Recente berichten

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Mededelingen / Re: (Mini-) meet in het verschiet?
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 11 april 2024, 19:02:17 »
Ik moet het helaas laten schieten 21 april, er komt teveel samen voor mij in dat weekend. Voor degenen die wel gaan, mooie dag gewenst.

Jammer Henk, volgende keer beter.

Vraagje aan diegenen die hebben aangegeven of ze (misschien) mee gaan om even aan te geven of dit definitief is of niet.
22
Mededelingen / Re: (Mini-) meet in het verschiet?
« Laatste bericht door elshout1958 Gepost op 11 april 2024, 17:03:23 »
Ik moet het helaas laten schieten 21 april, er komt teveel samen voor mij in dat weekend. Voor degenen die wel gaan, mooie dag gewenst.
23
Mededelingen / Re: (Mini-) meet in het verschiet?
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 10 april 2024, 21:43:49 »
Nog maar eens een "schopje"  8)
Wie gaan er eventueel nog meer mee naar Utrecht centrum op zondag 21 april?
24
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door kareltjepiek Gepost op 4 april 2024, 07:29:40 »
Citaat
Hij kan altijd nog op de K3 en de K5IIs, die heb ik ook beide nog.

Nou dan is het toch weer minder erg  :)
25
Jezelf voorstellen / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door kareltjepiek Gepost op 4 april 2024, 07:28:34 »
Welkom hier
Ik ben wel benieuwd hoe de K1 II bevalt, lijkt mij een dijk van een camera
Met dit soort hoge resolutie camera's heb je ook een beste PC nodig kan ik uit ervaring zeggen, die bestanden zijn nu eenmaal flink groter :)
26
Jezelf voorstellen / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door amateurfotograaf Gepost op 3 april 2024, 19:42:39 »
Mijn naam is Johanan van Gelder en ik heb een pentax me die ik als camera veel heb gebruikt om kerken te fotograferen.
Johanan had een camera voor buiten opname en een camera voor binnenopnamen met een 400 film.
Johanan kocht in 2008 een digitale pentax k100D.
Johanan heeft hier foto's gemaakt van kerken in driebergen en utrecht van de Domkerk.
27
Jezelf voorstellen / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door EviZ Gepost op 1 april 2024, 19:39:51 »
[...] Daarnaast passen er ook nog steeds oude (veelal goede en goedkopere) lenzen op, wat weinig (tot geen?) andere merken kunnen zeggen.

De F-mount van Nikon is een heel stuk ouder dan de K-mount  ;)
En die meeste oude objectieven zijn vaak handmatig maar met een adapter van 20/25 euro passen ze dan ook op elke systeemcamera. Ik gebruik op mijn Sony systeemcamera ook M42/K/F/FD objectieven. En in diafragmavoorkeur doet de lichtmeter gewoon automatisch zijn werk.
28
Mededelingen / Re: (Mini-) meet in het verschiet?
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 31 maart 2024, 20:48:26 »
Nog even een "schopje".
Zijn er nog meer leden die eventueel willen aansluiten op zondag 21 april?
29
Algemene discussie / Re: Jouw laatste aankoop deel 14
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 31 maart 2024, 20:45:41 »
Vorige week de GPS module aangeschaft.
De bluetooth verbinding van de Pentax K3-III met de Image-Sync app op de telefoon is niet bepaald stabiel :-[.

Heb ik die GPS-module, komt Pentax met een nieuwe firmware om het probleem op te lossen 😎🀐.
Lekker dan.......

Dat schiet ook lekker op  :D

Hij kan altijd nog op de K3 en de K5IIs, die heb ik ook beide nog.
30
Algemene discussie / Re: Iris 15mm blackstone
« Laatste bericht door Edzo Gepost op 31 maart 2024, 20:44:18 »
@Henk en @Henk, vorige week de Irix 150 mm besteld (uiteraard bij Foto Looman, dat scheelt toch weer zo'n 10% met de gangbare prijzen πŸ˜‰).
Deze lens (net als de Pentax 100 mm) gebruik ik alleen voor macro fotografie, dus handmatig scherpstellen deed ik met de Pentax 100 mm ook al.
Fijn om weer eens niet overbelichte foto's te kunnen maken door een "hangend diafragma".
Hoop de lens deze week binnen te krijgen en ga er dan eens mee aan de slag.
Ook de 50 mm (75 mm met cropfactor) extra brandpuntsafstand ben ik benieuwd naar. Met weat ik fotografeer denk best handig.
Voor Γ©cht dichtbij heb ik de 35 mm macro ltd nog in de tas zitten.

Ik ben benieuwd hoe deze je gaat bevallen....de recensies zijn goed in ieder geval

Ik ben nog op de lens aan het wachten. Komt (uiteraard) via Looman en die is formeel geen dealer, dus duurt even wat langer.
Ik laat nog wel weten hoe die bevalt. Als het goed is zien we elkaar weer op 21 april in Utrecht.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10