Auteur Topic: Belangrijke info over foto's plaatsen...  (gelezen 5172 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline janver

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 521
  • Pentax rules!
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #41 Gepost op: 22 juni 2008, 22:38:40 »
Citaat
Ik weet niet of "we" er al ooit een poll tegenaan gooiden maar hier staat alvast een volgens mij interessant topic (helemaal doorlezen!) in dit verband (dateert pas van 24.03.08).  :-X

Jan V.

[size=9]Edit(vulcan): Jan, deze discussie niet opnieuw oprakelen! >:( Ik was duidelijk genoeg dat het nu niet het moment is om grotere foto's toe te laten. Een poll hierover begin ik tegen die tijd wel![/size]
Carel

.
In mijn vorige reply bedoelde ik met die "we" in vraag te stellen of er al eerder door het forum zelf (de mods) zou zijn bevraagd welke fotogrootte de leden zouden verkiezen.

..
Wanneer jij als reactie op 2 posters (Jos de Bont en corjan) - die beiden uitdrukkelijk stellen dat zij de 800 pixels afspraak NIET ter discussie stellen - toch die afspraak nog aanhaalt en ook zelf verwijst naar een poll hierover, dan beschouw ik een verwijzing naar een topic dat ik in maart in dit verband startte (http://pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1206368505) niet als een heropening van een discussie. De :-X achter mijn reply leek mij ook ondubbelzinnig te begrijpen als een aanduiding dat ik niet van zin ben hier weer over te gaan posten. Zoals wel vaker gebeurt in een topic, wil ik huidige posters enkel verwijzen naar een topic dat over een gelijkaardig thema handelt maar hen wellicht is ontgaan.

...
Het ge-bruik van de edit-mode voor een reactie zoals je aan mijn bericht hebt toegevoegd, betreur ik.
Een pb van jouw kant zou prompt beantwoord zijn in de zin zoals punten . en .. hiervóór, en dus hélemaal zónder nieuwe aandacht voor mijn poll van maart ll.

Maar... dit gezegd zijnde... Laat ons vooral maar weer foto's gaan maken en genieten van wat dit forum aan moois en interessants te bieden heeft!


mvg
Jan V.
Pentax K100D + DA 12-24/4 AL ED [IF] + DA 18-55/3.5-5.6 AL + DA 50-200/4-5.6 ED + FA 77/1.8 Limited + A 50/1.7 + A 28/2.8 + K 400-600/8-12 Reflex + AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #41 Gepost op: 22 juni 2008, 22:38:40 »

Offline janver

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 521
  • Pentax rules!
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #40 Gepost op: 20 juni 2008, 23:18:23 »
Citaat
...
Misschien dat we er volgend jaar weer eens een poll tegenaan gooien en dat er dan ietsje bij kan. (meer dan 900px zal het niet gauw worden trouwens!)
...
Ik weet niet of "we" er al ooit een poll tegenaan gooiden maar hier staat alvast een volgens mij interessant topic (helemaal doorlezen!) in dit verband (dateert pas van 24.03.08).  :-X

Jan V.

[size=9]Edit(vulcan): Jan, deze discussie niet opnieuw oprakelen! >:( Ik was duidelijk genoeg dat het nu niet het moment is om grotere foto's toe te laten. Een poll hierover begin ik tegen die tijd wel![/size]
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2008, 12:06:59 door Vulcan »
Pentax K100D + DA 12-24/4 AL ED [IF] + DA 18-55/3.5-5.6 AL + DA 50-200/4-5.6 ED + FA 77/1.8 Limited + A 50/1.7 + A 28/2.8 + K 400-600/8-12 Reflex + AF-540FGZ

