de iso 1600 aangehouden omdat dat een werkbare iso is waar je een goed plaatje bij mag verwachten, de noise reductie staat standaard aan op die waarde overigens. Op de gemiddelde stand.
Luister ook even naar de LV als je die aanzet, je mag niets horen in de camera lijkt me.
Ik weet niet in welke winkel je hem gaat halen maar maak zeker een 50 foto's en kijk of je tevreden bent, neem ook je "oude" body mee als vergelijkingsmateriaal. Het is overigens voor mij de eerste keer dat ik zoiets meemaak (en ik kocht de 10,20,7, d300 en d700 nieuw).

Eljakim, hoor jij iets als je LV aanzet?


Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #137 Gepost op: 27 november 2010, 15:50:48 »
De mijne is aangekomen in Belgiƫ... Ik hoop hem vrijdag te kunnen afhalen. Na jouw verhalen, neem ik wel even een lens mee om eea uit te proberen... Grip van de K7 met opgeladen batterij mee...

Nog tips om 'even snel in de winkel' te testen?
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #136 Gepost op: 27 november 2010, 15:31:44 »
Dat is zeker niet overal hetzelfde!
Wat een geweldige service! Een complimentje voor beide partijen zou ik zeggen.
Mag ik je nog vragen bij welke winkel je de K-5 hebt gekocht?

Dat vroeg ik me ook af, want zo'n service mag toch best genoemd worden. Blij voor jou ook Patrick! En blij voor ons allemaal, want dit geeft ook weer iets meer vertrouwen in de Beuk! En daar heb ik ook weleens andere geluiden over gehoord.  :schaam:

Ook al zal de  K-5 voor mij niet weggelegd zijn (ik heb tenminste nog geen bericht gehad :D) hang ik wel aan je lippen/letters om uiteindelijk de ultieme opname met de K-5 te zien! En voor dat geld mag je natuurlijk ook wat goeds verwachten!!

Is deze camera onder druk van X-mas misschien iets te snel op de markt gekomen?

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #135 Gepost op: 27 november 2010, 15:12:44 »
Goed, na een langdurige rit door de sneeuw ... blablabla ... onder het genot van excuses de camera weer omgeruild hebben.. het hoort bij de service maar is vast niet overal hetzelfde.
Dat is zeker niet overal hetzelfde!
Wat een geweldige service! Een complimentje voor beide partijen zou ik zeggen.
Mag ik je nog vragen bij welke winkel je de K-5 hebt gekocht?

Ik mag hopen dat dit niet een representabele situatie is want dan zou de goede naam van Pentax wel heel snel in het slop geraken...  :(

En natuurlijk succes met je verder testen!!!  :)

patrick91

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #134 Gepost op: 27 november 2010, 14:30:58 »
Ik barst van het plezier, met of zonder camera :)

Net het flesje water van gisteren maar eens gepakt.. mooi scherp.. en toen de live view aan-> HERRIE IN DE TENT!
Het is mijn 3e body dus ik weet welk geluid normaal is en wat niet.. maar als ik bij deze body de LV aanzet klinkt het of 28 kabouters binnen aan het werk gaan in een fabriekje.. voor wie ooit een nikon lens met VR heeft gehad.. dat geluid.. als ik een beetje schud met de camera hoor je van alles rammelen.
Wie deed ook alweer en QC tegenwoordig en stond niet pentax juist te boek als topper als het daarom gaat? Is dit een sigma met een pentax logo.
Als de meiden straks thuis zijn zet ik ze weer voor de lens ik ga mijn bevindingen aan Beuk laten weten. Incl. het LV geluid..
*of hoort het geluid te maken en waren die andere 2 daarom niet goed?*
Voor nu lijkt het beter maar ik juich pas al ik gezichtjes heb gefotografeerd ;)

asplx

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #133 Gepost op: 27 november 2010, 14:11:17 »
Dat klinkt in elk geval [positief, Patrick.

Succes en hopelijk heb je er nu meer plezier aan en mee.

Ruurd

patrick91

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #132 Gepost op: 27 november 2010, 13:58:01 »
Goed, na een langdurige rit door de sneeuw en extra drukte omdat ook de sint in de jaarbeurs was aangekomen op zoom.
In 1 vloeiende beweging naar de pentax stand, Peter (account manager beuk) heeft me te woord gestaan.
Na wat praten en testen "deze is niet goed" .. en ook het exemplaar dat hij op de beurs had staan was niet geweldig.. uit mijn eigen K7 haal ik betere plaatjes waren zijn woorden.
Ik gaf aan dat dit mijn 2e body al was.. zijn tip: opsturen met alle lenzen erbij en dan kunnen ze de hele justeren.. prima maar als ik dan een andere lens koop? Juist, weer opsturen.. of ik moest eens kijken of de winkel nogmaals wilde omruilen. (dat laatste heb ik gedaan).
Ik heb de 55 erop gehad en wat plaatjes geschoten.. ik vond het niets en ook Peter zei dat hij het niets vond.
Nog even langs de stand gelopen van de zaak waar ik hem gekocht heb, de verkoper stond er ook en ik sprak hem even aan over de body.. het zei "dat is dan al de 3e die niet goed is" hij vergiste zich in wie ik was maar hij had een klant die al 2 keer een KR had teruggebracht en nu de K5 maar had genomen, zelfde soort problemen.
In de winkel heb ik een paar testjes gedaan en met die hoeveelheid licht lijkt het allemaal beter. Ik ga zo thuis weer eens aan de slag.
De 50-135 is in elk geval zeker niet in orde, zoveel is duidelijk, dus die gaat terug en wellicht laat ik hem vervangen voor een hele nieuwe omdat hij immers goed verzekerd is. Hij is zo soft dat reparatie wellicht duurder is dan vervangen maar daar ga ik met beuk wel over mailen.

In elk geval een pluim voor Peter die me erg goed te woord heeft gestaan en ook ruim de tijd nam en ook voor de winkel waar ik hem gekocht heb die onder het genot van excuses de camera weer omgeruild hebben.. het hoort bij de service maar is vast niet overal hetzelfde.


asplx

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #131 Gepost op: 26 november 2010, 22:11:34 »
:D :D :D

patrick91

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #130 Gepost op: 26 november 2010, 22:11:02 »
Natuurlijk, ze mogen de mijne testen :)

asplx

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #129 Gepost op: 26 november 2010, 22:09:31 »
Is er vast ook wel een K5 te vinden bij Beuk..

patrick91

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #128 Gepost op: 26 november 2010, 22:07:12 »
Zaterdag ga ik..

asplx

  • Gast
Re:Morgen terug met de K5
« Reactie #127 Gepost op: 26 november 2010, 21:25:53 »
Zondag vergelijken in Utrecht op de ZoomExperience... Daar wil je toch heen gaan.