Auteur Topic: Klein Fijn Nieuwtje hier  (gelezen 5973 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #44 Gepost op: 30 oktober 2010, 23:59:13 »
Citaat
IE is veilig zolang je zelf een hoop voorwaarden schept en jezelf bepaalde beperkingen oplegt. FF is over het algemeen van zichzelf al wat veiliger. Géén bangmakerij maar wel iets om mee te wegen:

Je typed me de woorden uit de vingers!  ;D ;D ;D ;D ;D

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #44 Gepost op: 30 oktober 2010, 23:59:13 »

newmikey

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #43 Gepost op: 30 oktober 2010, 10:51:29 »
Op mijn werk loopt 1 programma via IE niet goed (beeld wordt in elkaar gedrukt) en via FF wel. Maar thuis loopt IE op mijn laptopje wel goed (geen favicon) en is het beeld van Hotmail veel beter dan op FF! Bovendien heb ik toch stellig het idee dat ook dit forum op FF soms de wachttijd overschrijdt. Gisteren ook een paar ker gehad.

En hoezo is FF veiliger? Daar bij kun je inloggen omdat het wachtwoord al ingevoerd is (ja ik weet dat je zelf hebt ingegeven en ook weer kan wissen, maar dat is toch niet echt veiliger?).

Beetje off-topic maar toch goed als toelichting. IE is veilig zolang je zelf een hoop voorwaarden schept en jezelf bepaalde beperkingen oplegt. FF is over het algemeen van zichzelf al wat veiliger. Géén bangmakerij maar wel iets om mee te wegen:

Wikipedia
Citaat
Veiligheid

Internet Explorer is een belangrijk doelwit voor krakers, wormen en virussen gebleken. Hiervoor zijn verscheidene redenen te noemen:

   1. Populariteit: door te ontwerpen op veelgebruikte software is de effectiviteit het grootst, het probleem van een monocultuur.
   2. Slecht ontwerp: veel functionaliteit die in Internet Explorer is ingebouwd om websites puur op Internet Explorer te laten werken omvat toegang tot low-levelfuncties van het besturingssysteem. In oudere versies van Internet Explorer kon bijvoorbeeld een ActiveX-besturingselement in een website opgenomen worden. Hierbij kon een website dan vreemde code zonder toestemming van de gebruiker laten uitvoeren op diens computer.
   3. Slecht gebouwd: behalve ontwerpfouten zijn in Internet Explorer ook veel slordigheidsfouten zoals buffer overflows gevonden.

In reactie hierop heeft Microsoft de afgelopen jaren vrijwel maandelijks een of meer updates (patches genaamd) uitgebracht voor Internet Explorer, die kunnen worden geïnstalleerd met behulp van de functie Windows Update. Als dit wordt verzuimd, zal een pc gevoeliger zijn voor virussen, wormen en andere malware.

Grote veranderingen kwamen met de komst van Windows XP Service Pack 2 op 10 augustus 2004, dat Internet Explorer voorzag van tal van beveiligingsverbeteringen, zoals een ingebouwde pop-up-blokkering en een informatiebalk en beveiligingswaarschuwingen, zodat de gebruiker beschermd en ingelicht wordt over (kwaadaardige) scripts.
[bewerken] Compatibiliteit

Internet Explorer heeft altijd een gebrekkige ondersteuning gehad voor sommige webstandaarden, hetgeen lastig is voor webontwikkelaars. Met versie 7 is hier echter wel veel verbetering in gekomen. Internet Explorer 7 heeft veel CSS-bugs opgelost maar er zijn ook bugs bijgekomen. Voor de ontwikkelaar betekent dit extra werk. Bij sommige ontwerpen was het al nodig om apart CSS te schrijven voor de verschillende versies van Internet Explorer.