Offline lock

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 424
  • was een k10d gebruiker..
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #39 Gepost op: 20 juni 2008, 09:54:29 »
Ik adviseer iedereen die meer dan de 800 pixels breed wil laten zien een link naar een eigen fotoalbum te plaatsen. Daarmee heb je de functie van het forum niet verbeterd maar het omzeilt wel een probleem. Ik merk dat het terugbrengen van meer dan 3000 pixels naar 800 pixels in de breedte zoveel scherpte vergooit dat je onnatuurlijk veel sharpening moet gebruiken om fotos weer een beetje in de buurt van het origineel te krijgen. Maar dat vernaggelt de fotos te vaak, ze laten te vaak artefacten zien. 1024 breed is bijvoorbeeld al een hele verbetering. Dat heb je als max.  bij een gratis Flickr account.


koor

  • Gast
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #38 Gepost op: 19 juni 2008, 23:46:45 »
Jammer :(

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #37 Gepost op: 19 juni 2008, 23:06:31 »
Citaat
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest in wat ik bedoelde. Dus nog dan nog maar een keer met andere woorden:

Als ik het als leek goed heb begrepen, is het deel met een foto erin dynamisch gemaakt binnen de pagina. Binnen 1 post verschijnt alleen onderin een schuifbalkje en dat kan niet anders (helaas, maar OK).

Bij het forum op DPreview wordt de pagina statisch weergegeven (denk ik?). Met een klik op een foto, wordt die op de volle breedte weergegeven. Hierdoor kan die breder worden dan dat de browser op in het venster kan weergeven. Op dat moment verschijnt er onder in de browser een horizontale schuifbalk en kun je op elke plek op de pagina van links naar rechts en weer terug schuiven.

In dit laatste geval wordt dus de horizontale schuifbalk niet actief vanuit het forum opgeroepen, maar alleen doordat de pagina niet meer in het venster past. Het voordeel hiervan zou zijn dat je ook niet steeds naar beneden en boven hoeft te scrollen om één regel te lezen.

De vraag is dus niet meer of het mogelijk is om aparte schuifbalkjes in het forum te implementeren, maar of de forum meer statisch te maken is, waardoor er vanzelf een horizontale schuifbalk in de browser ontstaat.

Mogelijk maak ik een fout in mijn redeneren en/of zitten er ook nadelen aan een dergelijke weergave die ik zo niet zie, maar dan vind ik dat ook interessant om te horen.

Nogmaals en alvast bedankt voor het nemen van de moeite om mijn vraag te beantwoorden.

Met vriendelijke groeten, Jos

Bovenstaand stukje had ik in een PB geschreven als aanvulling op mijn bijdrage hiervoor. Het antwoord was dat het helaas niet mogelijk is om om een horizontale schuifbalk (linksom of rechtsom) in het forum te implementeren. Duidelijk dus en inderdaad helaas en dus moeten we het er maar gewoon mee doen zoals het is. Het leven gaat tenslotte ook gewoon door  :)

Groeten, Jos

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #36 Gepost op: 18 juni 2008, 17:06:59 »
Citaat
Persoonlijk ken ik geen forum waarin hor. balken per foto aanwezig zijn.
In ieder geval is het met de standaard forumsoftware die wij hier gebruiken niet mogelijk. Een mod (aanpassing) door derden daar begin ik in principe niet aan. Dat kost tijd en je moet maar afwachten hoelang zo'n mod ondersteund wordt, bijvoorbeeld na een update van de standaard forumsoftware.

V.w.b. een vaste breedte van de tekst. Dat is helaas niet mogelijk. De breedte v/h forum is dynamisch zodat deze zich aanpast aan de resolutie. Ik zelf kijk op 1920px breed en heb dus uiteraard nergens last van (wel hele kleine lettertjes  ;) )


Johan.
Op mijn laptop is de max. resolutie 1024x768 en dan kom je dus net te kort. Nu ben ik niet thuis in de verschillende forumsoftware maar bij bijvoorbeeld DPreview vergroot je per foto. Deze wordt dan in de breedte over de standaard-kaders heen getoond en als die dan nog te breed is voor het scherm, dan verschijnt de schuifbalk niet in de pagina, maar in de browser. Voor mij werkt dat dan makkelijker.

Hier een voorbeeldje van een pano van mij. Niet echt geweldig, maar maakt wel duidelijk wat ik bedoel:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1036&message=24773012

Is dit dan een statische pagina?

