energy-dungeon

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Zoom-objectieven / vignettering bij de Pentax D FA 24-70 mm op de K1
« Laatste bericht door Patricia Gepost op 6 februari 2019, 15:53:39 »
Zijn er hier mensen die net als ik problemen hebben met de 24-70mm van Pentax (fullframe) op de K1?
Deze lens geeft bij mij meer vignettering dan wanneer ik een DA lens op mijn camera zet, dus het lijkt erop dat het licht niet de gehel sensor bereikt. Met andere lenzen op dezelfde body (K1) heb ik dat niet.
Ik heb besloten om de lens voor onderzoek terug te laten sturen naar Pentax (nu zit er nog garantie op) en ik hoop dat er iets gevonden wordt wat te herstellen is, maar het blijft een raar probleem. (overigens op de K1-pagina op facebook ben ik een andere fotograaf uit het buitenland tegengekomen die het ook had, dus ik weet in ieder geval dat ik niet de enige ben met dit probleem).
92
Jezelf voorstellen / Hallo allemaal
« Laatste bericht door Patricia Gepost op 6 februari 2019, 15:35:48 »
Hallo allemaal
Ik ben Patricia, hobbyfotograaf, voormalig fotojournalist van een regionale krant en Pentax-fan sinds de jaren '90.
Ik heb een man die graag mee-fotografeert (vooral de fotograaf-in-actie foto's), drie kinderen, waarvan er twee interesse beginnen te tonen in fotografie en een Duitse Wachtelhond die niet zo van de camera houdt helaas, zij duikt altijd weg als ze dat 'grote oog' aan ziet komen ;-)

Ik ben begonnen met fotograferen met de 'oude' camera van mijn vader, een Pentax P30. Jaren later heb ik de Fotovakschool in Apeldoorn gedaan met mijn Pentax Mz-5n. Ik ben pas vrij laat overgestapt naar de digitale fotografie, omdat ik de kleuren in het begin waardeloos vond. Toen ik eenmaal digitaal ging fotograferen, heb ik wel een aantal camera's achter elkaar gehad. Natuurlijk altijd Pentax vanwege de mooie kleuren :-)

Momenteel fotografeer ik met de Pentax K1 met een mooie verzameling lenzen erbij. Voor licht gebruik tussendoor heb ik nog een Sony RX10 III.
Reportagefotografie heeft mijn voorkeur en dat doe ik zowel voor privédoeleinden als soms voor vrijwilligersorganisaties.
93
Dieren / Roodborstje
« Laatste bericht door Lucien Gepost op 5 februari 2019, 15:22:53 »

Roodborstje, vanmiddag in de tuin.

K1
DFA 150-450mm. op 450mm.
F 5.6
1/320
iso 640

Groeten, Luciën.
94
Landschappen en Natuur / Re: landgoed Elsloo panorama
« Laatste bericht door cire Gepost op 5 februari 2019, 14:55:41 »
Fraai stukje Limburg, zo. Nu eens niet heuvelachtig, maar vooral breed ;).

Zoals je ziet ligt de kerk een stuk hoger dan het kasteel. De Maasberg in Elsloo is een bekende kuitenbijter in de Amstel Gold Race.
Ik gebruik de Revuenon 55 f1.2 eigenlijk veel te weinig. Pracht lensje, wordt helaas maar weinig aangeboden.
https://www.pentaxforums.com/userreviews/revuenon-55mm-f1-2-mc.html

Bedankt allen voor de lovende reacties,
Cire
95
Gratis! / Re: Pola filter
« Laatste bericht door pietp Gepost op 5 februari 2019, 14:42:45 »
ik heb nog een pola filter liggen, met een maat uit de oude tijd, nl 58 mm. Het is een Hoya PL. Gratis, dwz wel de verzendkosten.
Groet Jos