Bekende compatibiliteitsproblemen:

    * CSS-bugs
    * Geen goede ondersteuning voor de HTML-standaard
    * Beperkte ondersteuning voor de door het W3C aangeraden webtaal XHTML

Op 20 december 2007 werd bekend dat Internet Explorer 8 slaagt voor de Acid2-test

NRC van Januari dit jaar:
Citaat
Duitsland waarschuwt voor Internet Explorer
Gepubliceerd: 17 januari 2010 13:42 | Gewijzigd: 18 januari 2010 08:48
BBC, AP
Rotterdam, 16 jan. De Duitse regering heeft internetgebruikers opgeroepen een andere internetbrowser te gebruiken dan Internet Explorer om hun veiligheid op internet te waarborgen.

Het Federaal Bureau voor Veiligheid in de Informatietechnologie (BSI) raadt Duitse internetgebruikers aan een andere internetbrowser te gebruiken, zolang een lek in de beveiliging niet gedicht is.

Volgens BSI kan door het beveiligingslek de computer geïnfecteerd raken met schadelijke software waarmee de computergebruiker kan worden bespioneerd. Het probleem treedt op met de versies 6, 7 en 8 van Internet Explorer in combinatie met de besturingssystemen Windows 7, XP en Vista.

De waarschuwing volgt nadat Microsoft vorige week toegaf dat Internet Explorer de zwakke plek was bij een aantal recente aanvallen op de systemen van Google.

Microsoft heeft de waarschuwing van de Duitse regering weersproken en gezegd dat het risico voor gebruikers laag is. Met de verhoogde beveiligingsinstelling van de browser lopen internetgebruikers geen veiligheidsrisico, aldus het bedrijf.

Microsoft zegt dat het veiligheidslek gedicht kan worden door de veiligheidsinstellingen van Internet Explorer op 'hoog' te zetten, hoewel dit een aantal mogelijkheden van de browser en sommige sites blokkeert. Volgens BSI is deze maatregel echter onvoldoende.

Volgens Microsoft zijn de aanvallen op Google uitgevoerd door ,,zeer gemotiveerdeerde mensen" met een ,,specifieke agenda". ,,Dit waren geen aanvallen tegen gewone internetgebruikers", aldus een woordvoerder van Microsoft. Hij voegde er aan toe dat internetgebruikers geen veiligheidsrisico lopen bij gebruik van Internet Explorer.

Microsoft, dat maandelijks een veiligheidsupdate uitbrengt, zegt momenteel te werken aan een structurele oplossing voor het probleem.



Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #42 Gepost op: 30 oktober 2010, 10:41:48 »
Fire-fox is beter beveiligd!

Op mijn werk loopt 1 programma via IE niet goed (beeld wordt in elkaar gedrukt) en via FF wel. Maar thuis loopt IE op mijn laptopje wel goed (geen favicon) en is het beeld van Hotmail veel beter dan op FF! Bovendien heb ik toch stellig het idee dat ook dit forum op FF soms de wachttijd overschrijdt. Gisteren ook een paar ker gehad.

En hoezo is FF veiliger? Daar bij kun je inloggen omdat het wachtwoord al ingevoerd is (ja ik weet dat je zelf hebt ingegeven en ook weer kan wissen, maar dat is toch niet echt veiliger?).

asplx

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #41 Gepost op: 30 oktober 2010, 08:27:08 »
dat helpt! weer geen reden meer om van IE af te stappen ;D

groetjes,

Tom
:'( :'(

Tom_W

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #40 Gepost op: 30 oktober 2010, 08:25:58 »
Citaat
Je kunt in IE 8 zeer veel instellen in 'Extra > opties'. Wat misschien ook helpt, is 'Extra > Instellingen voor Compatibiliteitsweergave...' en dan onder 'Deze Website Invoegen' deze website in te voegen ( ). Niet zeker of dat helpt, maar te proberen.


dat helpt! weer geen reden meer om van IE af te stappen ;D

groetjes,

Tom

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #39 Gepost op: 30 oktober 2010, 00:11:49 »
sommige wel, sommige niet weet natuurlijk niet welke er een hebben en welke niet.

groetjes, Tom

 ???