Kun je in dit forum de schuifbalk ook in de browser laten verschijnen i.p.v. in de pagina? Of zitten daar dan weer andere grote nadelen aan?

Ik probeer met mijn bijdrage en niet gehinderd door allerlei kennis alleen maar wat ideeën aan te dragen voor verbeteringen van dit forum. Mooi als het tot een verbetering leidt en als het niet kan.... so be it. Misschien ooit later een keer na een software update of zo.

In ieder geval bedankt voor het bekijken van mijn en anderen hun opmerkingen.

Groeten, Jos

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #35 Gepost op: 18 juni 2008, 16:14:17 »
Persoonlijk ken ik geen forum waarin hor. balken per foto aanwezig zijn.
In ieder geval is het met de standaard forumsoftware die wij hier gebruiken niet mogelijk. Een mod (aanpassing) door derden daar begin ik in principe niet aan. Dat kost tijd en je moet maar afwachten hoelang zo'n mod ondersteund wordt, bijvoorbeeld na een update van de standaard forumsoftware.

V.w.b. een vaste breedte van de tekst. Dat is helaas niet mogelijk. De breedte v/h forum is dynamisch zodat deze zich aanpast aan de resolutie. Ik zelf kijk op 1920px breed en heb dus uiteraard nergens last van (wel hele kleine lettertjes  ;) )


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #34 Gepost op: 17 juni 2008, 12:14:31 »
Vandaag keek ik weer even met mijn kleine laptopje en wilde een bijdrage lezen met daaronder twee foto's. Foto's netjes op de goede grootte, maar ik moest tijdens het leze toch verschillende keren de foto's heen en terug scrollen om begin en einde van de regels te kunnen lezen. (De regellengte neemt de breedte van de foto aan.) Het hoeft geen betoog dat dit niet echt werkt.

Daarom kom toch nog maar even terug op het idee voor een horizontaal schuifbalkje en een toevoeging:
  - Ik zou het ideaal zou vinden, als tekst een beperkte maximale breedte krijgt, onafhankelijk van geplaatste foto's, zodat de regels altijd in hun geheel te lezen blijven. Dit vergroot bovendien de leesbaarheid.
  - Voor elke foto een eigen horizontale schuifbalk.

HH administratoren, zouden jullie je heldere licht hierover kunnen laten schijnen.

Alvast hartelijk dank

Groeten, Jos

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #33 Gepost op: 4 juni 2008, 16:34:48 »
Citaat

Kan er dan geen aparte rubriek komen voor panorama foto's? Dan zal het ook geen anarchistische bak worden omdat het dan gewoon puur om panorma gaat...
Ja, maar wat is dan weer de definitie van een panoramafoto...bestaand uit meerdere foto's die aan elkaar geplakt zijn, of toch even handig van een bestaande foto een stukje boven of onderkant afhalen om dan toch een grotere foto te kunnen plaatsen...  :-/
En @Jos: ach, dat anarchistische bedoel ik niet al te sterk. Soms moet je even aandikken om te laten zien wat je bedoelt. :P
Ik ben er niet voor een speciale map voor grotere foto's te maken, omdat je daar toch een grote monitor voor moet hebben om de foto's goed te bekijken. (je gaf zelf ook al aan dat het hinderlijk is met een 15"schermpje te scrollen...) Natuurlijk, ik vind grotere foto's ook mooier op mijn 19" scherm, maar voorlopig houden we het op 800px.
Misschien dat we er volgend jaar weer eens een poll tegenaan gooien en dat er dan ietsje bij kan. (meer dan 900px zal het niet gauw worden trouwens!)
Verder vind ik een link naar een grotere foto (bijv. 1280px) helemaal niet gek. Dan kan je zelf de keus maken om een kleiner formaat te bekijken, of een groter met nog meer detail...
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

corjan

  • Gast
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #32 Gepost op: 4 juni 2008, 15:03:32 »
Citaat
En over het algemeen heb ik met het formaat van 800 pixels geen moeite. Het enige moment dat ik er wel moeite mee begin te krijgen, is bij een panoramische foto. Je moet dan de foto zover verkleinen dat er soms eigenlijk niets meer over blijft. En ik kan me ook nog wel andere situaties voorstellen die vragen om af te kunnen wijken van het normale maximum formaat.

