Recente berichten

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Landschappen en Natuur / Re: Vleermuis
« Laatste bericht door mocca Gepost op 1 maart 2024, 10:15:38 »
1e foto is zeker fraai.
Bij 2e foto vind ik z'n kop en lijf iets te uitgebeten.
82
Jezelf voorstellen / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door JosW Gepost op 28 februari 2024, 15:50:29 »
Ik zal me ook even voorstellen, alhoewel ik jaren lid van het forum was. Weliswaar niet heel erg actief, maar toch. Dat is gestopt, omdat ik een ander mailadres had aangenomen en vergeten was dit hier door te geven.

Ik ben Jos en heb meerdere bodies gehad, begonnen met de K10 en vervolgens de K7, beide zijn niet meer in mijn bezit. Ik heb nu nog de K5II en de K3 MK III, daarnaast vele lenzen, een flitser en een ringflitser, alle van het merk Pentax.

Ik weet niet of ik nog lang doorga met fotograferen, want de laatste jaren heb ik niet meer zoveel inspiratie.
Mijn spullen zal ik dan hier te koop aanbieden.
83
Landschappen en Natuur / Re: Vleermuis
« Laatste bericht door kareltjepiek Gepost op 22 februari 2024, 17:25:59 »
Die 1e foto is wel heel erg fraai!
84
Landschappen en Natuur / Vleermuis
« Laatste bericht door abakker Gepost op 22 februari 2024, 17:00:41 »
85
Jezelf voorstellen / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door EviZ Gepost op 9 februari 2024, 19:40:21 »
[...] Succes met je oude objectieven. Dat was ook de reden waarom ik bij Pentax ben gebleven.
Ik heb lensjes van een tientje waar je prachtige foto's mee kunt schieten.

Een van de voordelen van een systeemcamera is dat je van(bijna) alle merken oude manuele objectieven op je camera kunt schroeven. De registerafstand is geen probleem (meer).
Je hebt wel voor type objectief/vatting een andere adapter nodig maar manuele adapters kosten ook niet de wereld.
Ik gebruik op mijn systeemcamera objectieven met m42, K, F en FD mount.
86
Jezelf voorstellen / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door elshout1958 Gepost op 9 februari 2024, 16:32:22 »
Hallo Patrick, welkom op het forum.

Henk
87
Jezelf voorstellen / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door edwin de vries Gepost op 8 februari 2024, 16:37:05 »
welkom!

het is hier geen gekkenhuis maar er zit wel veel kennis.
Succes met je oude objectieven. Dat was ook de reden waarom ik bij Pentax ben gebleven.
Ik heb lensjes van een tientje waar je prachtige foto's mee kunt schieten.
88
Flitsers / Metz 26 AF-1 op Pentax K70
« Laatste bericht door Patten Gepost op 8 februari 2024, 16:14:19 »
Een tijdje geleden kocht ik mij de Metz 26 AF-1 flitser voor mijn Pentax Kr. Dat werkte prima, maar nu heb ik de Pentax K70, waar hij ook op past, maar ik slaag er niet in om de flitser te laten werken. Ik heb al alle mogelijke instellingen geprobeerd (automatisch, M, Tv, ...), maar zonder resultaat: de flitser gaat niet af als ik een foto neem. Hij staat op TTL , de status licht groen op ten teken dat de flitser opgeladen is, maar hij doet niets. In de handleiding vind ik ook niet echt iets terug wat het probleem kan verklaren. Iemand een idee?
89
Jezelf voorstellen / Even voorstellen
« Laatste bericht door Patten Gepost op 8 februari 2024, 16:07:09 »
Hallo iedereen, ik ben Patrick, al een tijdje bezig met fotografie en ik ben indertijd begonnen met de Pentax Kr, deels omdat alle analoge objectieven van de jaren 1970 tot nu op deze passen (en aangezien niet iedereen even kapitaalkrachtig is, kun je voor weinig geld best wel goede, weliswaar manuele, objectieven vinden op de tweedehandsmarkt). Recent ben ik overgeschakeld op de K-70, waar ik best tevreden over ben. Af en toe bots ik wel eens op een probleem of een instelling waar ik blijf naar zoeken, en daarvoor zijn forums als deze natuurlijk zeer handig. En misschien kan de kennis die ik tot nu toe heb opgedaan, ook wel handig zijn voor anderen. Vandaar mijn registratie.
90
Pentax Analoge Spiegelreflexcamera's / Re: LX
« Laatste bericht door 6x7 Gepost op 7 februari 2024, 21:19:23 »
De LX is ef fijne camera jij hebt er een uit het begin die hebben nog een ontspanknop vergrendeling zoals bij de mx de latere modellen hebben een kommetje :-)
Ik heb er twee.. maar het oudste model lijd bij mij aan het stick mirror syndroom, het dempingsrubber was chemisch niet stabiel en wordt dan plakkerig... waardoor het soms wel een seconde kan duren voor de spiegel van zijn plek komt en dat is niet handig bij bewegende onderwerpen  :-[

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10