Dat kun je zien in de adresbalk en op de tab boven het venster ...en bij je favorieten.
Websites zonder favicon hebben het blauwe IExplorerer-e-tje ervoor staan, ipv een eigen icoontje. Hier zou je dus het PN-icoontje moeten zien, als het goed is.

En.. probeer eens verwijderen van cookies e.d., (zie mijn vorige post).

Edit: Of deze dus....Je kunt in IE 8 zeer veel instellen in 'Extra > opties'. Wat misschien ook helpt, is 'Extra > Instellingen voor Compatibiliteitsweergave...' en dan onder 'Deze Website Invoegen' deze website in te voegen ( ). Niet zeker of dat helpt, maar te proberen.



Jan.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010, 00:18:09 door Jan-61 »
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #38 Gepost op: 30 oktober 2010, 00:05:50 »
Je kunt in IE 8 zeer veel instellen in 'Extra > opties'. Wat misschien ook helpt, is 'Extra > Instellingen voor Compatibiliteitsweergave...' en dan onder 'Deze Website Invoegen' deze website in te voegen. Niet zeker of dat helpt, maar te proberen.

Dat heeft geholpen. Nu heb ik het officiële Nederlandstalige Pentaxforum favicon in IE8.
Bedankt, Jan. Goede tip!

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #37 Gepost op: 30 oktober 2010, 00:04:03 »
Fire-fox is beter beveiligd!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #36 Gepost op: 30 oktober 2010, 00:00:35 »
Om nu over te stappen om alleen maar een favicon te zien vind ik een beetje overdreven.
Zekers als je verders een lekker draaiend systeem hebt.
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Tom_W

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #35 Gepost op: 29 oktober 2010, 23:57:48 »
sommige wel, sommige niet weet natuurlijk niet welke er een hebben en welke niet.

groetjes,

Tom

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #34 Gepost op: 29 oktober 2010, 23:55:52 »
Ik kan het in IE niet zien, en ja ik gebruik IE gewoon omdat dat standaard op een PC zit (meestal toch) en ik (tot nu dus) hier nog nooit problemen met gehad heb.

groetjes, Tom

Misschien domme vraag, maar krijg je van andere websites dan wel het favicon te zien (bij mij werkt het wel -- en ook op de pc van mijn broer, waar ik nu aan zit te werken; beide IE8)?

Jan.


EDIT: probeer eens dit: via 'Extra > InternetOpties' tab 'Algemeen' knop 'Verwijderen...' en dan 'cookies', 'tijdelijke internetbestanden' en 'geschiedenis' aanvinken en knop 'Verwijderen'. Daarna IE opnieuw opstarten. Kans dat dan bij opnieuw laden het favicon ook wordt geladen.

Jan.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010, 00:04:41 door Jan-61 »
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

asplx

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #33 Gepost op: 29 oktober 2010, 23:48:15 »
Ik kan het in IE niet zien, en ja ik gebruik IE gewoon omdat dat standaard op een PC zit (meestal toch) en ik (tot nu dus) hier nog nooit problemen met gehad heb.

groetjes,

Tom

Goed moment om op FireFox over te stappen...  ;D
En er bestaat een plug-in om FF als IE te laten functioneren (IE-tab).

Groeten,
Ruurd

Tom_W

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #32 Gepost op: 29 oktober 2010, 23:42:35 »
Ik kan het in IE niet zien, en ja ik gebruik IE gewoon omdat dat standaard op een PC zit (meestal toch) en ik (tot nu dus) hier nog nooit problemen met gehad heb.

groetjes,

Tom

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #31 Gepost op: 29 oktober 2010, 22:07:55 »
Ik vind het icoontje tof! Bedankt Jan voor de moeite.

greetz,
Erik

Dank je wel, Erik.  :)

Ook hier geen favicon.
idd IE gebruik ik.. en ik moet zeggen dat ik er goed over tevreden ben.
Groeten johan

Je kunt in IE 8 zeer veel instellen in 'Extra > opties'. Wat misschien ook helpt, is 'Extra > Instellingen voor Compatibiliteitsweergave...' en dan onder 'Deze Website Invoegen' deze website in te voegen ( :P). Niet zeker of dat helpt, maar te proberen.