Een maat uit de oude tijd? ??? mijn Pentax HD DA 1:4-5.5  55-300mm ED WR is toch nog niet zo oud?
Is nog steeds nieuw te koop,en een 58mm filter vatting. 
96
Waar naar toe vandaag? / Re: Professional Imaging 2019
« Laatste bericht door mocca Gepost op 4 februari 2019, 12:21:25 »
Lijkt mij een beetje op. We gaan niet voor meer marktaandeel. We gaan proberen om onze klanten te behouden.
97
Waar naar toe vandaag? / Re: Professional Imaging 2019
« Laatste bericht door Vulcan Gepost op 4 februari 2019, 10:42:57 »
Hieronder het antwoord van Michel S. van Ricoh/Pentax"op mijn vraag omtrent de PI:

"Beste Michel,

Ik zie Ricoh/Pentax niet bij de exposanten staan van de PI in Nijkerk 23,24 en 25 maart.
Pentax is klein, maar exposure is juist daarom belangrijk. Hopelijk klopt dit niet en zijn jullie op de beurs."

"Hallo Carel,

Voor 2019 heeft Ricoh Imaging besloten om de marketing activiteiten sterk te verschuiven naar meer online visibliteit zoals Facebook, Instagram en Youtube. Ook wordt er intensiever samengewerkt met influencers &  ambassadeurs zoals awardwinning Fotograaf Mike Muizebelt en Ricoh GR creative & youtuber Niels Kemp.

In 2019 bestaat Pentax 100 jaar en hiervoor zullen voor de eindgebruikers bijzondere activiteiten worden ondernomen.

Aanwezigheid op traditionele beurzen zoals professional imaging & fotofair zal hierdoor vervallen. Via onze facebook pagina en website zullen we over komende activiteiten voor Pentax geïnteresseerden informeren.

Op de professional imaging zal wel onze ambassadeur Mike Muizebelt aanwezig zijn met een presentatie in het foto café van Cameranu op de zaterdagmiddag.

Ricoh-Pentax kijkt in het jubileum jaar uit naar interessante nieuwigheden!

Pentax brengt binnenkort twee nieuwe groothoeklenzen op de markt. Dankzij de kwalitatieve afwerking, inclusief de nieuwste HD-coating technieken, bereikt de beeldkwaliteit ongekende hoogten.

Het gaat om de nieuwste lenzen in zowel de Star-reeks als om een opvolger van de succesvolle HD PENTAX-FA35mm F2AL-lens. De nieuwe FA35mm F2-lens is een full frame fixed-focus groothoeklens die geschikt is voor gebruik met K-mount digitale SLR-toestellen.

De HD PENTAX-DA*11-18mmF2.8ED DC AW-lens is een APS-C ultra groothoeklens die bedoeld is voor de super-high-performance camera’s van nu en de toekomst. De grote F2.8-aperture over de gehele zoom range belooft de meest buitengewone optische prestaties.

Beide objectieven zullen eind februari leverbaar worden."

Toch vind ik het jammer en ben van mening dat als je je (kleine) plekje op de DSLR-markt wil behouden je moet zorgen dat je op de beurzen gezien wordt.  :(

98
Jezelf voorstellen / Re: Hier ben ik
« Laatste bericht door EviZ Gepost op 3 februari 2019, 17:22:04 »
Hahahaha, ja de notificaties dat er een pb is, gaan natuurlijk het verder niet meer in gebruik zijnde zonnet-account....
99
Dieren / Re: Syb de Kater
« Laatste bericht door EviZ Gepost op 3 februari 2019, 17:20:35 »
Yep! Ik denk dat als je deze versie en de z/w versie als lagen op elkaar legt in photoshop en je dan de dekking aanpast, je er wel al bent.......
100
Landschappen en Natuur / Re: sneeuw in zuid Limburg (Haasdal)
« Laatste bericht door Alien Gepost op 3 februari 2019, 15:26:39 »
De foto's die de diepte benadrukken, bevallen mij ook het meest. Hoewel er geen mensen te bekennen zijn, is de hand van de mens in het landschap overal te zien.

Groet, Ron

+1

En ik mis wellicht een beetje contract. Door iets meer contrast of schaduwen toe te voegen lijkt me de plaat iets sterker te worden. Maar dat i natuurlijk wel een persoonlijke kwestie.
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]