Kan er dan geen aparte rubriek komen voor panorama foto's? Dan zal het ook geen anarchistische bak worden omdat het dan gewoon puur om panorma gaat...

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #31 Gepost op: 24 mei 2008, 21:02:14 »
[size=14]800px regel[/size]
De 800 pixels afspraak vind ik ook helemaal niet onredelijk en ook goed om ons daar zoveel mogelijk aan te houden en wil ik ook helemaal niet ter diskussie stellen.

Maar in een aantal gevallen kom je er niet goed mee uit de voeten. Om voor die gevallen een aparte katagorie in het leven te roepen is dan een oplossing. Ik kan zo'n katagorie zelf totaal niet zien als een vergaarbak voor anarchisten.  Als ik me anarchistisch zou willen opstellen, dan kan ik beter grote aantallen 800x800 pixel foto's plaatsen van een maximaal aantal Mb's of zo. Maar ik zou me daar helemaal niet happy bij voelen (en me niet geliefd mee maken). Ik wil graag foto's delen met anderen om soms uiteenlopende redenen. Ik win er dan helemaal niks mee om anderen dwars te gaan zitten. Natuurlijk kan ik ook een link plaatsen naar een grotere foto, maar naar mijn idee maakt het in wezen niet erg veel uit of je de foto ziet in het topic, of in een een nieuw tabblad of scherm. Het blijf namelijk een foto die via het forum aangeboden wordt. Naar mijn idee eigenlijk wat meer gerommel in de marge en misschien nog wel meer anarchistisch.

Wanneer je echter een nieuwe katagorie in het leven roept voor grotere foto's, weet je voor het openen al dat je hier te maken hebt met grotere foto's en dan ligt de keuze voor het bekijken meer bij de kijker zelf. Voor die grotere foto's vind ik dan wel dat daar ook een redelijke doel mee gediend moet zijn. Waarbij ik me dan gelijk realiseer dat dit redelijke doel ook zo arbitrair is, als maar mogelijk kan zijn.

Al met al zou ik het daarom helderder vinden als er een aparte ruimte zou zijn voor het plaatsen van grotere foto's. En wel in één katagorie en voor de andere dus gewoon de 800px max blijven aanhouden.

[size=14]horizontale schuifbalk[/size]
Om ook nog even terug te komen op het andere punt, de horizontale schuifbalk. Thuis werk ik tegenwoordig gelukkig meestal op een 22" scherm en verschijnt die daarom ook nooit. Maar ik zit ook nog regelmatig achter een 15" schermpje. En dan is het heel irritant om bij het bekijken van één foto, eerst alle andere foto's voorbij te moeten scrollen, om dan pas het beeld horizontaal te kunnen verschuiven en daarna weer terug te scrollen naar de bewuste foto en dat voor elke foto weer opnieuw. Het verzoek om een horizontaal scrolbalkje per foto onderschrijf ik daarom van harte. Of het mogelijk is weet ik niet, maar het zou wel heel prettig zijn.

[size=14]tot slot[/size]
Ik heb totaal niet de wil of intentie om anarchistisch te willen zijn. Maar ik ben wel voor een open diskussie, die tot doel heeft van dit mooie forum een nog mooier forum te maken. En ook ben ik niet iemand die per sé zijn gelijk wil halen, maar ik hou wel van een pittige, maar tegelijktijd ook respectvolle diskussie die zich ook niet eindeloos voortsleept.

Met vriendelijke groeten,

Jos de Bont

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #30 Gepost op: 24 mei 2008, 09:58:40 »
Citaat
Een schuifbalk per foto, om de foto horizontaal te kunnen schuiven zou ik persoonlijk ook een hele verbetering vinden.