Succes, Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #30 Gepost op: 29 oktober 2010, 20:28:59 »
Gebruik hier WIn7 & IE8 en heb geen problemen met het icoontje. Heb wel even de URL vervangen in mijn favorieten lijst.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8278
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #29 Gepost op: 29 oktober 2010, 18:30:49 »
Ik vind het icoontje tof! Bedankt Jan voor de moeite.

greetz,
Erik

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #28 Gepost op: 29 oktober 2010, 18:24:23 »
Ook hier geen favicon.

idd IE gebruik ik.. en ik moet zeggen dat ik er goed over tevreden ben.

Groeten johan
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

gnodde

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #27 Gepost op: 29 oktober 2010, 17:58:48 »
Ja, ik knutsel wel eens wat websites in elkaar en voor het testen van compatibiliteit heb je dan verschillende browsers nodig. Klinkt als een slap excuus, maar het is gewoon zo....

Nee hoor, Jaap, ik heb ook IE beschikbaar voor dat soort doeleinden.

Jan.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #26 Gepost op: 29 oktober 2010, 17:13:39 »
Dat dacht ik ook - doch noppes.  :o

Het lukt alleen als je zelf zo'n ico-bestandje maakt en er daarna naar verwijst (via "eigenschappen" en "ander pictogram").
Heel vreemd, IE8 is toch overal hetzelfde? Wie kan dit verklaren?
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #25 Gepost op: 29 oktober 2010, 12:46:19 »
En thuis heb je IE?? ???

Ja, ik knutsel wel eens wat websites in elkaar en voor het testen van compatibiliteit heb je dan verschillende browsers nodig. Klinkt als een slap excuus, maar het is gewoon zo....

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #24 Gepost op: 29 oktober 2010, 10:17:38 »
Bij IE even het forum opnieuw als favoriet opslaan, dan staat de favicon erop...

Dat dacht ik ook - doch noppes.  :o

Het lukt alleen als je zelf zo'n ico-bestandje maakt en er daarna naar verwijst (via "eigenschappen" en "ander pictogram").

asplx

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #23 Gepost op: 29 oktober 2010, 10:00:41 »
Ja, lekker zeg. Heb ik, na jarenlang alleen maar linux gebruikt te hebben, op mijn nieuwe computer Windows 7 gezet (vanwege Lightroom, Photoshop Elements en Portrait Professional), mag dat op eens niet meer  :-\

Jan.

Dat is voor mij ook de enige reden om met Windhoos te werken....
Dat spul werkt allemaal niet onder Linux...  :'(

Ruurd

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #22 Gepost op: 29 oktober 2010, 09:26:47 »
Google Chrome 7, IE 8, Firefox 3.....bij alle drie werkt het! Bij IE even het forum opnieuw als favoriet opslaan, dan staat de favicon erop...

Nog bedankt Jan!  :dance:
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

newmikey

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #21 Gepost op: 29 oktober 2010, 09:10:39 »

 Laten we heel Microsoft maar vergeten.

André


Helemaal mee eens!


gnodde

  • Gast
Re:Klein Fijn Nieuwtje hier
« Reactie #20 Gepost op: 29 oktober 2010, 08:28:43 »
Laten we heel Microsoft maar vergeten.

Ja, lekker zeg. Heb ik, na jarenlang alleen maar linux gebruikt te hebben, op mijn nieuwe computer Windows 7 gezet (vanwege Lightroom, Photoshop Elements en Portrait Professional), mag dat op eens niet meer  :-\

Jan.