Auteur Topic: Mijn foto's  (gelezen 1559 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kdj4

  • Gast
Re:Mijn foto's
« Reactie #10 Gepost op: 20 december 2009, 20:25:50 »
ik had vanmorgen al een mail van de webmaster van het Team Hekman,
hij bood zijn excuus aan omdat hij de foto's zonder te vragen had gebruikt.
hij vertelde er bij dat hij ook de foto's had gebruikt omdat het team die dag voor het eerst het nieuwe tenue aan had.

ik vroeg hem via de mail hoe hij er zo bij kwam dat hij zo uit het niets begon te mailen, hij zij dat de website van Hekman een piek had van bezoekers gisteren, en hij zag dat de piek vanaf het pentaxforum kwam, dat is dan wel weer leuk  ;)

gr kees.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Mijn foto's
« Reactie #10 Gepost op: 20 december 2009, 20:25:50 »

kdj4

  • Gast
Re:Mijn foto's
« Reactie #9 Gepost op: 20 december 2009, 10:45:53 »
Ooit kreeg ik hier ergens commentaar vanwege mijn naam/logo.
Dit bewijst maar weer eens waarom ik dat doe.
Alhoewel er volgens mij verder wettelijk niets geregeld is, ook niet met een @....
Cees

daarom zet ik mijn naam er vaak ook op, geef het wel aan dat ze zonder toestemming geen foto's van mijn website mogen halen maar ik weet ook wel dat het gebeurd, in dit geval is het wel leuk dat ze een link naar mijn website hebben gedaan.

je kunt natuurlijk ook beveiliging op de website zetten maar iemand die een beetje handig is krijgt de foto's van elke site af.

ook zie ik vaak dat iemand zijn naam dwars door de foto heen zet om zo tegen te gaan dat iemand nog iets met de foto's kan doen, maar zelf zou ik zoiets niet doen omdat het kijken van de foto's er niet leuker op maakt.


Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Mijn foto's
« Reactie #8 Gepost op: 20 december 2009, 10:29:29 »
Ooit kreeg ik hier ergens commentaar vanwege mijn naam/logo.
Dit bewijst maar weer eens waarom ik dat doe.
Alhoewel er volgens mij verder wettelijk niets geregeld is, ook niet met een @....
Cees

kdj4

  • Gast
Re:Mijn foto's
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2009, 20:01:52 »
Heren bedankt voor de leuke reactie's.


@ Eviz ik had zelf nog niet eens gezien dat ze een link naar mijn website hebben.

jullie hebben wel gelijk was wel zo netjes geweest om even te vragen, ik geef dat ook aan op mijn website dat als iemand foto's wil hebben dat ze dan even kunnen mailen.

maar goed ik laat het er ook maar bij want het is ook wel leuk dat je foto's van je zelf tegen komt.

gr kees.


RonHendriks

  • Gast
Re:Mijn foto's
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2009, 18:52:41 »
Ik onderschrijf hetgeen er al gezegd is.

Verder gefeliciteerd dat ze jouw foto's zo goed vonden om even te lenen.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Mijn foto's
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2009, 15:04:14 »
Het is altijd leuk om te merken dat anderen jouw foto's waarderen, maar dat ze zomaar je foto's hergebruiken zonder vooraf toestemming te vragen is wel iets minder, om niet te zeggen onrechtmatig!
Gelukkig zijn ze wel zo netjes geweest om jouw naam te vermelden (en door te linken naar jouw site).

Overigens hoef je niet het © te gebruiken om het auteursrecht te hebben op je foto; die krijg je al van rechtswege.

greetz,
Erik

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Mijn foto's
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2009, 14:28:00 »
Was inderdaad wel zo netjes geweest als ze je van te voren gevraagd hadden of je meteen geinformeerd hadden dat ze je foto's gebruiken. Gelukkig hebben ze wel je naam vermeld. Zou hun inderdaad even vragen om je naam te koppelen met een link naar je web site.
Altijd handig en je weet nooit of je zo nog eens voordeel hebt in de toekomst.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Mijn foto's
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2009, 13:16:58 »
Leuk maar niet netjes als ze het niet eerst gevraagd hebben.
Gelukkig staat je naam er nog wel onder.
Vraag nog even of ze je naam linken aan je website. Je weet maar nooit wat er mogelijk uit kan rollen.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline johan v.L

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 846
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
Re:Mijn foto's
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2009, 13:16:04 »

Misschien dat team Hekman jou ook kan sponseren  ;)

Zou er een belletje aan wagen  8)

Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

kdj4

  • Gast
Mijn foto's
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2009, 13:12:42 »
ik was vanmorgen even aan het googelen toen kwam ik foto's tegen die ik laatst heb genomen tijdens een ATB wedstrijd.
de jongens (mannen) op de foto's worden dus gesponsord door dit bedrijf (Team Hekman)

hier de link

wel leuk om te zien dat ze je foto's gebruiken, ondanks dat ik een © teken gebruik  :D

ze hebben ook de foto's gebruikt waar het hoofd mist , weten jullie nog  :D hier

gr kees
« Laatst bewerkt op: 19 december 2009, 13:21:35 door kdj »