En over het algemeen heb ik met het formaat van 800 pixels geen moeite. Het enige moment dat ik er wel moeite mee begin te krijgen, is bij een panoramische foto. Je moet dan de foto zover verkleinen dat er soms eigenlijk niets meer over blijft. En ik kan me ook nog wel andere situaties voorstellen die vragen om af te kunnen wijken van het normale maximum formaat.

Als voorbeeld de foto in de onderstaande link:
http://www.xs4all.nl/~josdeb/Gazellen-in-Serengeti-PP-kl.jpg

Dit is niet een erg goede, maar maakt wel duidelijk wat ik wil zeggen. Als je deze namelijk verkleind tot 800 pixels, dan blijft er eigenlijk alleen nog maar een streep over en je kunt niet meer zien dat er een paar honderd gazellen op de foto staan.

Ik zou het daarom een goed idee vinden, om een aparte categorie te maken voor foto's met een groter formaat. Iedereen kan dan voor zichzelf bekijken of hij  of zij het de moeite waard vind om een topic met zo'n foto te starten of te openen. Wat mij betreft zou het creëren van een aparte catogorie ruimte geven en de "noodzaak" van het plaatsen van grotere foto's in de andere categorieën doen afnemen. Alles bij elkaar zou ik het dan zo toch iets minder betuttelend vinden.
Misschien komen afspraken soms betuttelend over, maar als je verder kijkt waarom, zijn de afspraken hier toch niet zo onredelijk.
Lang niet iedereen werkt vanaf een 19" of grotere monitor, en het pentaxforum is er voor iedereen. Dus moet je ook met de kleintjes rekening houden. Ik wil ook niet (opnieuw) de discussie hierover aangaan, voorlopig blijft de 800px-norm zoals die is. Wellicht dat deze norm in de toekomst nog iets opgerekt kan worden.
Een aparte map voor >800px foto's zie ik niet zo zitten, dat wordt dan een soort "anarchistenmap".  ::)  ;)
Het staat je natuurlijk vrij om onder je geplaatste foto een link te zetten naar een wat groter exemplaar. (bij een panoramafoto zelfs te adviseren!)
Carel
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2008, 10:01:59 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #29 Gepost op: 22 mei 2008, 17:52:08 »
Een schuifbalk per foto, om de foto horizontaal te kunnen schuiven zou ik persoonlijk ook een hele verbetering vinden.

En over het algemeen heb ik met het formaat van 800 pixels geen moeite. Het enige moment dat ik er wel moeite mee begin te krijgen, is bij een panoramische foto. Je moet dan de foto zover verkleinen dat er soms eigenlijk niets meer over blijft. En ik kan me ook nog wel andere situaties voorstellen die vragen om af te kunnen wijken van het normale maximum formaat.

Als voorbeeld de foto in de onderstaande link:
http://www.xs4all.nl/~josdeb/Gazellen-in-Serengeti-PP-kl.jpg

Dit is niet een erg goede, maar maakt wel duidelijk wat ik wil zeggen. Als je deze namelijk verkleind tot 800 pixels, dan blijft er eigenlijk alleen nog maar een streep over en je kunt niet meer zien dat er een paar honderd gazellen op de foto staan.

Ik zou het daarom een goed idee vinden, om een aparte categorie te maken voor foto's met een groter formaat. Iedereen kan dan voor zichzelf bekijken of hij  of zij het de moeite waard vind om een topic met zo'n foto te starten of te openen. Wat mij betreft zou het creëren van een aparte catogorie ruimte geven en de "noodzaak" van het plaatsen van grotere foto's in de andere categorieën doen afnemen. Alles bij elkaar zou ik het dan zo toch iets minder betuttelend vinden.


Offline lock

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 424
  • was een k10d gebruiker..
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #28 Gepost op: 15 mei 2008, 22:21:51 »
Citaat
Maar wat Lock bedoeld is volgens mij al aanwezig op het forum. Ik heb al eens een te grote foto gezien op het forum, waar onderaan de foto een schuifbalk verscheen. (dus per foto en niet helemaal onderaan de pagina).
Wat  betreft foto's ik maak ze altijd 800 x 532, alleen de rand die ik eromheen zet, maakt de foto een aantal pixels groter ... is dat wel geoorloofd?  
Ik heb nog nooit gezien dat er per foto een hor. schuifbalk mogelijk is. Maar het zou wel erg handig zijn.
Sandra, ik zag net het effect van dat randje ...

lock

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #27 Gepost op: 11 mei 2008, 13:22:41 »
Citaat

Lock heeft het over een horizontale schuifbalk per foto in plaats van één schuifbalk onderaan de pagina. Zodat je bij meerdere foto's niet helemaal naar beneden hoeft te scrollen om de schuifbalk te schuiven en vervolgens weer helemaal naar boven om de foto bekijken. (En bij verschillende berichten in een topic, kun je op en neer blijven gaan om die schuifbalk te schuiven).

En jij hebt het over de verticale schuifbalk, waarbij je bij meerdere foto's uiteraard naar beneden scrollt.  Maar wat Lock bedoeld is volgens mij al aanwezig op het forum. Ik heb al eens een te grote foto gezien op het forum, waar onderaan de foto een schuifbalk verscheen. (dus per foto en niet helemaal onderaan de pagina).

Wat  betreft foto's ik maak ze altijd 800 x 532, alleen de rand die ik eromheen zet, maakt de foto een aantal pixels groter ... is dat wel geoorloofd?  
Geen idee of zo'n schuifbalk mogelijk is. Misschien heeft Johan (vvo) hier een antwoord op.   :-?
Wat de maat voor de foto's betreft: 800x800 is het maximum, met of zonder rand.
Groet,
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Sandra

  • Gast
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #26 Gepost op: 10 mei 2008, 11:24:06 »
Citaat

Ik weet niet goed wat jij bedoelt met het scrollen per foto. Bij meerdere foto's in 1 post moet je sowieso altijd scrollen toch?
Carel

Lock heeft het over een horizontale schuifbalk per foto in plaats van één schuifbalk onderaan de pagina. Zodat je bij meerdere foto's niet helemaal naar beneden hoeft te scrollen om de schuifbalk te schuiven en vervolgens weer helemaal naar boven om de foto bekijken. (En bij verschillende berichten in een topic, kun je op en neer blijven gaan om die schuifbalk te schuiven).

En jij hebt het over de verticale schuifbalk, waarbij je bij meerdere foto's uiteraard naar beneden scrollt.  Maar wat Lock bedoeld is volgens mij al aanwezig op het forum. Ik heb al eens een te grote foto gezien op het forum, waar onderaan de foto een schuifbalk verscheen. (dus per foto en niet helemaal onderaan de pagina).

Wat  betreft foto's ik maak ze altijd 800 x 532, alleen de rand die ik eromheen zet, maakt de foto een aantal pixels groter ... is dat wel geoorloofd?  


« Laatst bewerkt op: 10 mei 2008, 12:12:40 door Sandra »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #25 Gepost op: 9 mei 2008, 23:03:02 »
Citaat
Carel, is het onmogelijk om de scroll balk per foto te maken in een bericht met meer dan één foto ?
Ik zeg dit omdat forummers soms wel 4 of 5 fotos plaatsen in één bericht. Maar je moet voor een scroll van de bovenste foto wel eerst helemaal naar beneden naar de laatste. En dan verlies je weer het zicht op de bovenste fotos.

Ik weet niet goed wat jij bedoelt met het scrollen per foto. Bij meerdere foto's in 1 post moet je sowieso altijd scrollen toch?
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #24 Gepost op: 9 mei 2008, 23:01:33 »
Hi Jos! En Peter bedankt voor je uitleg! Ikzelf open altijd een nieuw internet tabblad (in IE 7) voor de fotohost, dus blijft het pentaxforum ook open staan. Dan raak je de tekst die je gemaakt hebt op het pentaxforum niet kwijt. Heb ik veel tekst, dan open ik eerst het "kladblok" en type daar eerst mijn tekst en voeg vervolgens de img-codes toe, daarna kopieer ik het geheel en plak dit in de nieuwe post op het forum...
Er zijn vele wegen die naar Rome lijden, ehh leiden.. ;)
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Peter

  • Gast
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #23 Gepost op: 9 mei 2008, 22:30:11 »
Jos,

Je hebt een aantal van je foto's geupload naar photobucket.
Na het uploaden zie je onder de foto een rijtje codes (4x). De laatste
code (deze code begint met '[IMG....') kopieer je en plak je in je bericht.

Als je de tekst hebt geschreven plak je de gehele code voor, achter of tussen de tekst.
Precies op de plaats waar jij de foto wil hebben.

Peter

Offline Jos Kwaspen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 474
  • Geslacht: Man
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #22 Gepost op: 9 mei 2008, 22:16:01 »
Carel,

Kun je mij helpen ivm het plaatsen van foto's in een topic ?
Ik werk met een mac en wil het doen volgens jouw instructies :
1. NPF :"Start Nieuw Onderwerp"
           Onderwerp
           Bijhorende tekst
2. Photobucket : "kopieer" een of meerdere foto's
3. NPF : "Plak"  foto('s) bij tekst

Dit lukt bij mij niet omdat als ik terugkom bij het NPF mijn onderwerp en bijhorende tekst verdwenen zijn.

Nu doe ik het zo :
Als ik meerdere foto's in een topic wil plaatsen ga ik eerst naar Photobucket en
kopieer alle foto's die ik nodig heb.
Open in NPF een nieuw topic.
Begin met de tekst te schrijven en plak dan de foto's.
Die komen dan binnen in de numerieke volgorde van de IMGP....jpg.
Dit is soms naar inhoud niet de gewenste volgorde.
Is er een mogelijkheid om die volgorde te wijzigen ?

Dank.

Jos
k10d met vooral SMC Pentax A-lenzen en al 14 goede Takumars en 1 met gebreken.
Een selectie uit mijn macro's van 2008 en 2009 staat hier
http://www.pbase.com/joskwaspen

Offline lock

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 424
  • was een k10d gebruiker..
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #21 Gepost op: 6 mei 2008, 23:57:38 »
Carel, is het onmogelijk om de scroll balk per foto te maken in een bericht met meer dan één foto ?
Ik zeg dit omdat forummers soms wel 4 of 5 fotos plaatsen in één bericht. Maar je moet voor een scroll van de bovenste foto wel eerst helemaal naar beneden naar de laatste. En dan verlies je weer het zicht op de bovenste fotos.

lock

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #20 Gepost op: 7 maart 2008, 15:49:51 »
Citaat
.... waarom dan niet even die 800x600 regel toepassen.
Even voor alle duidelijkheid: Als de grootste breedte de 800 pixels maar niet overschreidt! Dus tot en met maximaal 800x800pixels is toegestaan!
Carel
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2008, 15:50:43 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #19 Gepost op: 7 maart 2008, 14:08:39 »
Gezien de klachten over de 'snelheid' van het forum ben ik al helemaal geen voorstander van een smart resizer image. Het resizen gebeurd dan door de server ....en tsja dat zal de performance alleen nog maar doen afnemen. Los van het feit dat wellicht onze ISP dit ook niet in dank zal afnemen. Een dergelijke tool is interessant op een dedicated webserver (dus geheel en alleen ten dienste v/h Pentaxforum domein).

Ik ben het met eens over het feit dat een foto toch eerst geresized moet worden voor plaatsing, waarom dan niet even die 800x600 regel toepassen.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #18 Gepost op: 7 maart 2008, 13:51:39 »
Helaas heb ik vandaag twee topics moeten verwijderen!
Wat ik jammer vind is dat zo te zien niemand die reageerde op die topics, de TS wees op de overmaat van de foto. (zelfcorrigeren is toch een stuk prettiger, en de topics hadden er dan nog gestaan..)
Carel  :'(
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Belangrijke info over foto's plaatsen...
« Reactie #17 Gepost op: 1 maart 2008, 14:51:50 »
Sluit me bij de vorige heren aan.
En Lucien zou als pentaxian toch het goede voorbeeld moeten geven  ;D  ;D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm